Jump to content
IGNORERAD

Semla


thaiola

Recommended Posts

Luke the Drifter

Det fanns tidigare ett svenskt bageri i Hua Hin som saluförde temlor men det är tyvärr stängt.

Jag vet ett annat bageri som eventuellt kan ha temlor så jag förlägger dagens promenad via det stället och återkommer med rapport om några timmar.

 

Mvh

Ture Sventon

 

1241865209_laddaned.jpg.9583e48161da11216773f38217d3a9fe.jpg

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det fanns tidigare ett svenskt bageri i Hua Hin som saluförde temlor men det är tyvärr stängt.

Jag vet ett annat bageri som eventuellt kan ha temlor så jag förlägger dagens promenad via det stället och återkommer med rapport om några timmar.

 

Mvh

Ture Sventon

 

1241865209_laddaned.jpg.9583e48161da11216773f38217d3a9fe.jpg

Sveas kanske …..

rajraj

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev thaiola:

var i Hua Hin kan man kopa semla 

Är du inte lite tidigt ute? Semlor skall man väl inte äta förrän framåt februari-mars!

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
6 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Är du inte lite tidigt ute? Semlor skall man väl inte äta förrän framåt februari-mars!

Jag tror att thaiola är på skämthumör men det passar mig utmärkt för nu har jag fått något att fundera på under morgonpromenaden.  :)

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

inget skamt , skall ner till Kirikan vid manadsskiftet och tankte passa pa att ta en semel stop da 

aven i slutet av Mars -19  blir det en Mc tur till Nakhon si Tammarat och titta pa  CARABAO 

planerade stop

semla

Gotland  , scandinavien corner

Phuket  snabb rundtur  20 ar sedan sist

Ko Samui 25 ar sedan

semla i gen 

nagon som ar sugen att hanga pa hela eller delvis 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Då var jag tillbaka efter dagens promenad som hade skickat mig kors och tvärs över hela byn i jakt på temlor.

Jag var på Hua Hin Bakery, French Bakery, German Bakery och några andra bagerier.

 

Hua Hin Bakery hade mycket smått och gott men tyvärr inga temlor

DSCF1003.thumb.JPG.00c07d9a299f8cff8a468035672d1e8c.JPG

 

DSCF1005.thumb.JPG.7b723fedb3ce83b30fc9226ce7b921dd.JPG

 

DSCF1006.thumb.JPG.594e0d8b89d490e9cb9b871c0b904ece.JPG

 

DSCF1007.thumb.JPG.a3778580e8512d7166daf097e14b34a6.JPG

 

Till slut så fick jag napp och det var på Swea Bakery, just det bageriet som vår forumvän rajraj tipsade om !

 

Här har vi konditorskorna som fixar temlor !  :great:

DSCF1015.thumb.JPG.2598fa3cb358172d7d989a7e6c413512.JPG

 

DSCF1013.thumb.JPG.80f7bfcfaba7f6117b4a821778660bab.JPG

 

Ring en dag innan så att de hinner inhandla ingredienser till temlor

DSCF1021.thumb.JPG.d112f9547d661e43af817b92c8d47972.JPG

 

Då får väl det här anses vara ännu ett lyckat uppdrag för Lukes Tour&Travel  :)

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

 

//Till slut så fick jag napp och det var på Swea Bakery.....

 

 

http://www.thaimline.biz/categories/food/item/45-hua-hin-master-baker-takes-the-cake.html

 

The “semla” is a small, wheat flour bun, flavoured with cardamom and filled with almond paste and whipped cream, an icon in Sweden. The traditions of “semla” are rooted in “fettisdag” (Shrove Tuesday, or Fat Tuesday) when the buns were eaten at the last celebratory feast before the Christian fasting period of Lent.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev hobbe:

Till å med Partilles bästa thaibuffé bjöd på kanelbullar till kaffet idag!

Semlor känns avlägset.

 

Vad knappt några av er knäppskallar känner till är att vi även firar Vodkans dag (dock inte till kaffet på Thaihouse)...

 

https://www.vk.se/993746/kanelbullens-och-vodkans-dag

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Är du inte lite tidigt ute? Semlor skall man väl inte äta förrän framåt februari-mars!

MPR:s medlemmar gillar att vara ute i god tid serrru. Se bara på vilket intresse BTT:s tråd om hans nästa forumträff rönt här på forumet trots att den ligger drygt ett år bort. :dance1:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
3 timmar sedan, skrev thaiola:

Semlorna var slut idag 

😫

 

Fuck that!!!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-10-04 at 17:31, skrev Tommy:

Till å med Partilles bästa thaibuffé bjöd på kanelbullar till kaffet idag!

Semlor känns avlägset.

 

Vad knappt några av er knäppskallar känner till är att vi även firar Vodkans dag (dock inte till kaffet på Thaihouse)...

 

https://www.vk.se/993746/kanelbullens-och-vodkans-dag

 

 

MVH

Tur att du är uppmärksam och informationsspridare. 

Nu får jag anledning att leta reda på och damma av vodkaflaskan jag har någonstans.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Tur att du är uppmärksam och informationsspridare. 

Nu får jag anledning att leta reda på och damma av vodkaflaskan jag har någonstans.

Bjur du?

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Wangthong:

Hinner du upp till Sundsvall så!

😥

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...