Jump to content
IGNORERAD

Hur stor är kärleken?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

En sak som stötts och blötts i medier och på olika forum i många år är frågan hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek.

 

Jag har med åren fått ändra uppfattningar ett antal gånger och kan ibland fortfarande vara förvirrad över svaret på frågan.

 

Jag har därför satt upp ett antal punkter som jag anser kan betyda att thaitjejen faktiskt älskar dig och inte dina pengar.

 

1  Du är relativt ung eller i ungefär samma ålder som tjejen ( absolut viktigaste punkten) Inom alla samhällen och kulturer är det normala att kärlek uppstår mellan personer i ungefär samma ålder.

 

2 Tjejen surar inte när stålarna sinar. Man hjälps åt i ekonomin och tjejen kör inte med utpressningstaktiken.

 

3 Tjejen skiftar snabbt i stämningsläge vilket tyder på att känslor är starka.

 

4 Tjejen får verkliga orgasmer när ni älskar och frågar själv efter sex.

 

5 Tjejen vill ofta kramas vilket i och för sig även kan betyda penningbegär men detta kan en erfaren Thailandsräv snabbt genomskåda.

 

6 Tjejen blir glad och lycklig även för så lite som en tallrik nudelsoppa.

 

7 Tjejen skäms inte för att visa sig tillsammans med dig bland andra thaiare utanför Pattayas barområden.

 

BTT

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    12

  • Wangthong

    8

  • Boa52

    7

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Sen finns det ju ett antal punkter som bevisar att det enbart är pengarna tjejen är ute efter:

 

1 Åldersskillnaden är mer än 15 år

 

2 Tjejen blir inte nöjd ens o du ger henne 2000 kronor i handen

 

3 Det är du som alltid tar initiativet till kramar eller sex

 

4 Tjejen rapar i love you 50 gånger per dygn.

 

5 Tjejen är alltid spelat glad i din närvaro

 

6 Tjejen frågar aldrig hur DU mår.

 

7 Tjejen flirtar med han som har mer pengar än vad du har eller som är yngre än vad du är.

 

8 Det ska snabbt köpas eller byggas hus i hembyn.

 

9 Familjen i Thailand ska ha mer än 15000 baht i månaden.

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

giphy.gif

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

En sak som stötts och blötts i medier och på olika forum i många år är frågan hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek.

 

Jag har med åren fått ändra uppfattningar ett antal gånger och kan ibland fortfarande vara förvirrad över svaret på frågan.

 

Jag har därför satt upp ett antal punkter som jag anser kan betyda att thaitjejen faktiskt älskar dig och inte dina pengar.

 

1  Du är relativt ung eller i ungefär samma ålder som tjejen ( absolut viktigaste punkten) Inom alla samhällen och kulturer är det normala att kärlek uppstår mellan personer i ungefär samma ålder.

 

2 Tjejen surar inte när stålarna sinar. Man hjälps åt i ekonomin och tjejen kör inte med utpressningstaktiken.

 

3 Tjejen skiftar snabbt i stämningsläge vilket tyder på att känslor är starka.

 

4 Tjejen får verkliga orgasmer när ni älskar och frågar själv efter sex.

 

5 Tjejen vill ofta kramas vilket i och för sig även kan betyda penningbegär men detta kan en erfaren Thailandsräv snabbt genomskåda.

 

6 Tjejen blir glad och lycklig även för så lite som en tallrik nudelsoppa.

 

7 Tjejen skäms inte för att visa sig tillsammans med dig bland andra thaiare utanför Pattayas barområden.

 

BTT

 

 

Nudelsoppan brukar hon väl få betala själv. Klart hon blir glad när hon helt plötsligt slipper betala själv. Du tror inte att du förväxlar glädje med förvåning i ett sådant fall. Fast det är kanske svårt att googla sig till!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
9 minuter sedan, skrev Wangthong:

Nudelsoppan brukar hon väl få betala själv. Klart hon blir glad när hon helt plötsligt slipper betala själv. Du tror inte att du förväxlar glädje med förvåning i ett sådant fall. Fast det är kanske svårt att googla sig till!

Det talas mycket om att farangen alltid ska betala allt bland barerna i Pattaya men om du åker någonstans och träffar en normalt arbetande thaitjej så upptäcker du att hon ofta betalar din nudelsoppa med sina egna pengar.

Därför att hon älskar dig.

Men tyvärr är detta fenomen ofta okänt för gubbarna bland barerna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Istället för födelsedagspresent förra året så tänkte jag bjuda ut damen på en middag på ett finare ställe. Dock blev hon lite sen från jobbet så hon föreslog ett enklare nudelställe i närheten av oss. Hon vet att jag hellre dricker öl än äter sent på kvällen så då tyckte hon att det var lämpligt att bara ta en påse med mat och åka hem och mysa istället.

Hur ligger jag till då med kärleken?

Skiljer ju dessutom 18 år mellan oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Det talas mycket om att farangen alltid ska betala allt bland barerna i Pattaya men om du åker någonstans och träffar en normalt arbetande thaitjej så upptäcker du att hon ofta betalar din nudelsoppa med sina egna pengar.

Därför att hon älskar dig.

Men tyvärr är detta fenomen ofta okänt för gubbarna bland barerna.

 

BTT

Yes så är det, nudelsoppeindexet.

 

Ungefär som när en svensk donna betalar slin egen bigmac, då vet man attt hon älskar en...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Yes så är det, nudelsoppeindexet.

 

Ungefär som när en svensk donna betalar slin egen bigmac, då vet man attt hon älskar en...

 

När jag arbetade på skolan BEC i Pattaya hade jag frugan till ägaren av Pattaya crocodile farm som elev och hon betalade alla mina mål under dom månader vi var ihop.

 

TIK som hon hette var en väldigt generös tjej.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
8 timmar sedan, skrev rolba:

Istället för födelsedagspresent förra året så tänkte jag bjuda ut damen på en middag på ett finare ställe. Dock blev hon lite sen från jobbet så hon föreslog ett enklare nudelställe i närheten av oss. Hon vet att jag hellre dricker öl än äter sent på kvällen så då tyckte hon att det var lämpligt att bara ta en påse med mat och åka hem och mysa istället.

Hur ligger jag till då med kärleken?

Skiljer ju dessutom 18 år mellan oss.

Beror ju mycket på när du träffade frugan.

 

Var hon 30 och du ca 48 är det ju ingen fara i allmänhet.

 

Hade hon däremot varit 40 och du 58 hade man nog fått börja vara lite misstänksam.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

En sak som stötts och blötts i medier och på olika forum i många år är frågan hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek.

 

Jag har med åren fått ändra uppfattningar ett antal gånger och kan ibland fortfarande vara förvirrad över svaret på frågan.

 

Jag har därför satt upp ett antal punkter som jag anser kan betyda att thaitjejen faktiskt älskar dig och inte dina pengar.

 

1  Du är relativt ung eller i ungefär samma ålder som tjejen ( absolut viktigaste punkten) Inom alla samhällen och kulturer är det normala att kärlek uppstår mellan personer i ungefär samma ålder.

 

2 Tjejen surar inte när stålarna sinar. Man hjälps åt i ekonomin och tjejen kör inte med utpressningstaktiken.

 

3 Tjejen skiftar snabbt i stämningsläge vilket tyder på att känslor är starka.

 

4 Tjejen får verkliga orgasmer när ni älskar och frågar själv efter sex.

 

5 Tjejen vill ofta kramas vilket i och för sig även kan betyda penningbegär men detta kan en erfaren Thailandsräv snabbt genomskåda.

 

6 Tjejen blir glad och lycklig även för så lite som en tallrik nudelsoppa.

 

7 Tjejen skäms inte för att visa sig tillsammans med dig bland andra thaiare utanför Pattayas barområden.

 

BTT

 

 

Ja detta bevisar för mig att Du är sjukare psykiskt mer än Du Tror själv du snackar om unga killar själv är du väl på väg till graven, ?

Förstår inte ditt resonemang om det stämde får Du väl ragga på äldreboenden i Los ,?

 

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Det talas mycket om att farangen alltid ska betala allt bland barerna i Pattaya men om du åker någonstans och träffar en normalt arbetande thaitjej så upptäcker du att hon ofta betalar din nudelsoppa med sina egna pengar.

Därför att hon älskar dig.

Men tyvärr är detta fenomen ofta okänt för gubbarna bland barerna.

 

BTT

Ja, inte är dom som snåla gubbar som tycker de ska köpa sin egen nudelsoppa!

Lite otrevligt när man vet att det finns snåla gubbar som utnyttjar deras generositet.  

 

Tyvärr var väl lite fel sagt, dom gubbar som inte kan bjuda på lite nudelsoppa är nog bäst ovetande.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

När jag arbetade på skolan BEC i Pattaya hade jag frugan till ägaren av Pattaya crocodile farm som elev och hon betalade alla mina mål under dom månader vi var ihop.

 

TIK som hon hette var en väldigt generös tjej.

 

BTT

Snäll tjej, men man kan fråga sig hur det stod till med han som bara tog emot alla dessa mål under flera månader utan att fundera på att bjuda tillbaka. Även thailändare tycker det är trevligt att få något tillbaka.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Ja, inte är dom som snåla gubbar som tycker de ska köpa sin egen nudelsoppa!

Lite otrevligt när man vet att det finns snåla gubbar som utnyttjar deras generositet.  

 

Tyvärr var väl lite fel sagt, dom gubbar som inte kan bjuda på lite nudelsoppa är nog bäst ovetande.

Handlar kärlek om vem som betalar nudelsoppan, herre gud sa min fru och jag håller med. Kärlek är nåt annat än pengar

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Handlar kärlek om vem som betalar nudelsoppan, herre gud sa min fru och jag håller med. Kärlek är nåt annat än pengar

Självklart för de flesta! 

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT man orkar inte ens svara dig, du ger intryck av att vara 7 år och då skulle kan man förstå dina frågor och utlägg i diverse trådar, men tyvärr så är väl inte fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Do-not-feed-the-troll.PNG.2af88bf2abfc9d5b66a8cf9b43fb5085.PNG

😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stein:

TROLL_PETER_NILSSON.jpg.99d53f06f128de2f98a9f0e21559803b.jpg

 

För er som vill se en riktig bild på karln...

Kan vart vilken random uteliggare som helst ju...

Finns ju ingen som sett denna figur i Thailand.

Göteborgarna har vart seriösa i detta trollande.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Soengsang:

Kan vart vilken random uteliggare som helst ju...

Finns ju ingen som sett denna figur i Thailand.

Göteborgarna har vart seriösa i detta trollande.

 

Tveksam till att jag skulle ha känt igen dig om jag mött dig i folkvimlet på walking street.

 

Dessutom har jag aldrig varit någon frekvent besökare på olika svenskställen.  Mest beroende på att JAG blandat mig med vanliga thaiare och haft vänkretsen bland dom personerna.

 

Kvinnor mest då förstås.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎10‎/‎3‎/‎2018 at 5:21 AM, broder tuk tuk said:

En sak som stötts och blötts i medier och på olika forum i många år är frågan hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek.

 

Jag har med åren fått ändra uppfattningar ett antal gånger och kan ibland fortfarande vara förvirrad över svaret på frågan.

 

Jag har därför satt upp ett antal punkter som jag anser kan betyda att thaitjejen faktiskt älskar dig och inte dina pengar.

 

Bla bla bla

 

Bla bla

Nu vet jag ju inte om jag svarar broder tuk tuk, Broder Tuk Tuk, BTT, Berit, HC, Bibben, Hamnoi eller Sten-Åke i Oskarshamn fast, spelar det någon roll?

 

Frågan är felställd, antingen pga bristande språklig förmåga eller pga bristande förståelse. Det är inte "hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek" utan ska vara "hur mycket betyder pengarna för kärleken i ett förhållande med en thailändska". Det är alltså inte pengar eller kärlek utan pengar och kärlek. Pengar är viktigt för alla thailändskor. Det är också viktigt för alla ugandiskor, bulgariskor och även för Ulla på Postnord. Hur ekonomin funkar i ett förhållande är dessutom viktigt för mig och förmodligen för alla andra män. Ju större de ekonomiska skillnaderna är i ett land och ju grovmaskigare skyddsnätet är, ju större blir pengarnas betydelse, av denna anledning är det betydligt fler unga svenskar och svenskor som ser ekonomisk status som en av de absolut viktigaste faktorerna i jakten på en maka/make jämfört med en generation tillbaka. En stor snopp, kunna spela Next door to Alice vid lägerelden och vara vänsterytter i division 4 har säkert fortfarande ett värde men när det börjar bli allvar så kan nog en småsnoppad partner på en advokatfirma vara rätt säker på att få ett bättre kap om han inte är helt socialt handikappad.

 

Att du ändrat uppfattning om vad du tror är ett, av få, sundhetstecken. Det finns runt 35 miljoner thailändskor och, precis som jag ofta upplever att många av filurerna på MPR kommer från en planet jag aldrig besökt, så kan du nog lugnt utgå ifrån att gruppen "thailändskor" är än mer heterogen. Noi, 28-årig mellanchef i Rayong; Nit 31-årig trust-fund-babe i Bangkok och Lek, 19-årig fabriksarbetare i Mukdahan har nog lite olika mål och drömmar och framförallt möjligheter att ta sig dit.   

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tveksam till att jag skulle ha känt igen dig om jag mött dig i folkvimlet på walking street.

 

Dessutom har jag aldrig varit någon frekvent besökare på olika svenskställen.  Mest beroende på att JAG blandat mig med vanliga thaiare och haft vänkretsen bland dom personerna.

 

Kvinnor mest då förstås.

 

BTT

Vad är en thiare? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tveksam till att jag skulle ha känt igen dig om jag mött dig i folkvimlet på walking street.

 

Dessutom har jag aldrig varit någon frekvent besökare på olika svenskställen.  Mest beroende på att JAG blandat mig med vanliga thaiare och haft vänkretsen bland dom personerna.

 

Kvinnor mest då förstås.

 

BTT

Vanliga thaiare? Vad är thaiare?

Finns det ovanliga sådana? 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev JJC:

Vanliga thaiare? Vad är thaiare?

Finns det ovanliga sådana? 

Är nog bara en felstavning
Han menar nog tajjare... 😎

tajjare.png.37cde7e4278515749b8395de7d9886d4.png

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Nu vet jag ju inte om jag svarar broder tuk tuk, Broder Tuk Tuk, BTT, Berit, HC, Bibben, Hamnoi eller Sten-Åke i Oskarshamn fast, spelar det någon roll?

 

Frågan är felställd, antingen pga bristande språklig förmåga eller pga bristande förståelse. Det är inte "hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek" utan ska vara "hur mycket betyder pengarna för kärleken i ett förhållande med en thailändska". Det är alltså inte pengar eller kärlek utan pengar och kärlek. Pengar är viktigt för alla thailändskor. Det är också viktigt för alla ugandiskor, bulgariskor och även för Ulla på Postnord. Hur ekonomin funkar i ett förhållande är dessutom viktigt för mig och förmodligen för alla andra män. Ju större de ekonomiska skillnaderna är i ett land och ju grovmaskigare skyddsnätet är, ju större blir pengarnas betydelse, av denna anledning är det betydligt fler unga svenskar och svenskor som ser ekonomisk status som en av de absolut viktigaste faktorerna i jakten på en maka/make jämfört med en generation tillbaka. En stor snopp, kunna spela Next door to Alice vid lägerelden och vara vänsterytter i division 4 har säkert fortfarande ett värde men när det börjar bli allvar så kan nog en småsnoppad partner på en advokatfirma vara rätt säker på att få ett bättre kap om han inte är helt socialt handikappad.

 

Att du ändrat uppfattning om vad du tror är ett, av få, sundhetstecken. Det finns runt 35 miljoner thailändskor och, precis som jag ofta upplever att många av filurerna på MPR kommer från en planet jag aldrig besökt, så kan du nog lugnt utgå ifrån att gruppen "thailändskor" är än mer heterogen. Noi, 28-årig mellanchef i Rayong; Nit 31-årig trust-fund-babe i Bangkok och Lek, 19-årig fabriksarbetare i Mukdahan har nog lite olika mål och drömmar och framförallt möjligheter att ta sig dit.   

 

Igår hörde jag att en undersökning i Sverige kommit fram till att skilsmässor var vanligare hos familjer med låga inkomster. De familjer som hade minst skilsmässor var de med bra inkomster. Så även för Ulla på Postnord är ekonomin viktig för att kärleken ska bestå, precis som du sa. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Wangthong:

Igår hörde jag att en undersökning i Sverige kommit fram till att skilsmässor var vanligare hos familjer med låga inkomster. De familjer som hade minst skilsmässor var de med bra inkomster. Så även för Ulla på Postnord är ekonomin viktig för att kärleken ska bestå, precis som du sa. 

 

Jo, men de fattiga har inga pengar att hålla hårt i, så dom har råd att skiljas. 

Jävligare är det för Dr Von Oben som måste lösa ut fru Inga med 12m Sek. Inga i sin tur vill inte vara utan den månatliga trygghet som kommer via Dr Von Obens månatliga inkomst. 

Dessutom försvinner umgängeskretsen med societetsdamerna, då hon numera lämnar denna grupp. 

Dessa svenska Ingor är bara ute efter stålar. 

Hör ni något annat så kan ni genast sluta lyssna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Atom:

Nu vet jag ju inte om jag svarar broder tuk tuk, Broder Tuk Tuk, BTT, Berit, HC, Bibben, Hamnoi eller Sten-Åke i Oskarshamn fast, spelar det någon roll?

 

Frågan är felställd, antingen pga bristande språklig förmåga eller pga bristande förståelse. Det är inte "hur mycket pengar betyder för en thailändska i förhållande till kärlek" utan ska vara "hur mycket betyder pengarna för kärleken i ett förhållande med en thailändska". Det är alltså inte pengar eller kärlek utan pengar och kärlek. Pengar är viktigt för alla thailändskor. Det är också viktigt för alla ugandiskor, bulgariskor och även för Ulla på Postnord. Hur ekonomin funkar i ett förhållande är dessutom viktigt för mig och förmodligen för alla andra män. Ju större de ekonomiska skillnaderna är i ett land och ju grovmaskigare skyddsnätet är, ju större blir pengarnas betydelse, av denna anledning är det betydligt fler unga svenskar och svenskor som ser ekonomisk status som en av de absolut viktigaste faktorerna i jakten på en maka/make jämfört med en generation tillbaka. En stor snopp, kunna spela Next door to Alice vid lägerelden och vara vänsterytter i division 4 har säkert fortfarande ett värde men när det börjar bli allvar så kan nog en småsnoppad partner på en advokatfirma vara rätt säker på att få ett bättre kap om han inte är helt socialt handikappad.

 

Att du ändrat uppfattning om vad du tror är ett, av få, sundhetstecken. Det finns runt 35 miljoner thailändskor och, precis som jag ofta upplever att många av filurerna på MPR kommer från en planet jag aldrig besökt, så kan du nog lugnt utgå ifrån att gruppen "thailändskor" är än mer heterogen. Noi, 28-årig mellanchef i Rayong; Nit 31-årig trust-fund-babe i Bangkok och Lek, 19-årig fabriksarbetare i Mukdahan har nog lite olika mål och drömmar och framförallt möjligheter att ta sig dit.   

 

Vad  du svammla tror du på det du skriver, Hur du har fått dom åsikterna förstår jag inte, vi har då inte varit i samma land, Thailand.

Kanke du tänker för mycket och får inte nån ordning på tankarna, synd om dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...