Jump to content

Recommended Posts

biran

Härligt att följa din resa till Hongkong. Nu behöver man inte åka dit på flera år.

• Ge karma 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Peolito
Riktigt schysst tråd; jag brukar aldrig läsa resetrådar men HK kan man aldrig få för mycket av, även om jag är där varje år. Jag varnade för att Röda Kina har sin Golden Week första veckan i oktober men verkar som att du klarade dig ganska bra.

När jag läste tråden gick jag in och kollade på mina gamla bilder. Vi bodde i HK 2004 och har sedan dess besökt HK mer eller mindre varje år och vi har sällan missat The Peak. Vi har alltid kollat väderprognoser och försökt tajma in klara dagar men i mitten på 00-talet fanns det verkligen inga sådana; fabrikerna över sundet i Guangdong gick på 120% kapacitet och helt utan kontroll. Frugans mormor var och hälsade på 2004 och vi åkte upp till The Peak den klart bästa dagen men som synes var sikten inget vidare. Det är först de senaste 3-4 åren man börjat se något; fabrikerna i Guangdong har flyttat till Centrala Kina där inga rika Hong Kong kineser och expats klagar.

Tänk vad snygg man var för 14 år sedan. Lika lite hår men minst 20 år yngre. Fan vet om jag ska skylla på jobbet eller bärsen......
HK07.thumb.JPG.68dbb013dbb522411530105e34f6c438.JPG

Läste 20kg mindre men det kanske är fel

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Atom
3 minutes ago, Peolito said:

Läste 20kg mindre men det kanske är fel emoji1.png

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Faktiskt inte; jag hade redan börjat bygga upp min kropp på den tiden :) Knappt 10 kg skulle jag tro och på 14 år blir det en så liten årlig ökning att jag tycker vi kan avrunda det nedåt till 0 :) 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
On 2018-10-05 at 16:00, skrev Atom:

Riktigt schysst tråd; jag brukar aldrig läsa resetrådar men HK kan man aldrig få för mycket av, även om jag är där varje år. Jag varnade för att Röda Kina har sin Golden Week första veckan i oktober men verkar som att du klarade dig ganska bra.

Tack för det. Det var ju du som uppmärksammade mig på Golden Week så jag får tacka för infon. Det var väl egentligen bara i linbanan upp till BB som det var lite jobbigt. Nu var ju vädret mycket behagligt, hade det varit Thailand klimat hade vi nog inte stått kvar i den kön. Kan varmt rekommendera hotellet vi bodde på. Dom verkar ha en hel del olika erbjudanden även om jag inte kunde utnyttja allt så fanns möjligheten. Missade runt 10 nödraketer (3 i kylen som fylldes på dagligen) och vi tog ingen fri öl alls i baren. Min fru dricker inte alkohol så allt ansvar för att minimera hotellkostnaden hamnade på mig. Fem småpavor vin hann jag med och kanske 5-6 små öl iaf :) 

• Ge karma 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Tommy

Tackar! Sträckläste hela tråden nu på morgonen mycket trevligt!

MVH Tommy

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy