Jump to content
IGNORERAD

Nya regler på massageställen i Thailand


NiceBeaver

Recommended Posts

Igår visade min fru mig ett inlägg på fejjan att Thailand nu har infört nya regler för massage. Tidigare var det endast ägaren av en salong som behövde ett certifikat. Nu måste även alla massörer ha en utbildning på en massa timmar och som kostar 10,000 baht. Dessutom markerar man att det inte får förekomma "extratjänster". Kanske vill man höja statusen på yrket.

Tyvärr har jag ingen länk att bifoga men det var stora protester, bland annat från en lärare på hälsoministeriet. Man ifrågasatte hur fattiga ska kunna betala den utbildningen om inte ägaren av stället gör det. Även till exempel synskadade blir drabbade då många jobbar som massörer och inte har mycket annat att välja på.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt rykten så kan man skippa utbildningen och de 10.000...

 

I Pattaya kommer det någon "kontrollant" från "myndigheten" som kollar att tjejerna masserar bra. Sedan kan man få intyget för 2-3.000 istället. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Enligt rykten så kan man skippa utbildningen och de 10.000...

 

I Pattaya kommer det någon "kontrollant" från "myndigheten" som kollar att tjejerna masserar bra. Sedan kan man få intyget för 2-3.000 istället. 

Undrar vad det blir för tjänstebenämning(titel) på den kontrollanten.Nån som kommer att göra sig stora pengar igen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, NiceBeaver said:

Igår visade min fru mig ett inlägg på fejjan att Thailand nu har infört nya regler för massage. Tidigare var det endast ägaren av en salong som behövde ett certifikat. Nu måste även alla massörer ha en utbildning på en massa timmar och som kostar 10,000 baht. Dessutom markerar man att det inte får förekomma "extratjänster". Kanske vill man höja statusen på yrket.

Tyvärr har jag ingen länk att bifoga men det var stora protester, bland annat från en lärare på hälsoministeriet. Man ifrågasatte hur fattiga ska kunna betala den utbildningen om inte ägaren av stället gör det. Även till exempel synskadade blir drabbade då många jobbar som massörer och inte har mycket annat att välja på.

Du ska inte tro på allt du hor!! I Pattaya har den Thailändska staten startat många skolor for tjejer/kvinnor som vill lämna barlivet. Dessa skolor är gratis men kräver total närvaro under ca 3 månader. Sjuk kan vara okey for att inte närvara. (Men då måste man ha läkarintyg) Under tre månader får dom lära sig ALLT om massage,fot,rygg,helmassage med och utan olja. Även pedikyr-utbildning ingår. (om så onskas) När kursen är slut får dom ett diplom/intyg/betyg som berättigar dessa till att jobba på stranden eller på vilket spa som helst i Thailand. 

Tyvärr är det en hel del tjejer som inte orkar gå hela utbildningen.......men dom som fixar alla 3 månaderna har mycket bra jobb idag.

T.ex kan en tjej som jobbar på stranden dra in 30-40.000 Baht baht under en bra månad. (under Dec-Jan inte ovanligt med ännu mer)

 

Säger det en gång till: Det är gratis for dom som verkligen vill!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev samet:

Enligt rykten så kan man skippa utbildningen och de 10.000...

 

I Pattaya kommer det någon "kontrollant" från "myndigheten" som kollar att tjejerna masserar bra. Sedan kan man få intyget för 2-3.000 istället. 

 

28 minuter sedan, skrev måne:

Undrar vad det blir för tjänstebenämning(titel) på den kontrollanten.Nån som kommer att göra sig stora pengar igen.

Det är förmodligen ett jobb som @Enis har mutat till sig. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev rolba:

 

Det är förmodligen ett jobb som @Enis har mutat till sig. :rotfl:

Inte jag.... 🙄

 

Gick med i TA nyss 🤣

 

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." 

 

Enis ~den nyfrälste 👨‍⚖️

 

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Du ska inte tro på allt du hor!! I Pattaya har den Thailändska staten startat många skolor for tjejer/kvinnor som vill lämna barlivet. Dessa skolor är gratis men kräver total närvaro under ca 3 månader. Sjuk kan vara okey for att inte närvara. (Men då måste man ha läkarintyg) Under tre månader får dom lära sig ALLT om massage,fot,rygg,helmassage med och utan olja. Även pedikyr-utbildning ingår. (om så onskas) När kursen är slut får dom ett diplom/intyg/betyg som berättigar dessa till att jobba på stranden eller på vilket spa som helst i Thailand. 

Tyvärr är det en hel del tjejer som inte orkar gå hela utbildningen.......men dom som fixar alla 3 månaderna har mycket bra jobb idag.

T.ex kan en tjej som jobbar på stranden dra in 30-40.000 Baht baht under en bra månad. (under Dec-Jan inte ovanligt med ännu mer)

 

Säger det en gång till: Det är gratis for dom som verkligen vill!!!!!!!!!!!!

Det är ju bra att det är gratis för dom som verkligen vill och komma ifrån barlivet.  Men Thailand består ju av mer än Pattaya. Reglerna började gälla igår och här i Bangkoks utkanter får dom betala själva. 

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev thomas001:

T.ex kan en tjej som jobbar på stranden dra in 30-40.000 Baht baht under en bra månad. (under Dec-Jan inte ovanligt med ännu mer)

Det lät mycket. Min erfarenhet av thailändare i allmänhet och den kvinnliga delen i synnerhet har en benägenhet att klart överdriva hur mycket pengar dom tjänar på sin verksamhet. Frugan säger att om man inte ids gå den gratisutbildning som du skriver om så kan man köpa sig ett intyg att man blivit godkänd för 5-7000 battingar.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla på sk .blind massage har gått utb och fått papper på det,åtminstonde där vi går. Vi frågade om detta och fick detta bevisat med intyg å diplom. Åtminstone där vi går.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev rolba:

 

Det är förmodligen ett jobb som @Enis har mutat till sig. :rotfl:

Inte veteranen BTT? 

Eller var det därför svampen flyttade ner 😂

Ändrades av Issanbonde
staffel
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev samet:

Enligt rykten så kan man skippa utbildningen och de 10.000...

 

I Pattaya kommer det någon "kontrollant" från "myndigheten" som kollar att tjejerna masserar bra. Sedan kan man få intyget för 2-3.000 istället. 

Måste man vara Thailändsk medborgare för att söka tjänsten som kontrollant?  :40:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Batting:

Måste man vara Thailändsk medborgare för att söka tjänsten som kontrollant?  :40:

Duger med att vara svensk....😂

 

Om det här blir allvar med licenser och annat, så blir det bara mer frilansare, så tillgången

på damer lär inte bli mindre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Många experter på thaimassage och extra tjänster samt intygsättning.

Jag frågade Mona Sahlin och hon intygar att alla på MPR har rätt alla i Thailand är myglare.😅

Och att det är bäst att stanna i Sverige för här finns ingen korruption och mygel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det flyttar väl bara verksamheten till hotelrummen .Mycket bättre att få en massage där en på en svettig brits med en massa kåta kunder bredvid sig.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-23 at 18:03, skrev NiceBeaver:

Igår visade min fru mig ett inlägg på fejjan att Thailand nu har infört nya regler för massage. Tidigare var det endast ägaren av en salong som behövde ett certifikat. Nu måste även alla massörer ha en utbildning på en massa timmar och som kostar 10,000 baht. Dessutom markerar man att det inte får förekomma "extratjänster". Kanske vill man höja statusen på yrket.

Tyvärr har jag ingen länk att bifoga men det var stora protester, bland annat från en lärare på hälsoministeriet. Man ifrågasatte hur fattiga ska kunna betala den utbildningen om inte ägaren av stället gör det. Även till exempel synskadade blir drabbade då många jobbar som massörer och inte har mycket annat att välja på.

Alla kärringar på damens massage har certifikat på olika utbildningar som måste sitta tydligt synliga i salongen.

Kurser på mellan 60-150 timmar verkar det som.

IMG_20180924_173119.thumb.jpg.05ee49bc3f55b97bc9a2133d919cac51.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det varit krav på utbildning länge. Tycker mig ha läst för länge sedan att polisen gjort razzior på massageställen för att kontrollera att alla som jobbar där har intyg på genomförd utbildning.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
27 minuter sedan, skrev svampen:

Frugan ska tydligen öppna fotmassage 555 💤👣

IMG_20181028_134430.jpg

IMG_20181028_134241.jpg

Blir det självbetjäning? 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-09-24 at 05:53, skrev JJC:

Många experter på thaimassage och extra tjänster samt intygsättning.

Jag frågade Mona Sahlin och hon intygar att alla på MPR har rätt alla i Thailand är myglare.😅

Och att det är bäst att stanna i Sverige för här finns ingen korruption och mygel.

Tja, beror ju lite på vem man frågar, hade du frågat Joakim Medin som numera är expert efter några veckor i barerna så hade du garanterat fått svaret att alla thailändskor är horor och alla svenska män som reser till Thailand är torskar.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 9/23/2018 at 2:21 PM, Fritz said:

Det lät mycket. Min erfarenhet av thailändare i allmänhet och den kvinnliga delen i synnerhet har en benägenhet att klart överdriva hur mycket pengar dom tjänar på sin verksamhet. Frugan säger att om man inte ids gå den gratisutbildning som du skriver om så kan man köpa sig ett intyg att man blivit godkänd för 5-7000 battingar.

Typ körkort?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/28/2018 at 8:45 AM, Bananen said:

Tja, beror ju lite på vem man frågar, hade du frågat Joakim Medin som numera är expert efter några veckor i barerna så hade du garanterat fått svaret att alla thailändskor är horor och alla svenska män som reser till Thailand är torskar.

Jocke är nog inte helt fel ute.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 9/23/2018 at 9:21 PM, Fritz said:

Det lät mycket. Min erfarenhet av thailändare i allmänhet och den kvinnliga delen i synnerhet har en benägenhet att klart överdriva hur mycket pengar dom tjänar på sin verksamhet. Frugan säger att om man inte ids gå den gratisutbildning som du skriver om så kan man köpa sig ett intyg att man blivit godkänd för 5-7000 battingar.

Ska man jobba på ett ställe med happy ending så duger det nog med ett köpt intyg. Lite oljemassage klarar nog dom flesta av utan utbildning. Får dom jobb på ett seriöst ställe blir dom nog snabbt avslöjade av ägare eller kunder. En riktig Thailändsk massage klarar nog ingen av att ge utan att ha gått en längre utbildning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, thomas001 said:

En riktig Thailändsk massage klarar nog ingen av att ge utan att ha gått en längre utbildning. 

Och lång erfarenhet, dvs. 'äldre' damer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...