Jump to content
IGNORERAD

Extension visa Bangkok


Krafta

Recommended Posts

Var sista dagen idag för att få en förlängning på visumet så jag tänkte att jag skulle åka tidigt den här gången och se om det skulle gå fortare, var på immigration 45 minuter innan dom öppnade och fick ändå könummer 330, till att senare få 109 till den "riktiga nummerlappen" i min kö - det tog totalt 7,5 timmar innan jag fick tillbaka passet - det är ju helt sjukt, förra gången var jag där vid 10-tiden och blev klar vid ca: 17 men då var ju trafiken helt stillastående så då tog det ju flera timmar bara för att trixa sig med olika transporter att ta sig hem igen! Gången tidigare var nog bäst när jag kom efter deras lunchrast 13.00 och blev klar 19.15 men inte så mycket trafik tillbaka till sukhumvit. Hade planerat på att åka dit med ankomst runt 15pm (15.30 är senaste tiden man kan få en kölapp) men eftersom jag var där för en månad sedan med min 90-dagars rapport så hade jag kanske förträngt att jag behövde åka dit idag igen..

 

Vilka erfarenheter har ni och tips på vilka dagar man ska besöka immigration och på vilka tider?

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga alls erfarenheter om att ordna visum i Bangkok. 

Här i Nakhon Phanom brukar jag hänga på låset, så att ordna 1-års visum brukar att ta 30-60 minuter och 90-dagars 3-10 minuter, detta beror på vem som sitter bakom disken.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En gamal djungel ordspråks sanning;

Aldrig Fredag eller Måndag!

(Då kommer alla de vars visa går ut på fredag lördag söndag eller måndag)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev apknug:

En gamal djungel ordspråks sanning;

Aldrig Fredag eller Måndag!

(Då kommer alla de vars visa går ut på fredag lördag söndag eller måndag)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Ja! den synpunkten kan man ju ha, men det går ju inte snabbare under dom andra veckodagarna,enligt mina egna erfarenheter!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja! den synpunkten kan man ju ha, men det går ju inte snabbare under dom andra veckodagarna,enligt mina egna erfarenheter!
En gamal djungel ordspråks sanning;

Aldrig Fredag eller Måndag!

(Då kommer alla de vars visa går ut på fredag lördag söndag eller måndag)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk


Nä snabbt går det aldrig men det går långsammare på fredag och måndag......


Hehe. Nu blir det söndagsöl

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...