Jump to content

Regering efter valet

Esspe

Regering efter valet  

76 members have voted

1. 1. Hur tror ni en regering ser ut efter valet?

• S+MP+V
      11
    • M+L+C+KD
      16
    • S+MP+L+C
      11
    • S+MP
      0
    • M+KD+SD
      23
    • SD
      1
    • S+M
      2
    • M+SD
      4
    • Annan ännu konstigare konstellation
      8

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 09/16/2018 at 04:27 PM

Recommended Posts

20 timmar sedan, skrev evert 1:

Om M släpper in SD förlorar de sin trovärdighet.

Det troliga blir M + L + C + KD med förhoppning om att SD inte lägger in sitt veto. För om i så fall blir det nyval - Jimmy låter ALDRIG V eller MP få något att säga till om, helst vill han nog också att rödhättan försvinner tillsammans med de andra som inte passar in i Sverige.:)

M har tappat sin trovärdighet redan 2014 ner de skrev under DÖ.

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Khun Doi

15

• hamnoi

14

• Soengsang

12

• SWED THAI

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

S+MP+V allt annat vore katastrof för sverige

Oj oj oj, jag har nog gått igenom de flesta tror jag........ Har blivit både S, L (fp), KD, M och SD i olika val (kommun, landsting och riksdag)........   De flesta i min släkt har ju v

Tycker inte att det är märkligt att folk tyr sig till det enda parti som är utan skuld till detta förfall vi ser nämligen,(borde vara nåt för Guinnes rekordbok)mord,bostadsbrist,våldtäkter,bilbränder,

Posted Images

1 minut sedan, skrev JJC:

Trovärdigheten försvann med öppna hjärtan.

• Ge karma 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

8 timmar sedan, skrev Soengsang:

Avgår Lövfen inatt, håll tummarna på att han är borta för alltid.....han lär ju också då avgå som partiledare för S.

Oroväckande att Annie Lööf får så låga odds, vi har liksom fått nog av löv nu...

Men spelbolagen brukar pricka rätt, så mycket talar väl för ULF.

1238363639_Skarmavbild2018-09-09kl_09_31_33.png.b44039d1d5d4c683ad352a0bab4c4ebb.png

Vi vet inte vilka krafter ligger bakom regeringsbildningar men Bilderberggruppen brukar lägga sig i och man kan tänka sig att alltid de som var på Bilderbergis möte blev statsminister efteråt. Lööf var på B träff förra året. Men vi hoppas på att C kommer inte att få någon inflyttade alls.

Därför M+KD+SD är det bästa alternativet för Sverige om vi vill slippa utländsk inflyttade. 

12 minuter sedan, skrev JJC:

Eller lite innan.

• Ge karma 1

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

2 timmar sedan, skrev Luttrad:

Hej MaiChai.

Jag håller med dig i din uppfattning om att det inte ligger i SD:s intresse att ingå i en regering!

Men jag delar inte din uppfattning om varför de inte vill sitta i en regering.

SD vet naturligtvis vad som brukar ske med små koalationspartier. Miljöpartiet har ju inte direkt gynnats av sitt samarbete med det stora S. Framskrittspartiet i Norge och sannfinländarna i Finland är två ytterligare exempel på detta fenomen! De tyska socialdemokraterna verkar att ha samma problem. Resultatet brukar bli att det mindre partiet mer eller mindre krossas av det större regeringspartiet.

I denna fråga har danskt folkeparti varit mycket klokare. De har medvetet valt att vägra ingå i en regering, och istället valt att bara bli ett stödparti. De kan då få igenom en del av sina frågor genom formella eller informella kontakter. Dessutom innebär detta att de kan ta åt sig regeringens framgångar samtidigt som de kan svära sig fria från dess misslyckanden!

För övrigt är verkligen SD:s stollar ändå stolligare än de andra partiernas stollar? Till exempel MP:s Kaplan, Fridolin och Romson. Diverse kvinnor i vänsterpartiet, för att inte tala om Gudruns F!. Med mera med mera!

Med Vänlig Hälsning.

Luttrad.

Du glömde sonen till den international efterlyste terroisten från Thailand, Yasir Khan 

Wanchai
4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vad arg jag skulle bli, men ärligt tror jag denna propaganda backfiring för dem...

Sjuklövern+media är SDs bästa valarbetare. Jag slutar aldrig att förstå hur dumma de beter sig.

Fattar de inte att de ger röster till SD varje gång de öppnar brödhålet?

• Ge karma 3
Jag läser den tidning som komunals medlemmar får.
Kommunalarbetaren.
100% propagandan för S.
Kommunal lyfter knappt ett finger för medlemmarna.
Frugan jobbade för Attendo som körde skiten ur allt och alla.
Kommunal skrev annorlunda avtal med Attendo jämfört med kommunen som är sämre för medlemmarna.

13 timmar om dagen får våra äldre ligga till sängs.
Somalier som inte bryr sig ett skit och står och röker hela dagarna är det som är skickade att göra jobbet.

Maten är ett skämt.

Men vi får ju inte ställa svaga grupper emot varandra (hur skulle det se ut) så halva ålderdomshemet är ombyggd för att ta emot nysvenskar samtidig som politiker går till val på att skaffa fler platser i äldreomsorgen.
Jaha.
Inte ett ord om vad som hänt med dom befintliga före detta platserna.

Alla är lika värda / svaga men vissa är tydligen lite mer värda trots allt.

Hycklande sossar kan fara åt helvete.
IMHO.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Kommunal Vi tar fighten! Sa kärringen Ylva Thörn.

Ja fighten för att hon själv och förbundet skulle ha kvar sina positioner och sina förmåner och sin makt. Medlemmar vad är det......

Nä fy fan för kommunal. Jag har större respekt för fack som kör lite mer maffia metoder som till synes gynnar medlemmarna i alla fall som transport.

( Fast i slutet är.det ju en björntjänst men det är en annan femma)

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

• Ge karma 2
Wanchai
1 timme sedan, skrev audirs2:

Yes sir! Lite gnällkärringar e det och det svenska vill dom ta bort helt, tyvärr! Sedan så är ju Timo Soini utrikesminister och han har lugnat ner sig betydligt efter att han blev det, knappt att han kallar sig sannfinne mera!

Det pågår många lustiga turer nu i Finland där alla svenskspåkiga områden tar stryk i Österbotten.

• Ge karma 1
audirs2
1 timme sedan, skrev Mr atm:

Sannfinländarna, kontrollerad opposition. Det blev ingen minskad invandring utan tvärtom i Finland.

Hösten efter regeringsbildningen 2015 ökade mängden asylsökande i Finland tiofalt, och trots en betydande skärpning av invandringspolitiken skulle fler invandrare beviljas asyl än någonsin tidigare. Partiet kunde inte heller hindra lån i anledning av Greklands skuldkris. Understödet sjönk från 17,65 % i riksdagsvalet 2015 till 9,0 %[19] i maj–juni 2017.

Har du bevis för att Sverige hade världens bästa skola förut audirs2 ? Brukar vara standard att skriva världens bästa om Sverige tills man kollar fakta.

Om man lyzznar på sossarna så e det så!

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kommunalarbetaren.
100% propagandan för S.
Kommunal skrev annorlunda avtal med Attendo jämfört med kommunen som är sämre för medlemmarna.

13 timmar om dagen får våra äldre ligga till sängs.
Somalier som inte bryr sig ett skit och står och röker hela dagarna är det som är skickade att göra jobbet.

Maten är ett skämt.

Men vi får ju inte ställa svaga grupper emot varandra (hur skulle det se ut) så halva ålderdomshemet är ombyggd för att ta emot nysvenskar samtidig som politiker går till val på att skaffa fler platser i äldreomsorgen.
Jaha.
Inte ett ord om vad som hänt med dom befintliga före detta platserna.

Alla är lika värda / svaga men vissa är tydligen lite mer värda trots allt.

Hycklande sossar kan fara åt helvete.
IMHO.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Då borgeliga väljare i allmänhet och alliansen i synnerhet bevisligen drev sjuka människor till självmord pga bortre gränsen i sjukförsäkringen och tillsammans med sd vill återinföra dnsamma. Sä kan alla dessa dra åt helvete.

IM(inte ett dugg ödmjuka)O.

• Ge karma 1
MaiChai
7 timmar sedan, skrev Luttrad:

Hej MaiChai.

Jag håller med dig i din uppfattning om att det inte ligger i SD:s intresse att ingå i en regering!

Men jag delar inte din uppfattning om varför de inte vill sitta i en regering.

SD vet naturligtvis vad som brukar ske med små koalationspartier. Miljöpartiet har ju inte direkt gynnats av sitt samarbete med det stora S. Framskrittspartiet i Norge och sannfinländarna i Finland är två ytterligare exempel på detta fenomen! De tyska socialdemokraterna verkar att ha samma problem. Resultatet brukar bli att det mindre partiet mer eller mindre krossas av det större regeringspartiet.

I denna fråga har danskt folkeparti varit mycket klokare. De har medvetet valt att vägra ingå i en regering, och istället valt att bara bli ett stödparti. De kan då få igenom en del av sina frågor genom formella eller informella kontakter. Dessutom innebär detta att de kan ta åt sig regeringens framgångar samtidigt som de kan svära sig fria från dess misslyckanden!

För övrigt är verkligen SD:s stollar ändå stolligare än de andra partiernas stollar? Till exempel MP:s Kaplan, Fridolin och Romson. Diverse kvinnor i vänsterpartiet, för att inte tala om Gudruns F!. Med mera med mera!

Med Vänlig Hälsning.

Luttrad.

Jag har träffat en hel del ur SD´s toppskikt och max 3-5 skulle kunna klara av att styra en ministerium.

En hel del är fruktansvärt rent ut sagt korkade och då pratar jag om folk som är utsedda av partiet för att föra deras talan i olika frågor, de flesta har inte ens basala kunskaper om ämnesområdena de ska vara talesmän för och därmed potentiella ministerkandidater.

• Ge karma 6

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Jag har träffat en hel del ur SD´s toppskikt och max 3-5 skulle kunna klara av att styra en ministerium.

En hel del är fruktansvärt rent ut sagt korkade och då pratar jag om folk som är utsedda av partiet för att föra deras talan i olika frågor, de flesta har inte ens basala kunskaper om ämnesområdena de ska vara talesmän för och därmed potentiella ministerkandidater.

Man behöver inte vara smart för att vara politiker man kan till och med bli statsminister. Detta tycker jag är bra skrivet.  https://www.aftonbladet.se/kultur/a/yvdldE/det-spelar-ingen-roll-vilken-regering-vi-far

Edited by bambam
10 timmar sedan, skrev Nicholas:

Kommunalarbetaren.
100% propagandan för S.

Du har aldrig tänkt tanken att många kommuner går på knäna ekonomiskt och har extremt svårt att få sin budget att gå ihop och därför outsourcar delar av sin verksamhet för att spara pengar. Att då facket tvingas skriva på ett sämre avtal som en konsekvens av detta outsourcande (sparande) är i min värld en självklarhet, därför inte sagt att jag gillar det. Tror man att facket i alla lägen kan komma till ett förhandlingsbord och få igenom sina krav, hur rimliga dom än är, så är man nog inte riktigt med i matchen.

Edited by Fritz
  • Ge karma 2

Det är aldrig försent att ge upp.

andrejsdenruskige
11 minuter sedan, skrev Fritz:

Du har aldrig tänkt tanken att många kommuner går på knäna ekonomiskt och har extremt svårt att få sin budget att gå ihop och därför outsourcar delar av sin verksamhet för att spara pengar. Att då facket tvingas skriva på ett sämre avtal som en konsekvens av detta outsourcande (sparande) är i min värld en självklarhet, därför inte sagt att jag gillar det. Tror man att facket i alla lägen kan komma till ett förhandlingsbord och få igenom sina krav, hur rimliga dom än är, så är man nog inte riktigt med i matchen.

Hur kan kommunerna gå på knäna då man betalar så pass mycket skatt och dessutom får pengar från pappa staten?

Sedan får ju kommunerna i tillägg en massa stålar när man tar emot flyktingar. 

Att dribbla med en så pass stor ekonomi med resultat som skulle göra att lyxfällandeltagare verkar som ekonomiska genier, låter inte riktigt bra. 

Nej, vi betalar allt för lite skatt. Kommunalskatten bör nog höjas åtminstone med 5% och marginalskatten likaså och dessutom slå till mycket tidigare. 

• Ge karma 2
  • Haha 1
15 timmar sedan, skrev Fritz:

Nja, nu synar jag. Den sittande talmannen sitter kvar ända tills en ny regering bildats och därefter väljs en ny.

Jag synade och det visade sig att samet hade bättre hand än den jag hade så jag förlorade och är nu skyldig honom en stadig rakkabajsare nästa gång vi ses. :)

• Ge karma 2
  • Fint 1

Det är aldrig försent att ge upp.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bKv8B3/har-firar-sd-anhangare--i-thailandska-svenskstaden

Här firar SD-anhängare – i thailändska svenskstaden Val 2018: Sverigedemokrater i Thailand jublade

HUA HIN. Här håller SD-anhängare valvaka – i Thailand. Stödet för partiet är stort bland svenskar i turistorten Hua Hin. – Det är en stor kväll, och en spännande kväll. Jag ser fram emot att SD går starkt framåt, säger Roger Andersson, 66, som bott i Thailand i 12 år.

1 av 4 | FOTO: STEFAN JERREVÅNG

LÄS OCKSÅ 98 procent av rösterna räknade – superjämnt mellan blocken

I thailändska turiststaden Hua Hin bor omkring 5 000 svenskar. Här finns ett stort uttalat stöd till Sverigedemokraterna. I baren X-it har ett gäng SD-anhängare samlats för att hålla valvaka. Baren hade öppet för folk som röstat på alla olika partier men bara Sverigedemokrater har dykt upp. Ett jubel utbryter när TV4:s politiske reporter Ulf Kristoffersson i rutan berättar att Socialdemokraterna går mot sitt sämsta val någonsin. – Det hoppas vi på, säger någon. – Han får nog ta upp svetsandet igen, skojar Robin Coster, 52. Robins tid som invandrare i Thailand har fått honom att lägga sin röst på Sverigedemokraterna.

LÄS OCKSÅ Live-grafik: Så har Sverige röstat

– Vi älskar vårt Sverige som vi växte upp i och är väldigt tacksamma för att ha fått ett bra liv, och vi vill gärna att Sverige kanske ska vara det där landet som kan sköta om sig själv men också hjälpa andra länder. Men i dag har det blivit för mycket och Sverige klarar inte av sina åtaganden hemma, med sjukvård, med förfallet i skolan, med förorterna och med kriminalitet, säger han. – Vi har sett hur man gör med oss och med andra som lever som invandrare, gäster och främlingar här, och det är stenhårt. Och då tycker vi kanske att vi, eftersom många här är Sverigedemokrater, att man kanske borde ställa högre krav på invandrare i Sverige också. – I Sverige kan man ljuga sig till fördelar och det går hem, men här, om de kommer på att du har ljugit eller kommit med falska uppgifter, eller om de kommer på att du jobbat utan alla papper rätt, då kan du alltså bli landsförvisad för resten av sitt liv.

Julian

FOTO: STEFAN JERREVÅNG

Drömmer om SD i regeringen Robin tror att SD kommer att få 26 procent och drömmer om en regering tillsammans med Kristdemokraterna och Moderaterna – de partier han tidigare röstat på. Då hade vi fått ett stabilt Sverige, vi hade fått en stabil valuta och vi hade kunnat få lite respekt i omvärlden tillsammans.

LÄS OCKSÅ  Kända svenskar: Så röstar vi i valet

LÄS OCKSÅ  Experten: En regering med S och M är farligt: ”Gynnar extrema”

Menyn på svenskägda X-it erbjuder många svenska rätter. Bartendern kommer in med en ny runda öl. På TV-skärmen ser gruppen att Sverigedemokraterna i SVT:s stora vallokalsundersökning blir näst största parti med 19,2 procent.  – Jag tror fortfarande att det kommer att bli högre än så, säger Robin Coster. Samtliga män i baren som Aftonbladet talar med är gifta med thailändska kvinnor. En annan man som vill vara anonym berättar att hans fru, som också är svensk medborgare, också röstat på Sverigedemokraterna. – Jag har inte påverkat min thaifru på något sätt, hon får rösta på vad hon vill. Jag har sagt till henne att vara med i debatterna, lyssna på de olika partierna och bilda sin egen uppfattning. Hur blev det då Sverigedemokraterna? – Det kan inte jag svara på. Det har ju pratats om att SD vill slopa dubbla medborgarskap. Hur ser ni på det? – Jag känner ingenting kring det. Min fru är svensk och thailändsk medborgare och jag tror att det där mest är bara floskler.  Vad hoppas du på inför kvällen? – Jag hoppas på en förändring i den svenska politiken. Det har varit för mycket med att lova, hålla med och vara blocköverskridande för att få sin mening igenom. Det har inte varit så lite luddigt. Jag vill bara ha en rejäl förändring. Och jag hoppas att det också dyker upp någon från något annat parti – det hade varit kul att sitta ner och snacka lite med dem.

LÄS OCKSÅ Här är partiernas valvakor – så följer partierna kvällens val

Julian

Roger Andersson, 66, har också varit moderat men bytt till att rösta på SD inför valet 2018. – SD är väldigt starkt i Thailand. Mina vänner och bekanta säger samma sak – att de vill se en förändring. Och då lutar det åt Sverigedemokraterna, säger han. – I kväll är det stora förväntningar på många. Det är en stor kväll, och en spännande kväll. Jag ser fram emot att SD går starkt framåt. Jag har lagt min röst på Sverigedemokraterna och jag tror att Jimmie (Åkesson) fixar det här. Vid hans bord sitter en 60-årig man som vill vara anonym – men som har höga förhoppningar på valresultatet. – Jag hoppas på 51 procent till SD, skrattar han. – Man kan ju alltid hoppas. Nej, skämt åsido, vad folket säger gemensamt får man bara respektera. Hur kommer ni att fira om det skulle gå vägen? – Det finns inte så mycket att fira, det är mer saker att börja fixa och nu måste Sverigedemokraterna få vara med i diskussionerna. Hur ser du på att själv vara invandrare och rösta på Sverigedemokraterna? – Jag tycker snarare att jag är gäst i Thailand. Jag lär mig språket, jag försöker följa de värderingar de har här så långt det är möjligt, så jag tycker att jag uppför mig ganska bra för att vara invandrare. Och det är inte alltid det som händer i Sverige. Har du själv upplevt att thailändarna varit negativt inställda till att du är här? – Jag skulle tro att de kanske skulle vara avundsjuka på att vi tar deras kvinnor kanske, men inte på något annat sätt.

FOTO: STEFAN JERREVÅNG.

Valet 2018

Thailand

Hua Hin

ANNONS

LÄS OCKSÅ

9 september 201822:42

ARTIKELN HANDLAR OM

PETTER J LARSSON

• 1 year later...
Swift 4X4

Det är två år kvar till nästa val men jag vet med allt säkerhet att jag aldrig kommer att ge min röst på Miljöpartiet 

MP vill tömma ditt bankkonto.

Svenskars löner och inkomster ska alltså användas för att göra livet drägligare för all världens befolkning.

https://www.kristianstadsbladet.se/ledare/carolin-dahlman-mp-vill-tomma-ditt-bankkonto-7ec65d2d

• Ge karma 3
bambam

Ja vad säger man, över 20% vill fortfarande att gränserna ska stå på vid gavel. börjar undra hur hjärnkontoret funkar hos en del

med tanke hur det ser ut för närvarande.

• Ge karma 6
  • Fint 1
Alarik
15 timmar sedan, skrev bambam:

Ja vad säger man, över 20% vill fortfarande att gränserna ska stå på vid gavel. börjar undra hur hjärnkontoret funkar hos en del

med tanke hur det ser ut för närvarande.

Börjar?