Jump to content

Regering efter valet

Esspe

Regering efter valet  

76 members have voted

1. 1. Hur tror ni en regering ser ut efter valet?

• S+MP+V
      11
    • M+L+C+KD
      16
    • S+MP+L+C
      11
    • S+MP
      0
    • M+KD+SD
      23
    • SD
      1
    • S+M
      2
    • M+SD
      4
    • Annan ännu konstigare konstellation
      8

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 09/16/2018 at 04:27 PM

Recommended Posts

10 timmar sedan, skrev Wanchai:

En regering som har majoritet i riksdagen behöver inte verkställa beslut av oppositionen. Om M+KD med understöd av SD har majoritet så får vi en stabil regering likt 2006-2010.

Men de får ju ingen majoritet!!  42-43% kommer man ju ingen vart med så länge som plenisalen är någorlunda befolkad vid omröstningarna.

• Ge karma 2

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Khun Doi

15

• hamnoi

14

• Soengsang

12

• SWED THAI

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

S+MP+V allt annat vore katastrof för sverige

Oj oj oj, jag har nog gått igenom de flesta tror jag........ Har blivit både S, L (fp), KD, M och SD i olika val (kommun, landsting och riksdag)........   De flesta i min släkt har ju v

Tycker inte att det är märkligt att folk tyr sig till det enda parti som är utan skuld till detta förfall vi ser nämligen,(borde vara nåt för Guinnes rekordbok)mord,bostadsbrist,våldtäkter,bilbränder,

Posted Images

SWED THAI
13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Avgår Lövfen inatt, håll tummarna på att han är borta för alltid.....han lär ju också då avgå som partiledare för S.

Oroväckande att Annie Lööf får så låga odds, vi har liksom fått nog av löv nu...

Men spelbolagen brukar pricka rätt, så mycket talar väl för ULF.

1238363639_Skarmavbild2018-09-09kl_09_31_33.png.b44039d1d5d4c683ad352a0bab4c4ebb.png

Ja efter valet blir han väl synad. Korten på bordet.

Har väl suttit nära både Reinfeldt och AKB.

Så det är väl bara och se åt villket håll han vänder kappan nu.

Mvh. SWED THAI

• Ge karma 1
Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Du har missat. Det blir Sossarna- Statsminister Annie. Sedan beror det på valet. Men Liberalerna och vänstern

Anne som Statsminister :waaaht:  Nej Gud oss bevare

Då blir det som när Chrusjtjov  styrde i Sovjetunionen, men hon bankar i bordet med en högklackad sko istället

• Ge karma 2
  • Haha 6

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

hamnoi
47 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Vilken fråga ?

Om att JÅ sagt att hans mål är att SD inte ska behövas i framtiden?

Du hade reagerat med "snurrig smiley" på mitt inlägg vilket nog stämde för kvällen iofs;)

• Haha 2

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Precis nyss, skrev hamnoi:

Om att JÅ sagt att hans mål är att SD inte ska behövas i framtiden?

Du hade reagerat med "snurrig smiley" på mitt inlägg vilket nog stämde för kvällen iofs;)

Njaee, min reaktion grundade sig mera på att jag aldrig hört talas om det tidigare och att hans påstådda uttalande verkar märkligt och en aning lösryckt. Snurrigt helt enkelt!

• Ge karma 2
  • Fint 1

28 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Men de får ju ingen majoritet!!  42-43% kommer man ju ingen vart med så länge som plenisalen är någorlunda befolkad vid omröstningarna.

Räcker alldels utmärkt för en minoritetsregering stöd av SD. 

M+KD behöver inte kompromissa så mycket med politiken om de gör sig av med C+L. Då blir det ännu lättare för SD att stödja dem. SD får lite extraplatser i utskott osv så är allt frid å fröjd. Det kallas valteknisk samverkan. 

Närvaron i plenisalen spelar ingen roll. Riksdagen har en överenskommelse om ett utjämningssystem så att maktbalansen förblir densamma.

Så är en från S sjuk. Ja då meddelar någon från M förhinder å sitter kvar på sitt kontor eller gör nått annat. 

• Ge karma 6

Om 43% (minoriteten) tycker en sak och 57% (majoriteten) tycker någonting annat så vinner faktiskt de som tycker "någonting annat". Helt enligt majoritetsprincipen.

I övrigt vet jag inte hur jag ska förklara detta ..

• Ge karma 2
  • Fint 1

9 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Om 43% (minoriteten) tycker en sak och 57% (majoriteten) tycker någonting annat så vinner faktiskt de som tycker "någonting annat". Helt enligt majoritetsprincipen.

Läs samets inlägg en gång till.

• Ge karma 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Vad samet menar, Khun Doi, är att Ulf och Ebba får "regera" i lugn och ro och sälja allt vi gemensamt äger till lägstbjudande kompis, införa marknadshyror, jävlas med dom sjuka etc., om dom lovar åt Jimmie att han får jävlas med invandrarna mot att han stödjer dom i stora salen när det skall röstas.

Då har Uffe och Ebba majoritet i riksdagen bakom sig även om det formellt är en minoritetsregering.

Edited by lauri
felstavning
  • Ge karma 2
  • Buu 1
  • Fint 1
  • Tråkigt 1
  • Haha 1
Tallviking
12 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Verkligheten är betydligt mer komplicerad så din teori är just det bara en teori

Säg att 20% lägger ner sin röst vid omröstningen i Riksdagen t.ex så kan mycket väl 43%-minoriteten vinna

• Ge karma 3

Being nice is overrated - Garfield

Soengsang
4 minuter sedan, skrev lauri:

Jimmy att han får jävlas med invandrarna

Vart har du fått det sjuka påståendet ifrån?

Har du heller inte förstått att SD inte har något emot invandring?

• Ge karma 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

SWED THAI
3 minuter sedan, skrev Tallviking:

Verkligheten är betydligt mer komplicerad så din teori är just det bara en teori

Säg att 20% lägger ner sin röst vid omröstningen i Riksdagen t.ex så kan mycket väl 43%-minoriteten vinna

Helt klart. Men om 57% röstar mot dom i budget mm. ett antal gånger.

Vad händer då?

Mvh. SWED THAI

Tallviking
1 minut sedan, skrev SWED THAI:

Helt klart. Men om 57% röstar mot dom i budget mm. ett antal gånger.

Vad händer då?

Mvh. SWED THAI

Troligen leder det till en regeringskris i någon form

• Ge karma 2
  • Fint 1

Kenneth4618
2 minuter sedan, skrev B747:

lofven-landsbygden.png

Du som bor där.

Fungerar det även där?

;)

• Haha 2

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Tallviking
2 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir det S+V+MP får vi ju en minaretsregering.

Det absolut vanligaste i Sverige är minoritetsregeringar

mino.jpg

• Ge karma 4

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Esspe:

Blir det S+V+MP får vi ju en minaretsregering.

Absolut, och hur det än går så kommer de att bli nedröstade i allt, tex budgeten och så småningom avgå, majoriteten i Sverige är iaf klar med att vi fått nog av vänsterflumande stollar.

Hur det än går så kommer nog inte Lövfen att vara statsminister särskilt länge till.

• Ge karma 3

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Knasen
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Absolut, och hur det än går så kommer de att bli nedröstade i allt, tex budgeten och så småningom avgå, majoriteten i Sverige är iaf klar med att vi fått nog av vänsterflumande stollar.

Hur det än går så kommer nog inte Lövfen att vara statsminister särskilt länge till.

Jag önskar att du hade rätt, men jag litar tyvärr inte på Annie Lööf och i viss mån Jan Björklund. Vad som helst kan hända för att hindra SD från inflytande. 

• Ge karma 9
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Du som bor där.

Fungerar det även där?

;)

Jag bor ju i Umeåtrakten och där funkar det fint,men i inlandet är det ju 30 km till brevlådan enkel väg samt radioskugga.Närmsta polis,ambulans,brandkår 70 km bort.

Bussar vad är det??Vägarna är förjävliga,har man en ny bil vill man inte använda den.Fråga Amos Persson han vet!

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 2

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

SWED THAI
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Nog, tror, gissar och vänster förekommer mer eller mindre i alla dina inlägg.

Mvh. SWED THAI

Soengsang
2 minuter sedan, skrev Knasen:

Jag önskar att du hade rätt, men jag litar tyvärr inte på Annie Lööf och i viss mån Jan Björklund. Vad som helst kan hända för att hindra SD från inflytande. 

I det fallet tror jag KD och M ändrar sig och går i samarbete med SD, och då får de troligen en egen majoritet, över 50%

M kommer aldrig låta vänsterflummet fortsätta, de har faktiskt beslutet i sin hand, och KD följer dem.

• Ge karma 2

Soengsang
2 minuter sedan, skrev SWED THAI:

Nog, tror, gissar och vänster förekommer mer eller mindre i alla dina inlägg.

Mvh. SWED THAI

TROR du någon vet vad som kommer att hända inatt och imorgon, det enda jag är rätt säker på är att det är slut med vänsterflum i Sverige.

• Ge karma 1

Knasen
Precis nyss, skrev Soengsang:

I det fallet tror jag KD och M ändrar sig och går i samarbete med SD, och då får de troligen en egen majoritet, över 50%

M kommer aldrig låta vänsterflummet fortsätta, de har faktiskt beslutet i sin hand, och KD följer dem.

Dom har ju låtit det pågå de senaste fyra åren så ta ingenting för givet när det gäller moderaterna.

• Ge karma 2
  • Fint 1
nissehult_13

Valpåverkan tror ni man kan få valet ogiltigförklarat😁😁😁

Jag skulle gå och rösta och tror du inte att sossarna gjort så det började regna 1f601.png😁klar valpåverkan. Men jag ger inte upp röstlokalen är öppen till 20:001f601.png😁1f601.png😁1f601.png😁1f44d.png

• Ge karma 1
  • Haha 6

Nissehult_13