Jump to content

Regering efter valet

Esspe

Regering efter valet  

76 members have voted

1. 1. Hur tror ni en regering ser ut efter valet?

• S+MP+V
      11
    • M+L+C+KD
      16
    • S+MP+L+C
      11
    • S+MP
      0
    • M+KD+SD
      23
    • SD
      1
    • S+M
      2
    • M+SD
      4
    • Annan ännu konstigare konstellation
      8

This poll is closed to new votes

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 09/16/2018 at 04:27 PM

Recommended Posts

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Khun Doi

15

• hamnoi

14

• Soengsang

12

• SWED THAI

9

Top Posters In This Topic

Popular Posts

S+MP+V allt annat vore katastrof för sverige

Oj oj oj, jag har nog gått igenom de flesta tror jag........ Har blivit både S, L (fp), KD, M och SD i olika val (kommun, landsting och riksdag)........   De flesta i min släkt har ju v

Tycker inte att det är märkligt att folk tyr sig till det enda parti som är utan skuld till detta förfall vi ser nämligen,(borde vara nåt för Guinnes rekordbok)mord,bostadsbrist,våldtäkter,bilbränder,

Posted Images

6 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Soffliggare har jag inte mycket till övers för.........

"Det är aldrig försent att ge upp!"

- Kötthandlarn

🤔

• Ge karma 1
  • Haha 2

Tact is for those who are not witty enough to be sarcastic!

hamnoi
1 minut sedan, skrev kongo24:

Det mest odemokratiska är väl om inte ett av Sveriges största parti får något inflytande i Sveriges riksdag. Detta sagt endast utifrån demokrati aspekte.

Christer e bäst

Håller med dig Kongo.

Men på något sätt så hade det varit bra om största (skitsaksamma om det är 21 eller31%) parti regerade utan inblandning, punkt slut!

Då hade de kunnat driva sin politik utan inblandning av "diverse nötter" att kompromissa med, är ganska övertygad om att en sansad sosse

eller moderat som inte lever i lala-land och med bra backning hade löst den uppgiften. Och gör de inte det, så kommer foten(ej Ingvar C )vid nästa val.

Disclaimer: Ja, jag har en lätt rödvinsfylla;)

• Ge karma 3
  • Haha 4

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

GreenValley
7 minuter sedan, skrev hamnoi:

Håller med dig Kongo.

Men på något sätt så hade det varit bra om största (skitsaksamma om det är 21 eller31%) parti regerade utan inblandning, punkt slut!

Då hade de kunnat driva sin politik utan inblandning av "diverse nötter" att kompromissa med, är ganska övertygad om att en sansad sosse

eller moderat som inte lever i lala-land och med bra backning hade löst den uppgiften. Och gör de inte det, så kommer foten(ej Ingvar C )vid nästa val.

Det har ju fungerat på kommunnivå så varför inte på riksnivå?

• Ge karma 2
Wanchai
1 timme sedan, skrev Esspe:

Läget är ovisst men vad tror ni.

Om M+KD+SD får en majoritet så blir det de som bildar regering, iofs utan SD i regeringen men med en överenskommelse med SD. Detta kommer inte ske som ett första förslag utan efter att alla andra försök till regering nedröstats.

Efter alla nedröstade förslag kommer M att vända sig till SD och får en överenskommelse som stödjer M+KD.

• Ge karma 5

Hur man än vänder och vrider så kvarstår det faktum att det med all sannolikhet blir en koalitionsminoritet som bildar regering! Men vilken budget kommer de att kunna använda? Hmmm ..

Den ända majoritetskoalition som är tänkbar är väl M+S+SD och den tror nog ingen på. Inte ens jag.

Edited by Khun Doi
  • Ge karma 2

Kötthandlarn
44 minuter sedan, skrev hamnoi:

Jag vete fan om rödvinsfylla är en demokratisk rättighet och ursäktad orsak till "disclaimer"........:giggle: :ironi::ironi:

Sprit däremot.........

Dé é fan goa grejjer..........:rotfl:

:ironi::ironi:

• Skål 1
  • Haha 4

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Wanchai
28 minuter sedan, skrev GreenValley:

S & M-konstellationen verkar spännande!

Piska i stället morot till folket! :crazy:

LO kommer aldrig någonsin att godkänna ett samarbete med M.

• Ge karma 2
  • Haha 2
MaiChai

Det man kan konstatera så här kvällen innan är att jimmie och SD kommer att bli ”Kingmaker” för att låna en thailändsk politisk term.

De kommer att avgöra vem som får regera. Tror ätligt talat inte att SD vill ingå i en regering, de vet att de har alltför många inkompetenta idi*ter i sina led för att lyckas i en regering så de trivs nog bättre i bakgrunden med att stötta en M+KD regering och göra dem medvetna om att mattan kan dras bort ifrån dem när som helst.

• Ge karma 7
  • Fint 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

hamnoi
4 minuter sedan, skrev MaiChai:

Det man kan konstatera så här kvällen innan är att jimmie och SD kommer att bli ”Kingmaker” för att låna en thailändsk politisk term.

De kommer att avgöra vem som får regera. Tror ätligt talat inte att SD vill ingå i en regering, de vet att de har alltför många inkompetenta idi*ter i sina led för att lyckas i en regering så de trivs nog bättre i bakgrunden med att stötta en M+KD regering och göra dem medvetna om att mattan kan dras bort ifrån dem när som helst.

Rätta mig gärna om jag har fel, men tycker mig ha hört från Jimmie att målet är att SD inte skall behövas i framtiden, sant eller falskt?

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Märk väl att oavsett vem som bildar regering så kommer det partiet inte själva kunna fatta de riksdagsbeslut som krävs, utan snarare vara tvungna att verkställa en hel del beslut tagna av oppositionen! Riksdag beslutar och regering verkställer ..  Så är Sveriges grundlag.

audirs2
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Har du sovit de sista 4 åren ?

Bilbränder och sjukvårds köer och våldtäkter finns bara på film!

• Ge karma 1
  • Haha 2

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Wanchai
21 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Märk väl att oavsett vem som bildar regering så kommer det partiet inte själva kunna fatta de riksdagsbeslut som krävs, utan snarare vara tvungna att verkställa en hel del beslut tagna av oppositionen! Riksdag beslutar och regering verkställer ..  Så är Sveriges grundlag.

En regering som har majoritet i riksdagen behöver inte verkställa beslut av oppositionen. Om M+KD med understöd av SD har majoritet så får vi en stabil regering likt 2006-2010.

• Ge karma 2
hamnoi
30 minuter sedan, skrev Khun Doi:

Jo jag kan ha snurrat till det dojjan, händer titt som tätt, men har du en kommentar på min fråga?

• Ge karma 1
  • Haha 1

Kötthandlarn
6 minuter sedan, skrev hamnoi:

Jo jag kan ha snurrat till det dojjan, händer titt som tätt, men har du en kommentar på min fråga?

Oavsett om du snurrar till det i dojjan så kan du få söka asyl i Majorna........:giggle:

Oj oj oj, nu måste jag verkligen lämna krogen........

• Ge karma 1
  • Haha 8

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Jag tror att med politiker och regering blir det alltid....

ramla.png

• Ge karma 1
  • Haha 8

Pattaya - SKAPARENS SÄTT ATT SÄGA FÖRLÅT FÖR DEN VÄSTERLÄNDSKA KVINNAN

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev in-ka:

S+MP+V allt annat vore katastrof för sverige

Ja, jag håller med dig helt och hållet. 

Fast det beror ju på om man önskar se utvecklingen fortsätta åt samma håll eller inte. 

Det är ju inte direkt så att invandrarna har fått det bättre och bättre lär det inte bli om man fortsätter med rödgrönröra. 

Det positiva är ju att folk dör i vårdkön och där sparar vi nog in en hel del pengar på pensionsutbetalningar. 

Matt folk står i kö kostar inte staten många kronor. 

Win-win situation. 

• Haha 6
John Khonken
10 timmar sedan, skrev Esspe:

Du har missat. Det blir Sossarna- Statsminister Annie. Sedan beror det på valet. Men Liberalerna och vänstern

9 timmar sedan, skrev hamnoi:

Vilken fråga ?

Soengsang

Avgår Lövfen inatt, håll tummarna på att han är borta för alltid.....han lär ju också då avgå som partiledare för S.

Oroväckande att Annie Lööf får så låga odds, vi har liksom fått nog av löv nu...

Men spelbolagen brukar pricka rätt, så mycket talar väl för ULF.

1238363639_Skarmavbild2018-09-09kl_09_31_33.png.b44039d1d5d4c683ad352a0bab4c4ebb.png

• Ge karma 2
  • Fint 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!