Jump to content
IGNORERAD

Disneyland Hongkong


Soengsang

Recommended Posts

Någon som varit på Disneyland i Hong-Kong och som kan rekommendera något?

Sitter o planerar för en resa dit med barnen i Feb, tänkte köpa ett paket....med så mycket som möjligt förbokat, deras egna hotell etc.

Finns det nått inne i själva HK som kan vara skoj för barn, tjejer i 11-14 års åldern, förutom shopping då?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Någon som varit på Disneyland i Hong-Kong och som kan rekommendera något?

Sitter o planerar för en resa dit med barnen i Feb, tänkte köpa ett paket....med så mycket som möjligt förbokat, deras egna hotell etc.

Finns det nått inne i själva HK som kan vara skoj för barn, tjejer i 11-14 års åldern, förutom shopping då?

Jag var där med min dotter för 5 år sedan. Det minsta av alla Disney. Trångt var det men vi ville vara där bara för att det är Disney. 

Finns helt säkert bättre ställen att vara på. Bodde inte på deras hotell den gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Orlando.

Billigare bättre?
Där har jag varit iallafall när mina barn var mindre.

Lite väl långt bara, hade säkert annars vart bättre på många sätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Lite väl långt bara, hade säkert annars vart bättre på många sätt.

Disney i Shanghai och Tokyo är helt säkert bättre än Disney i HK.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, Soengsang said:

Någon som varit på Disneyland i Hong-Kong och som kan rekommendera något?

Sitter o planerar för en resa dit med barnen i Feb, tänkte köpa ett paket....med så mycket som möjligt förbokat, deras egna hotell etc.

Finns det nått inne i själva HK som kan vara skoj för barn, tjejer i 11-14 års åldern, förutom shopping då?

Vår dotter är 12 och vi har varit i HK 7-8 gånger sedan hon föddes och varit på Disneyland alla gånger utan senaste besöket i april. 

 

HK Disney är litet men helt perfekt för en dag. Undvik helger samt kinesiska högtider. Har döttrarna aldrig varit på något Disneyland så kommer de älska det men annars är Ocean Park (på HK ön) väldigt mycket bättre; iaf enligt dottern och alla hennes kompisar.

 

Vi har aldrig bott på Disney’s hotell. Paraden är klar vid 7 och parken stänger 8 och det tar bara en halvtimme in till stan. Kanske är coolt att bo på ett Disneyhotell med vad gör man därute när parken är stängd?

 

Inne i HK har du The Peak som de garanterat kommer älska samt att ta båten över till Kowloon. Du har också linbanan upp till Big Buddha. Alla coola restauranger döttrarna sett på Instagram och alla coola affärer finns i HK; en semester som aldrig kan gå fel.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Inne i HK har du The Peak som de garanterat kommer älska samt att ta båten över till Kowloon. Du har också linbanan upp till Big Buddha. Alla coola restauranger döttrarna sett på Instagram och alla coola affärer finns i HK; en semester som aldrig kan gå fel.

Det låter som något att satsa på, men får se hur många dagar vi kan vara iväg, risk för att det blir över en helg och kanske en fri Fredag/Måndag.

Jag har ju tid att googla, men bra att höra från dem som vart där o turistat med barn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara att åka spårvagn, gärna på övre plan längst fram, är en ganska häftig upplevelse men om det är nåt för tjejer i den åldern vet jag ej. Sen att åka upp till The Peak samma sak. Atom borde väl veta lite dels om stan men framförallt är väl hans dotter i den åldern...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Naam jai said:

Måste det inte vara Disney så är Singapore universal studio ett annat alternativ... https://www.rwsentosa.com/en/attractions/universal-studios-singapore/explore

Singapore Universal är bättre än HK Disneyland, framförallt för att man måste köpa biljett i förväg och de därigenom begränsar antalet besökare och köer. Ett snabbt skutt över gränsen så har du också Legoland i Johor Bahru.

 

Tycker dock att Ocean Park i HK är bättre än Universal och överlag är HK så mycket roligare än Singapore; både för barn och vuxna.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Soengsang said:

Det låter som något att satsa på, men får se hur många dagar vi kan vara iväg, risk för att det blir över en helg och kanske en fri Fredag/Måndag.

Jag har ju tid att googla, men bra att höra från dem som vart där o turistat med barn.

 

Vi brukar också bara ta en långhelg; 3-4 nätter. Disneyland på en lördag eller söndag funkar inte, iaf inte för några år sedan. Stå i kö i 45 minuter för ett 1-minuts åk är inget vidare.

 

Snackar vi oktober-mars är HK klart svalare än Thailand och åker ni runt jul kan det till och med vara ganska kallt; bara det kan vara ett skönt avbräck från Thailand.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...