Jump to content
IGNORERAD

Korvmojjen blev en thaikiosk


NiceBeaver

Recommended Posts

broder tuk tuk

750 danska kronor är väl över 1000 sv idag?

Och 11 små thairätter vet man ju vad det innebär.

Minimala vårrulllar,några magra kycklingspett, en massa konstiga färgglada grönsaker och frukter etc...

Då går jag till pölsevagnen istället och sätter i mig tre härliga vienerkorvar med mycket senap och ketchup för en dansk hundring.

Så blir man mätt o belåten i alla fall och vet vad man stoppat ned i magen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    8

  • Herr Chang

    4

  • Joints

    4

  • omarama

    3

Mest aktiva i denna tråd

bara att hålla med. de flesta thairesturanger i sverige är inte bra liksom turistresturangerna i Thailand. allra djävligast är det på khao san road. brrrr där smakar det allt som oftast riktigt illa.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

750 danska kronor är väl över 1000 sv idag?

Och 11 små thairätter vet man ju vad det innebär.

Minimala vårrulllar,några magra kycklingspett, en massa konstiga färgglada grönsaker och frukter etc...

Då går jag till pölsevagnen istället och sätter i mig tre härliga vienerkorvar med mycket senap och ketchup för en dansk hundring.

Så blir man mätt o belåten i alla fall och vet vad man stoppat ned i magen.

BTT

:D:D

Första gången i mitt liv jag har hört om någon som påstår sig "veta vad han stoppat i sig"

efter att ha ätit pølser hos pølsemanden.

Inte ens de danska tillverkarna har en aning. En vettig innehållsdeklaration skulle kunne vara

Djurdelar som inte går att använda till annat : 50%

Ospecifierat avfall av slakttyp: 50%

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

bara att hålla med. de flesta thairesturanger i sverige är inte bra liksom turistresturangerna i Thailand. allra djävligast är det på khao san road. brrrr där smakar det allt som oftast riktigt illa.

ha det

Neil

Japp, där får man den värsta maten alla kategorier. Inte ens riset som serveras är ätligt. Allt för att pressa priserna för backpackers.

Quote

För er som besöker Köpenhamn finns det möjlighet att äta thailändskt på gourmé nivå, en stjärna i Guide Michellin.

Modern thailändskt kök i fashionabel miljö. Elva rätter för 750 danska kronor. Dyrt, men hade varit roligt att uppleva en gång i livet.  http://www.kiin.dk/velkommen.html

Bon appetit

Själv får jag nöja mig med en röd pölse med tanke på den svenska kronans värde.

Tack för den länken :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Håller med Fru Chang. Sukhothai är nog Göteborgs bästa

Thairestaurang. Var där i onsdags,och åt buffén.

Onsdagar är perfekt,för då har dom grymmt goda frierade revben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För er som besöker Köpenhamn finns det möjlighet att äta thailändskt på gourmé nivå, en stjärna i Guide Michellin.

Modern thailändskt kök i fashionabel miljö. Elva rätter för 750 danska kronor. Dyrt, men hade varit roligt att uppleva en gång i livet.  http://www.kiin.dk/velkommen.html

Nice!  :great:

Tackar för den länken.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Joints!

Nej den sämsta thaimaten i Thailand serveras inte på Kao San Road. Den får man äta vare sig man vill eller inte inne på de olika aphusen.

Två små plastpåsar per dygn bestående av fisljummet ris med kål som simmar i toavatten är det som står på menyn.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, ett och annat thaimatställe finns det väl men det är ju inget mot di amerikanska sk hambugerierna som ju poppar upp överallt.

Dessutom så är det ju inte amerikaner som jobbar där så köttstyckena blir ju under all kritik.

Även di svenska korvbarerna har nu amerikaniserat sina pannbiffar och lägger dem i en bulle.

Vart är vi på väg!

[move]Blågule Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Joints!

Jo plastpåsriset är gratis, däremot måste man köpa eller tigga till sig vatten att dricka till. Såvida man inte vill hålla sig till det skitrostiga vattnet i urinavloppet och drabbas av dysenteri o annat smått o gott.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Farang!

jag lärde mig min läxa väldigt väl.

Hamnar jag i aphuset igen så ska det i så fall vara i rena fyllan och villan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...