Jump to content
IGNORERAD

Mygg


IH-fan

Recommended Posts

Jag undrar över detta med myggor i Thailand Vad jag menar är i Sverige räcker det ju med litet stillastående vatten o en lagom temperatur så har vi ju mygg så det räcker till o blir över I Thailand är det ju varmt nästan jämt o vatten finns ju också så varför finns det inte fler myggor Föds dom inte i vatten som i Sverige ? Nån som vet ?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev IH-fan:

Jag undrar över detta med myggor i Thailand Vad jag menar är i Sverige räcker det ju med litet stillastående vatten o en lagom temperatur så har vi ju mygg så det räcker till o blir över I Thailand är det ju varmt nästan jämt o vatten finns ju också så varför finns det inte fler myggor Föds dom inte i vatten som i Sverige ? Nån som vet ?

jo dom föds i vatten

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att tillgången på blod också spelar in😉.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Galten:

Gissar att tillgången på farangblod också spelar in😉.

Borde bli mindre mygg då, alcomyggor

Link to comment
Dela på andra sajter

48 minuter sedan, skrev Boa52:

Borde bli mindre mygg då, alcomyggor

Boa's fru: Vad mycket mygg det är i år.

Boa: Ja det är det. Jag går och sveper en dunk. Låt mig vara avsmullen utanför huset tills det är myggfritt.

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Boa's fru: Vad mycket mygg det är i år.

Boa: Ja det är det. Jag går och sveper en dunk. Låt mig vara avsmullen utanför huset tills det är myggfritt.

Ha ha om det vore så enkelt där det är problem med mygg. här finns ju dom som inte dricker alco så myggen har gått om alccofri blod men vi har

inge mygg där vi bor, ja nån enstaka före midsommar, kan sova på altanen hela natten om jag vill

 

Link to comment
Dela på andra sajter

....

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev IH-fan:

Jag undrar över detta med myggor i Thailand Vad jag menar är i Sverige räcker det ju med litet stillastående vatten o en lagom temperatur så har vi ju mygg så det räcker till o blir över I Thailand är det ju varmt nästan jämt o vatten finns ju också så varför finns det inte fler myggor Föds dom inte i vatten som i Sverige ? Nån som vet ?

Bosätt dig i Ayutthaya typ. då får du se myggen komman är solen går ner.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Dolle:

Bosätt dig i Ayutthaya typ. då får du se myggen komman är solen går ner.

Nej tack jag bara undrade Vill inte träffa fler än jag redan gör

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det nu skulle va mycket så använd Djungelolja inte fått ett bett !!!!!

 

Visa källbilden

Bad Farang Bloody Mary ?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev svampen:

Om det nu skulle va mycket så använd Djungelolja inte fått ett bett !!!!!

 

Visa källbilden

Bad Farang Bloody Mary ?

Jag tycker de thailändska sprayflaskorna slår djungeloljan.

Jag blev knappt biten i år men hade resurser.

Djungeloljan är svindyr också.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Boa52:

Borde bli mindre mygg då, alcomyggor

Krymper myggen av alkohol?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Funka skitbra i Thailand. Har alltid med oss ett par st ner till Thailand.

7b2f9311b9ecf60bf7c275f6eb4c15e8.jpg

Skickat från min ONEPLUS 6 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev IH-fan:

Jag undrar över detta med myggor i Thailand Vad jag menar är i Sverige räcker det ju med litet stillastående vatten o en lagom temperatur så har vi ju mygg så det räcker till o blir över I Thailand är det ju varmt nästan jämt o vatten finns ju också så varför finns det inte fler myggor Föds dom inte i vatten som i Sverige ? Nån som vet ?

Vet inte var du brukar vara när du är i Thailand, men visst fan finns det mygg!

 

I Bangkok är de vanliga, och myndigheterna går ofta ut med uppmaningar om att man INTE skall ha vatten i behållare, som tex vattenkrus, att man skall se till att gamla bildäck inte samlar vatten som myggen kan föröka sej i och så vidare.

Fast Bangkok är byggt i ett floddelta och det finns mängder av våtmarker lite varstans, så myggen klarar sej i alla fall.

 

Vattenkrus/stora krukor som samlar regnvatten är av tradition en grej Thailändare gillar att ha, och de har dem även om det finns "kommunalt vatten", därför rekommenderar myndigheterna ofta att det bör finnas fiskar i krukorna, fiskar som äter mygglarver.

 

Myggorna i Thailand sprider allvarliga sjukdomar som Tex Denguefeber och Malaria, så medel mot mygg rekommenderas, Myggspiraler säljs i alla varuhus och kvartersbutiker!

 

När vi bodde i Bkk, hade vi myggnät i alla dörrar och fönster, samt att vi varje kväll jagade mygg i sovrummen med "myggracketar" såna där som dödar mygg med elchocker, brukade väl bränna upp 6-8mygg varje kväll innan vi var nöjda.

 

 

MVH 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

 

MVH 

Blev galet...

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fisk bl.a. äter upp massor av myggägg.

Har du stora kärl med vatten i runt huset borgar det också för massor av mygg, har du däremot en fiskdamm i husets närhet är det inte alls så gott om mygg. M.a.o stillastående vatten = gott om mygg/knott (mosquitos)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...