Jump to content
IGNORERAD

Vila i frid du stora människa, Kofi Annan.

Soengsang
 Dela

Recommended Posts

Jag är väl inget fan av dessa V.I F. eller R.I P. trådar.

Men Kofi Annan är värd att uppmärksamma, en mänskliga som försökte göra mycket för världens befolkning.

Och som jag faktiskt en gång stötte ihop med då vi steg ur bilar samtidigt på parkeringen vid Norrköpings centralstation, kändes lite konstigt med ögonkontakt och ett leende från en sådan stor människa.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Efraim Barkbit

6

• Soengsang

5

• Wangthong

3

• Boa52

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv tycker jag att FN är en korrupt jävla fjantorganisation som Sverige borde dra sig ur innan man går ur EU. Att Saudiarabien, med svensk hjälp,är med i FN:s kvinnorättighetskommition är ju bara det ett stort jävla skämt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Benriach:

Själv tycker jag att FN är en korrupt jävla fjantorganisation som Sverige borde dra sig ur innan man går ur EU. Att Saudiarabien, med svensk hjälp,är med i FN:s kvinnorättighetskommition är ju bara det ett stort jävla skämt...

Du och Duterte :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Men Kofi Annan är värd att uppmärksamma, en mänskliga som försökte göra mycket för världens befolkning.

Och som jag faktiskt en gång stötte ihop med då vi steg ur bilar samtidigt på parkeringen vid Norrköpings centralstation, kändes lite konstigt med ögonkontakt och ett leende från en sådan stor människa.

Ja jag vet hur det känns. Jag mötte en gång Alf Svenssons blick.    :20:

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Benriach:

Medhålles! Det enda de är intresserade av är uppblåsta glädjerapporter, obehagliga sanningar sopar man under mattan. Totalt förljuget.  

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

R.I.P Kofi.

Tur att hans kusin fortfarande lever, utan hen vore det problematiskt.

Dela på andra sajter

Ungefär så.
Av eliten för eliten med dina pengar.
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

R.I.P Kofi.

Tur att hans kusin fortfarande lever, utan hen vore det problematiskt.

Kofi:s kusin är det Kaffe?

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Benriach:

Dock tror jag att Kofi Annan var äkta och ville verkligen väl utan att ha en agenda om att sko sig själv. Jag vill tro att så var fallet och jag hoppas att det var så. I övrigt håller jag med dig.

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wUThai:

Dock tror jag att Kofi Annan var äkta och ville verkligen väl utan att ha en agenda om att sko sig själv. Jag vill tro att så var fallet och jag hoppas att det var så. I övrigt håller jag med dig.

Håller med Wuttan.......

Man kan säga vad man vill om FN och jag håller med om det mesta angående korruption & nepotism men Koffi kändes som han var en äkta idealist som verkligen ville väl......

Vilket man inte kan säga om så många andra som suttit som Generalsekreterare i FN..........

Kurt Waldheim t.ex........

Hur fan tänkte man då!?

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Håller med Wuttan.......
Man kan säga vad man vill om FN och jag håller med om det mesta angående korruption & nepotism men Koffi kändes som han var en äkta idealist som verkligen ville väl......
Vilket man inte kan säga om så många andra som suttit som Generalsekreterare i FN..........
Kurt Waldheim t.ex........
Hur fan tänkte man då!?
Man tänkte då precis som man tänker idag.
Ban Ki-moon
USA ville ha det så.
Paralyserat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRvAG0/ahlenius-fn-chefen-en-nolla
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Svårt att fatta att då kunde få ögonkontakt med Kofi Annan, du som tycker att allt är fel i världen varför ögon kontakt med Kofi A och tycka det är bra

Kofi Annan var en stor människa i som försökte medla fred i många länder. En duktig gubbe

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Du och Duterte :)

Precis, ytterligare en expert på Filippinsk politik. Du är smart SS sänk dig inte

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Precis, ytterligare en expert på Filippinsk politik. Du är smart SS sänk dig inte

Möjligen var det ett stänk av ironi.

Men allvarligt har jag inte träffat någon Filipin som tycker illa om Duterte, men personligen avböjer jag mig att ha några åsikter om deras politik

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Boa52:

Svårt att fatta att då kunde få ögonkontakt med Kofi Annan, du som tycker att allt är fel i världen varför ögon kontakt med Kofi A och tycka det är bra

Kofi Annan var en stor människa i som försökte medla fred i många länder. En duktig gubbe

Tycker det var fantastiskt att en sån "stor" människa kunde röra sig ute bland allmänheten, det var det jag försökte förmedla.

Lite lustigt föresten att du uppe i din hydda i Tavelsjö kan sitta och påstå att jag tycker allt är fel i världen, jag menar du är helt avgränsad från omvärlden :) 

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

Det blir enklare om man är skelögd.

Du träffar väl enbart kvalitetskockar som inte förpestar maten som serveras

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker det var fantastiskt att en sån "stor" människa kunde röra sig ute bland allmänheten, det var det jag försökte förmedla.

Lite lustigt föresten att du uppe i din hydda i Tavelsjö kan sitta och påstå att jag tycker allt är fel i världen, jag menar du är helt avgränsad från omvärlden :) 

Allt du skriver om Sverige är ju negativt. Du kör en barkbåt bor inte så mycke i Sverige men vet allt om hur Sverige ska styras eller hur. Intte klokt

hur vissa människor tänker eller inte tänker. Du och många andra här lyfter inte lön från Sverige och har egentiligen ingenting med Sverige att göra

Men gnälla på Sverige det kan ni, Nu menar jag flera än du som är på sjön

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev judazzz:

Fler som käkat svamp idag 

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Möjligen var det ett stänk av ironi.

Men allvarligt har jag inte träffat någon Filipin som tycker illa om Duterte, men personligen avböjer jag mig att ha några åsikter om deras politik

Tycker ja är en bra inställning.

men det frångår inte varför du drar upp han i din diskussion, tror du eller vet du?

det är ju lördag så 🍻

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Tycker ja är en bra inställning.

men det frångår inte varför du drar upp han i din diskussion, tror du eller vet du?

det är ju lördag så 🍻

Duterte och Ben verkar ju ha liknande åsikter och superlativ ang FN, för övrigt tror jag Ben är påväg dit....just därför, inte allvarligare än så.

För övrigt så är det inte lördag för mig, bara tisdagar en rätt lång tid framöver, så blir bara ☕

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Soengsang:

Duterte och Ben verkar ju ha liknande åsikter och superlativ ang FN, för övrigt tror jag Ben är påväg dit....just därför, inte allvarligare än så.

För övrigt så är det inte lördag för mig, bara tisdagar en rätt lång tid framöver, så blir bara ☕

Vill du att vi ska skika en almonacka som har mer än tisdagar,??? låter tråkigt, men en barkbåts sörlänning inte väntat annat😊

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Vill du att vi ska skika en almonacka som har mer än tisdagar,??? låter tråkigt, men en barkbåts sörlänning inte väntat annat😊

abc.gif

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev judazzz:

Fördelen med att vara skelögd är att man ser både det goda och det ond samtidigt.

Born41

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Soengsang:

Aj aj, om det verkar vara tisdag imorgon då måste ja ju jobba imorgon, men allt är ju inte som det verkar vara 🍻🍮

inget allvarligt men det man tror brukar ju sällan vara som det är. 

Ändrades av Efraim Barkbit
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...