Jump to content
NiceBeaver

It´s Time for a New Chapter

Recommended Posts

HuaHindinnge
3 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Tiden bara rusar fram. Vi har fullt upp varje dag trots att det var ett tag sedan förra inlägget. Vi kan vara på gång med en form av verksamhet. Vi ska testa lite så får vi se hur det går. Ingen större hemlighet så funkar det kommer jag att berätta vad min fru har nosat upp. Att starta något liknande kommer inte konkurrera så det kan bli ett tips för någon. Dock inte helt lätt då hon har bott i Sverige en massa år och vi måste börja någonstans.

Väntar fortfarande på husboken. Alla papper inlämnade men sedan måste byråkratin ha sin gång. Några bilder har det ändå blivit. Ett litet tema för det här inlägget är gamla båtcontainrar som har fått nytt liv. Och som av en händelse pratade man om containerhus i ett radioprogram jag hörde häromdagen. Börjar tydligen komma även till Sverige. Men här verkar dom användas mycket till restauranger och liknande. Detta är en nattklubb men jag gick förbi på dagen. Åkte bil där en kväll och det var massor med belysning och såg rätt trevligt ut.

DSC02519.thumb.JPG.65b6b61b038b5fba2018bf22af1fb804.JPG

En eftermiddag var vi på en marknad i närheten. Där har man verkligen gett nya liv till dessa plåtburkar.

DSC02523.thumb.JPG.7b78d25cd90e104b1ec03a9ce280380b.JPG

Dessa inhyser en massa små restauranger. Men en har inrett riktigt snyggt med bord.

DSC02529.thumb.JPG.1e9cf8372f867527d95b0ee33421a6e2.JPG

En har blivit affär med biltillbehör.

DSC02528.thumb.JPG.4d6ee434f2dd8a0cea221e135bb6fafc.JPG

Och en annan har blivit rosa där man säljer barnkläder.

DSC02527.thumb.JPG.93b439ecba5d1c463f7ba3e40e5d38d6.JPG

I bilen på vägen dit kändes det som vi var vid Solvalla i Bromma för er som känner till hästen som står där. Detta är tydligen reklam för ett träföretag.

DSC02526.thumb.JPG.d0b48a176c49b32dfc85a6741ea6cc86.JPG

För några år sedan hade jag en tråd när jag var ute och cyklade i närområdet. Då kom jag alltid förbi en fotbollsplan som jag vid varje resa kollade skicket på. Först var det kort, gult gräs. Sedan hade vi översvämning och då frodades gräset och kor gick och betade. Något år senare var det grönt och fint med ritade linjer och jag tänkte att snart blir det match. Förväntansfull hojjade jag dit för en vecka sedan men till min stora besvikelse var korna tillbaka. Det lokala laget får spela någon annanstans.

DSC02520.thumb.JPG.d1fa0f8c8a07a1f806ca7a7da14bf687.JPG

Kanske här. Bakom alla höghus i Nonthaburi hittade jag denna plan och klubbhus. En container igen... Både en sjumanna och en fullstor plan. Hade vi haft samma förutsättningar i Örby IS istället för grus hade nog någon av oss grabbar blivit något.

DSC02463.thumb.JPG.f8b0cfd9c7497bafcf43a89863dd8e13.JPGDSC02464.thumb.JPG.1b0ec30441b0d5660360809cec431544.JPG

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera när jag har något att berätta.

@NiceBeaver fina bilder.

@svampen bor du inte där också?

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
6 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

@NiceBeaver fina bilder.

@svampen bor du inte där också?

Tack så mycket. En kompis skrev en gång att det är intressant att se annat än bara turistställen som man ser på Facebook. Därför är bildtrådarna här mycket bättre.

Svampen bor i närheten. Vi hade kontakt förra helgen men missade varandra. Får göra ett nytt försök.

• Ge karma 5
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
edvardpop

Inspirerande läsning! Tack för att du delar med dig. Chok dee 🙂

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
20 timmar sedan, skrev edvardpop:

Inspirerande läsning! Tack för att du delar med dig. Chok dee 🙂

Tackar allra ödmjukast. Själv inspireras jag av duktiga fotografer som du.

Mer om SHL, Siam Hockey League. På premiärkvällen gjorde Sveriges Radios korrespondent ett intressant reportage om det som sändes i sportradion. När jag la upp på fejjan att jag var där skrev en kompis "Inte förvånad". 😁

Lyssna, 5 minuter långt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=7073849&fbclid=IwAR0a2XVVLsdjz94KfMSQ7edoBuJetBb5cbp993sF3HTxjWUT4x2xADFTMFY

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
bob

Supertrevlig tråd och kul att businessen går bra, det verkar ju vara något som både du och frun kan pyssla med så det är ju perfekt 😊.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen

Kanon Beaver kommer du inte på träffen Lördag vore kul ?

Skön buissnies Frugan var inne på detta och så men maten rullar på så ha det Bra !

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
56 minuter sedan, skrev svampen:

Kanon Beaver kommer du inte på träffen Lördag vore kul ?

Skön buissnies Frugan var inne på detta och så men maten rullar på så ha det Bra !

Japp, kommer lördag. Syns då.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Duracell

Trevlig tråd.
Tack för att du vill dela med dig.

Fanns lampaffären kvar i DD-mall?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
18 minuter sedan, skrev Duracell:

Trevlig tråd.
Tack för att du vill dela med dig.

Fanns lampaffären kvar i DD-mall?

Tack så mycket. 

Den låg i kvarteret bredvid DD Mall, kanske det dtbkk skrev att dom har stängt. Jag gick förbi där innan rivningsbeskedet kom. Är dock inte helt säker på att jag var på rätt ställe för jag hittade det inte.

Ska ta en lite mer noggrann sväng där när jag ändå ska åt det hållet. Återkommer i ärendet så småningom. Ska även ta en svep i hela DD mall. Hittar jag något intressant är du den första som får veta.

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy