Jump to content
IGNORERAD

It´s Time for a New Chapter

NiceBeaver
 Dela

Recommended Posts

57 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Negus.jpg.7e11710b90e715d7871903a209355a4c.jpg

När trummisen Steve Negus lämnade mitt favoritband SAGA efter 25 år skrev han "It´s Time for a New Chapter". Det är inte så dramatiskt som det låter. It´s Time är namnet på en låt från deras andra album och Chapters var en löst sammanhängande historia genom åren.

Nu är det dags för mej. Efter år av drömmar och månader av planering. I morgon åker jag till Thailand på obestämd framtid. Min fru åkte för en vecka sedan för att förbereda och jag stannade här för att avsluta.

Lägenheten i förorten är nästan tömd. En städfirma jobbade sedan en dag och gjorde rent.

DSC02418.thumb.JPG.2e96812f719a7e1599055e914a99f386.JPG

Själv flyttade jag under tiden till ett inte så lyxigt hotell i Bromma. En gammal kontorsbyggnad som invändigt mer liknade en finlandsbåt.

DSC02438.thumb.JPG.da7131b210e0e22032ad1cffb62caa08.JPG

Min hytt.

DSC02419.thumb.JPG.025db139f3fe57b98b1a0fab3e9e9b14.JPG

Havsutsikt är överreklamerat.

DSC02421.thumb.JPG.63be1cf9faf75b34213e798091bad0aa.JPG

En Thai take away utanför. Men den var bara öppen ibland.

DSC02422.thumb.JPG.2d5d7ffad98d840565f62e19934752b1.JPG

Rätt trafikstört med vägen utanför men också start och landning till Bromma flygplats där planen passerar ovanför huset.

DSC02435.thumb.JPG.913a2fce43d4220f8eb88b0b6e85ab23.JPG

På plussidan är en grym frukost och väldigt bra kommunikationer med många busslinjer och här Tvärbanan.

DSC02423.thumb.JPG.c6af4577086b49dc4392c29f2aca5d05.JPG

Och i morgon när jag ska till Arlanda har Flygbussarna hållplats utanför.

DSC02433.thumb.JPG.e849d2d8b74ab6dde0c2081560054c30.JPG

Kan inte lova lika proffsiga bilder som dtbkk eller underhållande läsning som Luke och Bob, men när något intressant har fastnat på bild kommer det upp här.

Nu ska jag in till Medis för att träffa gamla kompisar. I morgon börjar ett nytt kapitel i livet...

Gamla Lintaverken syn ju i bakgrunden! Volvo Aero höll ju till där!

• Ge karma 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Dela på andra sajter

Hade faktiskt tänkt överraska lite vid Medis, men schemat går inte ihop för det.

Önskar dig hur som helst en god resa och att tillvaron "på andra sidan" är precis så bra som du tänkt det.

Sverige ligger ju faktiskt kvar här om det skulle vara så att det behövs.  Hoppas du inte ger upp inläggen i film å musiktrådarna!  :-)    

Ha det gött i eftermiddag, skål och lycka till!

:thumbsup:

Ändrades av Naam kaeng
Syftningsfel
Dela på andra sajter

UNDERBART !!!! lycka med allt.

• Ge karma 2

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

Hade faktiskt tänkt överraska lite vid Medis, men schemat går inte ihop för det.

Önskar dig hur som helst en god resa och att tillvaron "på andra sidan" är precis så bra som du tänkt det.

Sverige ligger ju faktiskt kvar här om det skulle vara så att det behövs.  Hoppas du inte ger upp inläggen i film å musiktrådarna!  :-)    

Ha det gött i eftermiddag, skål och lycka till!

:thumbsup:

Tack alla för snälla kommentarer. Känns lugnt och bra. Men det är 10 år innan jag kan börja plocka ut pension. Jag litar på min fru att starta någon verksamhet.

Naam Kaeng: Synd att du inte kunde komma. Hade jättetrevligt med folk jag lärt känna genom åren. Och du behöver inte vara orolig,  när det ploppar upp en One Hit kommer den direkt. Du är en av få som förstår storheten. 😁

Ändrades av NiceBeaver
  • Ge karma 4

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev NiceBeaver:

Tack alla för snälla kommentarer. Känns lugnt och bra. Men det är 10 år innan jag kan börja plocka ut pension. Men jag litar på min fru att starta någon verksamhet.

Naam Kaeng: Synd att du inte kunde komma. Hade jättetrevligt med folk jag lärt känna genom åren. Och du behöver inte vara orolig,  när det ploppar upp en One Hit kommer den direkt. Du är en av få som förstår storheten. 😁

Jane: I've heard police work is dangerous.

Frank: It is. That's why I carry a big gun.

Jane: Aren't you afraid it might go off accidentally?

Frank: I used to have that problem.

Jane: What did you do about it?

Frank: I just think about baseball.

:-)

Dela på andra sajter

On 2018-08-18 at 13:35, skrev NiceBeaver:

Tack så mycket. Stämmer att vi inte har några barn om vi inte räknar med min frus som som fyller 30 senare i år. Vi är båda 50+.

Vi har pengar för att kunna starta någon verksamhet och att även leva på ett år. Därför kunde vi ta det här steget nu. Visst hade vi kunnat väntat 10 år på pensionen men vill inte hamna i läget att man då ångrar sig att inte gjorde flytten tidigare.

Skulle det vara så att jag eller vi båda måste åka tillbaka för att tjäna pengar har jag en back up. Jag har dom senaste åren jobbat som bussförare och där ärr det någorlunda lätt att få jobb. Sitter på gaten nu och det känns fortfarande helt rätt. Nu har vi Ikea närmare där vi bor i Bangkok än vi hade i Stockholm, och hockey som har varit mitt stora intresse i alla år kan jag nu se även där. 😎

Nice vart Bang Na ?

Nära oss i sådana fall ?

Jag flyttar ner i September Prapadeng  har ungefär lika planer som du

Vi kanske ses ?

Lycka Till!

Ändrades av svampen
  • Ge karma 6
  • Tummen upp 1

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev svampen:

Nice vart Bang Na ?

Nära oss i sådana fall ?

Jag flyttar ner i September Prapadeng  har lika planer som du

Vi kanske ses ?

Lycka Till!

Håller till i helt andra delen av stan. Dom öppnade ett nytt Ikea i Nonthaburi i februari. Ligger bredvid Central Plaza West Gate, området heter Bang Yai. Så typ 2,5 mil västerut håller jag till. Men det är ju inget som hindrar en träff.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Dela på andra sajter

On 2018-08-19 at 16:34, skrev NiceBeaver:

Håller till i helt andra delen av stan. Dom öppnade ett nytt Ikea i Nonthaburi i februari. Ligger bredvid Central Plaza West Gate, området heter Bang Yai. Så typ 2,5 mil västerut håller jag till. Men det är ju inget som hindrar en träff.

Jo jag har varit Bang Yai fint center med grymme Biosalonger Svärmor med släkt bor Nohntburi road 10  vi är ju där rätt ofta så kan väl PMa vid tillfälle ?

Ha det Gött !

Ändrades av svampen
  • Ge karma 1

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

On 2018-08-19 at 18:42, skrev Atom:

Kul att du ger dig själv chansen att prova på något nytt och samtidigt smart att inte bränna några broar.

Vi är ju rätt många MPR:are numera som har Metropolitan Bangkok som sin hemvist; så här på rak arm tänker jag på Koppar55, SatanG, dtbkk, stjp, Janne_h och jag själv, så kanske dags att fundera på en liten forumträff och dela lite erfarenheter. Jag tror vi alla flyger runt en hel del så nog svårt att samla alla men ändå.

Det vore trevligt. :haha:

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev NiceBeaver:

Sedan ska vi titta på något som kan genera lite pengar också.

Jag tror att det är lättare sagt än gjort, speciellt om det är två som ska försörjas, det finns liksom för mycket av det mesta här i landet. Men jag håller naturligtvis dom tummar jag har för att ni ska lyckas. :good:

• Ge karma 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Spännande tråd, lycka till med allt. Får man fråga vad du har för visum?

The Flat Earth Society has members all around the globe!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Spännande tråd, lycka till med allt. Får man fråga vad du har för visum?

Det får man absolut. Jag har passerat 50 så efter lite pyssel fick jag O-A med flera in resor. Läste på en hel del innan. Detta ska tydligen vara enklast när det gäller förlängning och så slipper jag visa run. Men för att få detta måste man kunna visa upp minst 228 000 kr på banken. Men dom behöver inte sitta kvar där.

• Ge karma 7

Dela på andra sajter

Lycka till i Thailand.

Själv planerade jag att bo utomlands max 5 år, men efter X-antal år, är jag fortfarande bosatt i Asien. :haha:

• Ge karma 6
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...