Jump to content
kenneth073

Bilförsäljning Sverige

Recommended Posts

kenneth073
38 minuter sedan, skrev Benriach:

KVD eller liknande då? Har visserligen själv ingen erfarenhet av dem men man slipper väl allt pappers/pengastrul i alla fall även om det självklart kostar en liten slant...

Dom betalar inte särskilt bra.

Blocket har ju enföräkring mot dolda fel för 600 nånting ,kan vara bra om nåt skulle hända med bilen .

Så slipper man klagomål o dom kan vända sig till försäkringen isåfall

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

andrejsdenruskige
Dom kan mäen kieli åxå eller?

Meän kieli
De få gånger jag har haft oturen att hamna i någon köp/sälj situation så snackar dom ”Elvis-finska” med varandra. Du vet, med ett sånt där Elvis vibrato på rösten. ”Hei, ostaa hevonen”
Senaste gången skulle jag bara köpa en ”nödbil” en gammal BMW. Kärringen kom ut och började ta ut några prylar ur bagaget som gubbjäveln hade bett henne om.
Sedan började hon plocka ur saker ur bilen och fick sig en jävla avhyvling, blev kallad hora och allt annat möjligt, samtidigt som gubben var rätt lugn i rösten.

• Haha 3

andrejsdenruskige
KVD eller liknande då? Har visserligen själv ingen erfarenhet av dem men man slipper väl allt pappers/pengastrul i alla fall även om det självklart kostar en liten slant...

Så gjorde jag senast det begav sig.
Hatar att sälja saker
  • Ge karma 2

GreenValley

Om romen är oförskämd, bryter på finska och presenterar sig som Leifi ska man dra öronen åt sig.

• Haha 7

audirs2
1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Meän kieli emoji6.png
De få gånger jag har haft oturen att hamna i någon köp/sälj situation så snackar dom ”Elvis-finska” med varandra. Du vet, med ett sånt där Elvis vibrato på rösten. ”Hei, ostaa hevonen”
Senaste gången skulle jag bara köpa en ”nödbil” en gammal BMW. Kärringen kom ut och började ta ut några prylar ur bagaget som gubbjäveln hade bett henne om.
Sedan började hon plocka ur saker ur bilen och fick sig en jävla avhyvling, blev kallad hora och allt annat möjligt, samtidigt som gubben var rätt lugn i rösten.

joo kyllä, sänner till det där!:rotfl:🤓

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

burrabus

Pengarna först så är den såld om inte rätt köpare fick söpa pilen så var det väl för att pilen var söpt

• Haha 1

Boa52
1 timme sedan, skrev burrabus:

Pengarna först så är den såld om inte rätt köpare fick söpa pilen så var det väl för att pilen var söpt

Läs vad du skrev ha ha😄

JJC

Kollade just på nyheterna. Ring varningsklockor ring. Polisen och bankerna varnar.

Den tilltänkta köparen ringer och säger att han satte in 5000 i förskott för att du ska inte sälja bilen eller något annat på tex. blocket.

Du vill kolla detta och försöker logga in på din bank med bankID.

Bedragaren sitter bered hemma vid dator med din personnummer inslagen och hoppas att du kollar direkt.

Du uppfattar att det går inte att logga in med bedragaren är redan inne i din internet bank och huserar.

Var försiktiga. 

• Ge karma 7

Boa52
19 minuter sedan, skrev JJC:

Kollade just på nyheterna. Ring varningsklockor ring. Polisen och bankerna varnar.

Den tilltänkta köparen ringer och säger att han satte in 5000 i förskott för att du ska inte sälja bilen eller något annat på tex. blocket.

Du vill kolla detta och försöker logga in på din bank med bankID.

Bedragaren sitter bered hemma vid dator med din personnummer inslagen och hoppas att du kollar direkt.

Du uppfattar att det går inte att logga in med bedragaren är redan inne i din internet bank och huserar.

Var försiktiga. 

Låter som en skröna, det går inte som du skriver

• Snurrigt 3

hamnoi
5 minuter sedan, skrev Boa52:

https://www.expressen.se/dinapengar/polisen-explosiv-okning-av-bedragerierna-med-bank-id/

Metoden är enkel. Bedragaren utger sig för att ringa från polisen eller banken. De övertygar offret om att något konstigt skett med kontot och ber personen logga in. Samtidigt har bedragaren förberett en inloggning på samma bankkonto.

• Ge karma 6

Mankan
47 minuter sedan, skrev Boa52:

Läs vad du skrev ha ha😄

Menar du på fullt allvar att du inte fattar Att han skrev så med vilje 😂

Edited by Mankan
  • Ge karma 2

dandic

En privat bilförsäljning som handlar  om så mycket pengar som 200 000 Den gör man en vardag när bankkontoret är öppet,  så åker man dit gemensamt och förklarar saken så för dom över pengar mellan kontona på direkten,  det syns kanske inte direkt på mottagarens  konto,  men man vet att det är gjort.  Så är allt lugnt. 

Handlar det om så mycket pengar då kan man offra en ledig dag från jobbet,  annars bör man dra örona åt sig. 

• Ge karma 7

Wanchai
5 timmar sedan, skrev thomas001:

Blev tvungen att att sticka in näsan igen. När jag bodde i  vårat kära hemland Sverige så gjorde jag en del affärer med s.k Zigenare.  Det var alltid raka ror. Justa affärer,betalning,inga problem. Har aldrig hort talas om s.k zigenare som har backat ur en affär.(hur dålig den än har varit) Idag är jag vän med många s.k vandrare/rumänier/Zigenare. 

Jag har sålt en bil till (finska) zigenare som jag blev tvungen att ta tillbaka, iofs ca 20-25 år sen. Jag ville inte ha problem med dem. De hade iaf vett att skämmas när affären backades.

• Ge karma 1

Mankan
3 timmar sedan, skrev kenneth073:

Exakt ,det var det som fick mig konfunderad ,jag ville att  han skulle skicka till mitt bankkonto men han ville skicka swish så han är struken från köparlistan..

Är det nysvenskarna som driver ekonomin i detta land 23 av 25 som ringer bryter på svenska inget fel med det men....

Det låter väl mer som du och BTT inte riktigt förstår vad swish är. 

• Ge karma 1
  • Haha 1

JJC
47 minuter sedan, skrev Boa52:

Du menar alltså att polisen och nyheterna snackar skit?

• Ge karma 3