Jump to content
IGNORERAD

Hur ansöka Thai turistvisum om man ej bor i Sthlm/GBG?


Kajjan

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har inte behövt ansöka om ett turistvisum till Thailand på plats i Sverige på väldigt många år. Senast jag gjorde det löste jag det enkelt via post till konsultatet i Göteborg. Men jag ser nu att dom liksom ambassaden i Stockholm inte längre accepterar ansökningar via post. Så hur gör man då om man bor väldigt långt ifrån de här städerna? Jag ser tex. att ambassaden i Köpenhamn fortfarande tar emot ansökningar per post, men där krävs det att man skickar med 150kr danska frimärken för returportot i ansökan vilket jag inte tror att är så enkelt att fixa(?).

 

Finns det något annat sätt som jag missat eller är jag utelämnad till någon av kurirtjänsterna som tar 500kr+ för besväret?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Kajjan:

Hej!

 

Jag har inte behövt ansöka om ett turistvisum till Thailand på plats i Sverige på väldigt många år. Senast jag gjorde det löste jag det enkelt via post till konsultatet i Göteborg. Men jag ser nu att dom liksom ambassaden i Stockholm inte längre accepterar ansökningar via post. Så hur gör man då om man bor väldigt långt ifrån de här städerna? Jag ser tex. att ambassaden i Köpenhamn fortfarande tar emot ansökningar per post, men där krävs det att man skickar med 150kr danska frimärken för returportot i ansökan vilket jag inte tror att är så enkelt att fixa(?).

 

Finns det något annat sätt som jag missat eller är jag utelämnad till någon av kurirtjänsterna som tar 500kr+ för besväret?

 

Var bor du?

 

 

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
On 2018-08-10 at 14:26, skrev pigge01:

 

Var bor du?

 

 

Ledsen för sent svar. Jag bor i Malmö.

 

Jag mailade visumserviceGöteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

 

Så just nu lutar det åt att ordna fram danska frimärken och fixa det via ambassaden i Köpenhamn. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej du kan intyga att Visumservice i Göteborg är mycket seriösa, har använt dom många gånger, kan rekomendera o ringa Pia på Visumservice om du har frågor, M.V.H. Bosse

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Din Daeng 44:

Hej du kan intyga att Visumservice i Göteborg är mycket seriösa, har använt dom många gånger, kan rekomendera o ringa Pia på Visumservice om du har frågor, M.V.H. Bosse

Kan bara instämma. Mycket bra service

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kajjan:

Ledsen för sent svar. Jag bor i Malmö.

 

Jag mejlade visumservice Göteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

 

Så just nu lutar det åt att ordna fram danska frimärken och fixa det via ambassaden i Köpenhamn. 

Det är ingen tvekan för oss här i Öresundsregionen att åka till Hellerup och Thais Ambassad.

Bor själva i Helsingborg.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också anlitat Visumservice Göteborg flera gånger helt utan problem.

Kan även rekommendera Visumpartner i Stockholm. Har anlitat dem för att

ordna ett O-A visum. Det går nämligen inte att göra på konsulatet i Göteborg.

Naturligtvis får man betala lite för dessa tjänster. Men om alternativet är att

ta ledigt från arbete och åka till Göteborg eller Stockholm, så blir det ändå billigt.

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Kajjan:

Ledsen för sent svar. Jag bor i Malmö.

 

Jag mailade visumserviceGöteborg med en fråga, men fick inget svar. Det känns lagom seriöst, så jag har inte lust att skicka passet till dom. 

 

Så just nu lutar det åt att ordna fram danska frimärken och fixa det via ambassaden i Köpenhamn. 

Det är väl bara och ta tåget till Köpenhamn och fixa det på ambassaden där? 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Knasen:

Det är väl bara och ta tåget till Köpenhamn och fixa det på ambassaden där? 

Blir nog ändå dyrare än att skicka tex till stockholm.tåg ToR ca 500 ledig från jobb,lite Carlsberg,rööa pölser.🍺

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Stoneys:

Blir nog ändå dyrare än att skicka tex till stockholm.tåg ToR ca 500 ledig från jobb,lite Carlsberg,rööa pölser.🍺

Ja allt kostar ju nuförtiden, men långt till en ambassad har ju TS inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Knasen:

Ja allt kostar ju nuförtiden, men långt till en ambassad har ju TS inte.

Han har ju inte så långt.

Jag tänkte du kunde hjälpa mot nästa gång med visa ,😉🍺

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stoneys:

Han har ju inte så långt.

Jag tänkte du kunde hjälpa mot nästa gång med visa ,😉🍺

Jag har nog betydligt längre/krångligare resväg till en ambassad än TS och eftersom jag varken har UL eller SL-kort så blir det nog inget billigare heller ;)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Knasen:

Jag har nog betydligt längre/krångligare resväg till en ambassad än TS och eftersom jag varken har UL eller SL-kort så blir det nog inget billigare heller ;)

 

 

 

Blir det nån resa i vinter? eller kåken prioriteras? Hör av dig om du är på G till Thailand eller om du ska besöka familjen i södra Sverige

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Blir det nån resa i vinter? eller kåken prioriteras? Hör av dig om du är på G till Thailand eller om du ska besöka familjen i södra Sverige

Blir nog svårt i vinter igen. Har precis bytt jobb så det blir nog knepigt att ta ledigt i vinter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Knasen:

Blir nog svårt i vinter igen. Har precis bytt jobb så det blir nog knepigt att ta ledigt i vinter. 

Ok,kör på så ses vi vid nån pizzeria 😉 kommer ihåg vart vi möttes först gången?

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. kostnaden för att åka T&R till Köpenhamn två gånger, på två olika arbetsdagar vs. skicka upp det till Göteborg/Stockholm för 500 kr. Bara tågbiljetterna skulle kosta 400kr. Mat, dryck - ytterligare ett antal hundra. För oss flesta dödliga skulle det dessutom kosta semesterdagar eller arbetsinkomstbortfall för X antal tusen.

 

Jag kan meddela att jag gjorde ytterligare att försök att kontakta VisumserviceGöteborg efter all den goda feedbacken dom fått här, och den här gången fick jag ett trevligt svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...