Jump to content
IGNORERAD

Pensionär i Thailand


broder tuk tuk

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Mankan:

Jasså är det hur spektakulär själva olycka i sig är som avgör man kan komma tillbaka och arbeta? Eller hur menar du?

Har du några belägg för att Stefan inte skulle vara berättigad till det han eventuellt får? Fram med det isf.

Annars är det bara så trist att sitta och konstant se dig hacka på Stefan. Ta det på pm istället om det är personligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 630
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    52

  • Soengsang

    46

  • Batting

    39

  • Mankan

    35

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

48 minuter sedan, skrev Batting:

Var hittar du denna fantastiska "Fakta"?

Nja det var ingen fakta jag presenterade utan en personlig reflektion som bygger en bra iakttagningsförmåga och rent sunt förnuft 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Iofs. Men det förändrar väl inget? Du skrev att alla som vistas i Sverige har rätt till vård. I vårt fall gavs inte den rätten innan betalning.

Du betalade väl efter vården inte före, eller. Sen som skrivs hade inte du skrivet under på att du hade ansvaret för henne och hade

du inte tagit en försökring så är det ju ditt fel. Kom inte ihåg men var man inte tvungen att teckna en försäkring på sin älskling när hon

kom till Sverige första gången

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Har du några belägg för att Stefan inte skulle vara berättigad till det han eventuellt får? Fram med det isf.

Annars är det bara så trist att sitta och konstant se dig hacka på Stefan. Ta det på pm istället om det är personligt.

Jag skulle hellre ta det ögon mot ögon.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Mycket enkelt så förmedlades denna tjänst genom PLI language institute i Nonthaburi där jag jobbade några år på 90 talet.

 

Miss Penprapa var för övrigt ägare och god vän till mig.

 

Tyvärr blev arbetsbördan för stor så jag tackade för mig efter några månader men lönen var hyfsad 40.000 baht i månaden.

 

BTT

 

Jag antar det var fler ställen du jobbade på i Nonthaburi för det var väl där du tidigare tjänade 6,000 baht/mån. Du verkade tidigare nöjd med att ha lägre än lagstadgad minimilön eller så minns jag väl fel. Kul iaf att du gör ett sånt bestående intryck så att du är förstavalet 25 år senare, till en hög statlig tjänst dessutom, mäkta imponerande broder även om jag kanske har mina mikroskopiska tvivel om äktheten i detta.

Se upp bara, vad jag tidigare förstått genom min bättre hälft så är Director den lagstadgat ansvariga och kan sitta illa till vid exempelvis en skatterevision 😉

 

Berätta mer :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Du betalade väl efter vården inte före, eller. Sen som skrivs hade inte du skrivet under på att du hade ansvaret för henne och hade

du inte tagit en försökring så är det ju ditt fel. Kom inte ihåg men var man inte tvungen att teckna en försäkring på sin älskling när hon

kom till Sverige första gången

Det var betalning före, innan hon blev insläppt.

Sen hade hon självklart försäkring, men det bryr sig ju inte sjukhuset om.

 

Men det är inte min poäng, min poäng är att folk behandlas olika, dock begär jag inte att du ska förstå.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev frogfish:

Pensionär vill man inte bli. Farsan var tvungen att gå till tandläkaren, fick ett kostnadsförslag på 18000 sek. Det var ju som hittat. Han sket i det.

Han säger inte mkt, men han tycker det är lite orättvist att han som varit med och byggt landet och jobbat över 50 år blir behandlad så, medan folk som inte jobbat en dag i sitt liv i Sverige betalar 50 sek...…..

 

Jag kan väl hålla med honom. Jag är för flygplansmodellen, man sätter på syremasken på sig själv först innan man hjälper andra.

Själv har jag betalat en smärre förmögenhet till tandläkare. Till slut fick jag nog och betalade 60000 för att en gång för alla få ordning på skiten.
Man prioriterar, och jag är jävligt glad att jag hade råd.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev frogfish:

Har du några belägg för att Stefan inte skulle vara berättigad till det han eventuellt får? Fram med det isf.

Annars är det bara så trist att sitta och konstant se dig hacka på Stefan. Ta det på pm istället om det är personligt.

Nja nu pratar jag ju rent allmänt om sjukpensionärer och inte specifikt om Stefan. Jag har ju träffat en del som lever utomlands på vintern och sedan åker hem på somrarna och jobbar svart för att dryga ut sjukpensionen på vinterhalvåret. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja det var ingen fakta jag presenterade utan en personlig reflektion som bygger en bra iakttagningsförmåga och rent sunt förnuft 

Ja det var väl ungefär det jag ville peka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Själv har jag betalat en smärre förmögenhet till tandläkare. Till slut fick jag nog och betalade 60000 för att en gång för alla få ordning på skiten.
Man prioriterar, och jag är jävligt glad att jag hade råd.
 

Det är ju som att prata med en vägg.....

 

Min far hade inte råd, varför ska han behandlas sämre av Sverige än folk som inte betalat en krona skatt i landet. Han begärde inte en spänn i bidrag till detta, men han tyckte det var lite orättvist att det var i princip gratis för andra.

 

Men vi ser helt enkelt olika på hur skattepengar ska spenderas. Jag anser att de som är med i försäkringssystemet ska ha företräde (eller ska vara de enda som har tillträde), medan du anser att de som aldrig betalat nåt till försäkringssystemet ska gå före och behandlas först.

 

Jag nöjer mig med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Det var betalning före, innan hon blev insläppt.

Sen hade hon självklart försäkring.

 

Men det är inte min poäng, min poäng är att folk behandlas olika, dock begär jag inte att du ska förstå.

Konstigt, hon var försäkrad men måste betala innan. Min fru var till en vårdcentral för en vagel i ögat, visade upp försäkring, inga problem

Du är bara ute efter nåt annat gnäll, vet man som du och jag att försäkring behövs så behandlas ingen olika. Du är inte lätt att förstå blir

bara en massa tjafs om annat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Konstigt, hon var försäkrad men måste betala innan. Min fru var till en vårdcentral för en vagel i ögat, visade upp försäkring, inga problem

Du är bara ute efter nåt annat gnäll, vet man som du och jag att försäkring behövs så behandlas ingen olika. Du är inte lätt att förstå blir

bara en massa tjafs om annat

Vad pratar du om. Vi fick betala, sen fick min fru ta med kvittot till Thailand till försäkringsbolaget.

 

Nu ska du inte snacka skit och ljuga om du inte vet vad du pratar om. Vad är det för gnäll du pratar om? Jag säger exakt vad som hände, och jag garanterar att fler kan beskriva samma sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

Nja nu pratar jag ju rent allmänt om sjukpensionärer och inte specifikt om Stefan. Jag har ju träffat en del som lever utomlands på vintern och sedan åker hem på somrarna och jobbar svart för att dryga ut sjukpensionen på vinterhalvåret. 

Varför anmäler du dem inte då till Försäkringskassan och då ska ju anmälan inte vara anonym, utan den du anmäler ska få veta vem anmälaren är, ur enkelt som helst, Förresten har du aldrig gjort något som inte är förenligt med lagen, tagit mot bland annat svarta pengar, betalat svarta pengar, köpt hembränt, smuggelsprit eller någon låda öl.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Jasså är det hur spektakulär själva olycka i sig är som avgör man kan komma tillbaka och arbeta? Eller hur menar du?

Det är nog mängden bestående fysiska men i kroppen som påverkar vilka som kan komma tillbaka eller inte......

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är nog mängden bestående fysiska men i kroppen som påverkar vilka som kan komma tillbaka eller inte......

Om arbetsförmågan bedöms vara nedsatt med 25% eller mer under överskådlig framtid så tilldöms man sjukersättning som det heter. Det är alltså en ersättning från en försäkring och inget bidrag eller pension.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev frogfish:

Det är ju som att prata med en vägg.....

 

Min far hade inte råd, varför ska han behandlas sämre av Sverige än folk som inte betalat en krona skatt i landet. Han begärde inte en spänn i bidrag till detta, men han tyckte det var lite orättvist att det var i princip gratis för andra.

 

Men vi ser helt enkelt olika på hur skattepengar ska spenderas. Jag anser att de som är med i försäkringssystemet ska ha företräde (eller ska vara de enda som har tillträde), medan du anser att de som aldrig betalat nåt till försäkringssystemet ska gå före och behandlas först.

 

Jag nöjer mig med det.

 

Hahaha vet inte varför Black Knight scene av Monty Pyton flashar till i skallen när man läser vissas inlägg. Man får ju hoppas på att Boa/Batting inte menar allvar men historia pekar dessvärre på att de gör det. Häpnadsväckande hur en del människor tänker/inte tänker.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev frogfish:

Vad pratar du om. Vi fick betala, sen fick min fru ta med kvittot till Thailand till försäkringsbolaget.

 

Nu ska du inte snacka skit och ljuga om du inte vet vad du pratar om. Vad är det för gnäll du pratar om? Jag säger exakt vad som hände, och jag garanterar att fler kan beskriva samma sak.

Vi fick okså betala men jag hade tagit ansvar för henne när hon kom första gången så jag försäkra henne i Sverige. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Hahaha vet inte varför Black Knight scene av Monty Pyton flashar till i skallen när man läser vissas inlägg. Man får ju hoppas på att Boa/Batting inte menar allvar men historia pekar dessvärre på att de gör det. Häpnadsväckande hur en del människor tänker/inte tänker.

 

/ SatanG

Jag tycker det mera liknar att några av er sitter vid ett stenbord dricker ÖL och klagar, gnäller hur synd det är om er

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vi fick okså betala men jag hade tagit ansvar för henne när hon kom första gången så jag försäkra henne i Sverige. 

Nyss sa du ju att du inte betalade, du visade bara upp försäkringen. Hur ska du ha det?

 

Vi fick betala innan behandling, de brydde sig inte om nån försäkring.

 

Och om du tänker efter lite (svårt när di tittat i dunken) så kan det ju för er del vara så att eftersom ni hade ett svenskt försäkringsbolag, så hade sjukhuset andra direktiv än vad de har för utländska försäkringsbolag. Men nu är det ju lite oklart om du betalade eller ej......

 

Var säker på att du har fog för anklagelserna innan du påstår att nån ljuger. Denna gången pratade du i dunken (igen)….

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Jag tycker det mera liknar att några av er sitter vid ett stenbord dricker ÖL och klagar, gnäller hur synd det är om er

Du fattar ju ingenting. Ingen säger att det är synd om oss, VI BESKRIVER BARA DET ORÄTTVISA I HUR SVERIGE BEHANDLAR MÄNNISKOR OLIKA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-07 at 17:46, skrev Tallviking:

Anser du politiker i gemen vara likadana som du beskriver ovan eller gäller det något särskilt parti bara ?

 

Att svenskar är mer eller mindre världsmästare på att förakta sina politiker är kanske inte helt okänt men jag undrar om folk egentligen tänker igenom vad innebörden av deras "klagan" innebär !

 

Det klassiska talesättet "Vi har de politiker vi förtjänar (eller vi väljer) är någon man kanske skulle tänka till på.....

 

23 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Nej jag ser det som sagt individuellt och inget bestämt parti eller sida. Jag kan t.ex. sällan dela Jonas Sjöstedts visioner men hans konsekventa hållning ger mig åtminstone en viss respekt för hans ord, en motsats skulle kunna vara Lars Orly. Finns fler och framförallt bättre alternativ än detta men hoppas du förstår vad jag menar.

 

Jag tror det är jämt skägg mellan demokratier vad det gäller politikerförakt, kommer med åsiktsfrihet bl.a. skulle jag tro och är nog inget specifikt för Sverige eller svenskarna. 

Vilken känsla skapas hos dig när du ser en politiker i tv som du vet ljuger och att han med största sannolikhet vet om att han gör det? Är inte det ett väljarförakt som förr eller senare slår tillbaka? För mig går det inte att skylla på "ändamålet helgar alla medel" för då förnekar man samtidigt de demokratiska värderingarna vi har.

 

/ SatanG

 

Hur vore det att själv svara på frågor någon gång när jag svarar på dina?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tallviking:

Det är nog mängden bestående fysiska men i kroppen som påverkar vilka som kan komma tillbaka eller inte......

Jag var helt sjukskriven 5 eller 6 månader efter min sprängolycka sedan 3 månader halvt sjukskriven men efter att jag börjat att arbeta fulltid så blev det lasarettsbesök titt som tätt med öroninfektioner, så det blev hel sjukskrivning igen till jag ordnat ett annat arbete och läkare halv förtidspension men nu är jag ju en glad heltids ålderspensionär.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev SatanG:

Hur vore det att själv svara på frågor

Har väl aldrig hänt...….

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Nyss sa du ju att du inte betalade, du visade bara upp försäkringen. Hur ska du ha det?

 

Vi fick betala innan behandling, de brydde sig inte om nån försäkring.

 

Och om du tänker efter lite (svårt när di tittat i dunken) så kan det ju för er del vara så att eftersom ni hade ett svenskt försäkringsbolag, så hade sjukhuset andra direktiv än vad de har för utländska försäkringsbolag. Men nu är det ju lite oklart om du betalade eller ej......

 

Var säker på att du har fog för anklagelserna innan du påstår att nån ljuger. Denna gången pratade du i dunken (igen)….

Helt klart jag betalade också men inte innan vi blev innsläpta som du skrev, alla måste betala på en vårdcentral i Sverige. Du ville få det som om det

var orättvist att ni måste betala men inte andra. Var får ni det ifrån att vissa bara behöver betala 50 kr vid ett läkarbesök vårdcentralen har inget med

soc eller bidrag, stenbords effekten

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Helt klart jag betalade också men inte innan vi blev innsläpta som du skrev, alla måste betala på en vårdcentral i Sverige. Du ville få det som om det

var orättvist att ni måste betala men inte andra. Var får ni det ifrån att vissa bara behöver betala 50 kr vid ett läkarbesök vårdcentralen har inget med

soc eller bidrag, stenbords effekten

Trots åtminstone normalbegåvning, så förstod jag inte ett dugg av det du skrev här.

 

Sen var vi inte på en vårdcentral, det var SöS-akuten. Och det blev ingen vård innan kreditkortet dragits.

 

Kan du inte helt enkelt hålla dig borta från diskussioner när du inte förstår vad de andra pratar om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...