Jump to content
Sign in to follow this  
broder tuk tuk

Pensionär i Thailand

Recommended Posts

kenneth073

Tack så mycket för wagyulänken ,har ätit wagyu flertalet gånger och det duger gott åt mig.

Men sen är det naturligtvis skillnad på kvalité också..Har ätit wagyu bla på rest.Grill i sthlm för ca 10 år sedan, där gick  köttbiten på 600 kr,har också ätit i Thailand några ggr..

kenneth073
2 minuter sedan, skrev samet:

Den stora biten längst upp i bilden är Wagyu från en svensk gård utanför Västervik. Den biten kostade 2000kr. 

Men bäst på detta fatet var entrecote från Skottland. Riktigt bra köttsmak. 

Detta är från i höstas på AG i Stockholm. 

20181121_215259.jpg

Oj oj now we talking !!!!!!!!

samet
1 minut sedan, skrev kenneth073:

Oj oj now we talking !!!!!!!!

Ja. Fantastiskt gott. Tur man slapp ta notan... puhh... ungefär 4000kr kött på den plattan. 

• Ge karma 4

kenneth073

På tal om pensionär i Chiang mai,vart tog Nemo vägen?

stefan5300
1 timme sedan, skrev kenneth073:

På tal om pensionär i Chiang mai,vart tog Nemo vägen?

Har varit i telefonkontakt med honom men det var ett tag sedan, han tröttnade på forumet som flera andra.

• Ge karma 3

Jive
On 2018-08-06 at 21:03, skrev broder tuk tuk:

Jo i Sverige har alla rätt till fri sjukvård. Men varför ska svenska skattebetalare stå för sjukvårdkostnader för relativt välbärgade svenska pensionärer boendes i Thailand?

Som jag skrev innan är det knappast fattigpensionärerna som sitter och häckar i fina köpta hus i Thailand.

BTT

T ex för att det är billigare för staten att subventionera vår sjukvård i Thailand än om vi skulle få vården i Sverige.

Sedan undrar jag varför det skall skiljas på välbärgade svenska pensionärer och mindre välbärgade.

Djävla sossetänk.

• Ge karma 8
  • Fint 1

judazzz
1 hour ago, Jive said:

T ex för att det är billigare för staten att subventionera vår sjukvård i Thailand än om vi skulle få vården i Sverige.

Sedan undrar jag varför det skall skiljas på välbärgade svenska pensionärer och mindre välbärgade.

Djävla sossetänk.

Bra att du har frikort i den Thailändska vården...

Hur tror du själv att det ser ut om det vore tvärtom?

Dvs. Thai som bor i Sverige, jobbar, betalar skatt, UT beviljad.

Går det då att skylla på att Prayut inte förhandlat tillräckligt bra med såssarna när inte 3 månaders garantin inte kan efterlevas?

"Er sjukvård", fråga en näringsidkare i ditt närområde(höftleds byte) varför han valde att välja Svedan före supervård i Kingdom Com?

Billiggare, snabbare?

Do the math...

Edited by judazzz
q

Jive
42 minuter sedan, skrev judazzz:

Bra att du har frikort i den Thailändska vården...

Hur tror du själv att det ser ut om det vore tvärtom?

Dvs. Thai som bor i Sverige, jobbar, betalar skatt, UT beviljad.

Går det då att skylla på att Prayut inte förhandlat tillräckligt bra med såssarna när inte 3 månaders garantin inte kan efterlevas?

"Er sjukvård", fråga en näringsidkare i ditt närområde(höftleds byte) varför han valde att välja Svedan före supervård i Kingdom Com?

Billiggare, snabbare?

Do the math...

Prayut säljer inga försäkringar såvitt jag vet, men man skulle ju kunna tänka sig att få en viss ersättning av svenska staten om man köper en sjukförsäkring i Thailand. 25% i skatt utan att få nåt tillbaka, så det borde inte vara en orimlig begäran.

Betr mitt frikort, så har det inte så mycket i denna diskussionen att göra, men visst är det bra.

Det sista stycket får du förklara, för där är jag inte riktigt med i matchen.

judazzz
8 minutes ago, Jive said:

Prayut säljer inga försäkringar såvitt jag vet, men man skulle ju kunna tänka sig att få en viss ersättning av svenska staten om man köper en sjukförsäkring i Thailand. 25% i skatt utan att få nåt tillbaka, så det borde inte vara en orimlig begäran.

Betr mitt frikort, så har det inte så mycket i denna diskussionen att göra, men visst är det bra.

Det sista stycket får du förklara, för där är jag inte riktigt med i matchen.

Säljer Stefan Löfven försäkringar?

Om någon köper en sjukförsäkring i Thailand så är det på eget initiativ, förklara varför Svenska staten ska betala en sådan?

Pensionär i Thailand var Topic, även om du underlåter dig själv att tolka fritt.

Tror du på fullt allvar (nu när det finns utrymme för att tolka allting på sitt eget vis) att det är såssarna som ställt till det så jävligt som det är i Sverige idag?

Tror du att det finns en anledning till att FD. statsministern Fredrik Reindfeldt fortfarande har livvaktsskydd?

Diskuterades det när "öppna era hjärtan" när fassan Bruno Reinfeldt fyllekörde i Täby eller när hans son Gustav åkte på stryk efter mandatet tagit slut?

Ang. det sista så kan nog din bästis "Hov fotografen" ifrån gonorre pölen fylla i dina ev. minnesluckor.

• Ge karma 1

Jive
4 minuter sedan, skrev judazzz:

Säljer Stefan Löfven försäkringar?

Om någon köper en sjukförsäkring i Thailand så är det på eget initiativ, förklara varför Svenska staten ska betala en sådan?

Pensionär i Thailand var Topic, även om du underlåter dig själv att tolka fritt.

Tror du på fullt allvar (nu när det finns utrymme för att tolka allting på sitt eget vis) att det är såssarna som ställt till det så jävligt som det är i Sverige idag?

Tror du att det finns en anledning till att FD. statsministern Fredrik Reindfeldt fortfarande har livvaktsskydd?

Diskuterades det när "öppna era hjärtan" när fassan Bruno Reinfeldt fyllekörde i Täby eller när hans son Gustav åkte på stryk efter mandatet tagit slut?

Ang. det sista så kan nog din bästis "Hov fotografen" ifrån gonorre pölen fylla i dina ev. minnesluckor.

Reinfelt tryckte på startknappen och sossarna hängde på och fullföljde.

Sedan får jag passa på att uppdatera dig.

"Hovfotografen" är sedan ett drygt år tillbaka min värsta ovän.

• Ge karma 1
  • Fint 2

judazzz
8 minutes ago, Jive said:

Reinfelt tryckte på startknappen och sossarna hängde på och fullföljde.

Sedan får jag passa på att uppdatera dig.

"Hovfotografen" är sedan ett drygt år tillbaka min värsta ovän.

Imponerande att du har duckat för dom flesta frågorna jag ställt, kanske bekvämt när åldern kommer krypande.

Givetvis var det enbart såssarna som inviterade alla berikare som förgyller med sina fina kunskaper i skytte och bombtillverkningar.

Det finns nog andra än MR förhud som kan uppdatera, in the shades...

Jive
2 minuter sedan, skrev judazzz:

Imponerande att du har duckat för dom flesta frågorna jag ställt, kanske bekvämt när åldern kommer krypande.

Givetvis var det enbart såssarna som inviterade alla berikare som förgyller med sina fina kunskaper i skytte och bombtillverkningar.

Det finns nog andra än MR förhud som kan uppdatera, in the shades...

Vad har du för gott i glaset idag?😁

• Ge karma 2
  • Haha 2

judazzz
2 minutes ago, Jive said:

Vad har du för gott i glaset idag?😁

Som sagt, försök med att byta ämne...

Det är inte "Hylandgrogg"

Smoke on!