Jump to content
broder tuk tuk

Pensionär i Thailand

Recommended Posts

broder tuk tuk
12 timmar sedan, skrev koppar55:

Har aldrig postat något nedsättande eller illa om dig men nu kan jag inte hålla mig längre.

Vad är det för skillnad på att ligga vid en strand i Thailand eller i södra Europa?

Vi som arbetat hela livet har ingen rätt till sjukvård efter pensioneringen?

Har du belägg eller källhänvisning på att alla svenska pensionärer kommer från överklassen?

Din huvudsyssla på MPR verkar vara att bara snacka skit om andra.

Tja bevisen är ju att man har råd att köpa ett hus för ett par miljoner kronor plus bekosta resor varje år på kanske 30.000 kronor.

BTT

• Tummen upp 1
  • Snurrigt 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Tja bevisen är ju att man har råd att köpa ett hus för ett par miljoner kronor plus bekosta resor varje år på kanske 30.000 kronor.

BTT

Ja jäklar vad bitter och avundsjuk du verkar vara på alla. Ta dig i kragen och skaffa ett riktigt liv istället så kommer du att må så mycket bättre

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Ja jäklar vad bitter och avundsjuk du verkar vara på alla. Ta dig i kragen och skaffa ett riktigt liv istället så kommer du att må så mycket bättre

Det är jag inte men jag vet ju att dom flesta pensionärer boende i Thailand mycket väl har råd med sjukförsäkring.

Dom är bara för snåla för att skaffa sig det.

BTT

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Minus 2
  • Buu 1
  • Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Det är jag inte men jag vet ju att dom flesta pensionärer boende i Thailand mycket väl har råd med sjukförsäkring.

Dom är bara för snåla för att skaffa sig det.

BTT

Du vet absolut ingenting om Thailand. Det har du verkligen bevisat de senaste dagarna

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Nu har jag ju köpt billiga räkor på Lidl i många år och därigenom sparat en massa pengar. Ska jag då inte få spendera dem i Thailand enligt dig?

Jo men köp då sjukförsäkring i första hand.

BTT

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
Precis nyss, skrev broder tuk tuk:

Jo men köp då sjukförsäkring i första hand.

BTT

Varför då?  Sätter in nån miljon Bath på ett räntebärande konto istället. Det lönar sig att handla på Lidl ;)

• Ge karma 1
  • Haha 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Krille
12 timmar sedan, skrev stefan5300:

Vet inte om jag är någon elitpensionär men vad är det för förmån jag har som betalar 30% skatt i Sverige och inte varit där på 4 år.

Pension är ju t ex en bra förmån du har som finansieras via skatten.

/Krille

• Tråkigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NiceBeaver
45 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Jo i Sverige har alla rätt till fri sjukvård. Men varför ska svenska skattebetalare stå för sjukvårdkostnader för relativt välbärgade svenska pensionärer boendes i Thailand?

Som jag skrev innan är det knappast fattigpensionärerna som sitter och häckar i fina köpta hus i Thailand.

BTT

Visst måste man se till att man har försäkring som täcker. Men din argumentation haltar en aning. Som systemet är nu betalar man SINK-skatt på sin pension utan att på något sätt kan nyttja det man betalar in. Sedan finns det, för att citera dej "relativt välbärgade svenska pensionärer" + "som sitter och häckar i fin köpta hus i Thailand" som jag byter till Spanien. Där kan dom ta del av den allmänna sjukvården och svenska skattebetalare står för sjukvårdskostnaderna. Det är detta som irriterar dom drabbade. Men det kände du förmodligen redan till.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
57 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

BTT

Så om jag säljer mitt hus i Sverige för tre miljoner och köper ett hus i Thailand för två miljoner då är jag plötsligt en lyxpensionär?

• Ge karma 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
50 minuter sedan, skrev Krille:

Pension är ju t ex en bra förmån du har som finansieras via skatten.

/Krille

Nja det är en uppskjuten lön som betalas ut. Garantipensionen betalas av staten till den som inte haft en inkomst.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
37 minuter sedan, skrev rolba:

Så om jag säljer mitt hus i Sverige för tre miljoner och köper ett hus i Thailand för två miljoner då är jag plötsligt en lyxpensionär?

Tja har man en miljon på banken plus ett hus värt två miljoner då är man knappast fattigpensionär.

BTT

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
  • Buu 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
svampen
18 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Tja har man en miljon på banken plus ett hus värt två miljoner då är man knappast fattigpensionär.

BTT

Nä men man har gnetat ihop dessa pengar med arbete för att betala sitt hus på 50 år med ränta tycker att det borde finnas utrymme för en sjukförsäkring vart man ej befinner sig efter avslutat arbete & pension !

Inte bara i Europeiska länder !

Måste ställa en fråga till Dig hur mycket skatt betalade Du som lärare i Los till Sverige ?

Du jobbade tydligen några år ?

Säkerligen fett sen vända hem & använda social försäkring Sweden!

Skulle va intress att se Din Deklaration från dessa år ?

MVH Swamp🍄

• Ge karma 4
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev svampen:

Nä men man har gnetat ihop dessa pengar med arbete för att betala sitt hus på 50 år med ränta tycker att det borde finnas utrymme för en sjukförsäkring vart man ej befinner sig efter avslutat arbete & pension !

Inte bara i Europeiska länder !

Måste ställa en fråga till Dig hur mycket skatt betalade Du som lärare i Los till Sverige ?

Du jobbade tydligen några år ?

Säkerligen fett sen vända hem & använda social försäkring Sweden!

Skulle va intress att se Din Deklaration från dessa år ?

MVH Swamp🍄

Betalade ingen skatt alls eftersom jag jobbade svart.

BTT

• Tummen upp 1
  • Minus 1
  • Buu 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy