Jump to content
IGNORERAD

Tips på bra resesajter


UglyFarang

Recommended Posts

Har ni bra tips på sajter som har bra service och gärna bra pris på flygbiljetter så lägg gärna in det här.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

jag brukar jämföra 4-5 olika sidor men oftast så blir det allaflygbiljetter.se  senast med Finnair 23 dec.--23 feb.  7000 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ska kolla flygbiljetter börjar jag att kolla typ destination.se för att se om något bolag har kampanj. Men dom priserna som kommer upp är lockpriser. Det tillkommer alltid avgifter för att betala med kort för att dom ska kunna sälja en försäkring som ingår vid kortköp.Vill du ha någon speciell mat eller vilken plats man vill ha kostar också. Så när jag väl köper biljett gör jag alltid det diretkt via flygbolaget. Då ingår allt sånt. Nu kan man ju även betala en del av biljetten med sina poäng på Thai. Sånt är nog svårt på en bokningssida.

Samma sak nu när jag under sommaren har bokat hotell i Sverige. Kollade vad som fanns på Bokning.com och Hotels.com och när jag bestämt mig för något hotell gått in direkt på deras hemsida.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar kolla på flygresor.se. De brukar visa de billigaste priserna, och går man vidare till flygbolaget/resebyrån härifrån får man lite rabatt.

 

Nu åker jag bara ek, ska man fibbla med andra klasser och poäng finns det nog bättre sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra tips innan ni kollar på resesajter 

Rensa historik i er webbläsare. 

Resesajter använder sig av logaritmer som går genom historik så att ni sällan får bättre pris än tidigare sökningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Brukar kolla på flygresor.se. De brukar visa de billigaste priserna, och går man vidare till flygbolaget/resebyrån härifrån får man lite rabatt.

 

Nu åker jag bara ek, ska man fibbla med andra klasser och poäng finns det nog bättre sätt.

Den är grym även om man ska åka PE eller högre, bara att använda deras "sök även närliggande datum" så får man en bra överblick på ett enkelt sätt och det kan ju skilja sig i pris från en dag till en annan och då få se det med ett klick är jäkligt bra.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-04 at 08:31, skrev soi covboy:

jag brukar jämföra 4-5 olika sidor men oftast så blir det allaflygbiljetter.se  senast med Finnair 23 dec.--23 feb.  7000 kr

 

Det blev allaflygbiljetter.se som jag bokade från, bra översikt, smidig sajt och klart bästa priset!

 

Stort tack för all hjälp!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Den billigaste resesajten är Google. 

BTT är för jämnan i Thailand och det har inte kostat honom en krona. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...