Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke besöker bystan

Recommended Posts

Esspe
1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Pysen som var med oss utmanade mig i biljard men jag sa att han skulle spela mot någon av tjejerna istället. Han ville nog gärna det men var troligen lite för blyg för att fråga tjejerna själv :blush2:

Asch, det där fixar du sa jag. Det är bara att fråga om någon vill spela ett game.

Se där, det var väl inga problem !

DSCF8395.thumb.JPG.9e7033d82c2486ddd1013cd2ebf1b3c5.JPG

Han vann flera spel i rad och blev lite styv i korken och tyckte att vi skulle gå till en annan bar med tuffare motstånd.

He he, de kan de små liven !  :)

Vi gick vidare till en annan bar och nu fick grabben lite tuffare motstånd.

- Asch, det här vinner jag lätt !

DSCF8399.thumb.JPG.43f0055bda41145b16a0b93647a1c42e.JPG

DSCF8400.thumb.JPG.ecebed1d0056b3a01fc554d603d04e28.JPG

Pysens motståndare ser nästan lite koncentrerad ut

DSCF8402.thumb.JPG.115fe95079851223ad7751fef052e170.JPG

Nu kanske någon förfasas över att grabben är ute på en bar och spelar biljard men jag kan lugna alla som eventuellt funderar på om detta är riktigt bra.

Om man tittar noga på bilden ovan så ser man grabbens mor och far som har örnkoll på sonen hela tiden !  :great:

Luke the Drifter

Inte schysst mot tjejerna, hoppas dom inte spelade om pengar. Det var väl inte så att du var med på en huzzle, Luke? Ingen vidare luring isf det står ju på kepsen att han är ju Proffs. Hoppas någon av tjejerna kunde svenska.

• Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter
10 timmar sedan, skrev Esspe:

Inte schysst mot tjejerna, hoppas dom inte spelade om pengar. Det var väl inte så att du var med på en huzzle, Luke? Ingen vidare luring isf det står ju på kepsen att han är ju Proffs. Hoppas någon av tjejerna kunde svenska.

Ahaa, jag tror jag vet hur du tänker ! 💡 

hustle.jpg.6826da4b4edaa20766bd0a90f3a26d35.jpg

Nej då, Pysen klarade sig alldeles utmärkt på egen hand utan någon hjälp från min sida.  🎱

Luke the Drifter

• Ge karma 3
  • Tummen upp 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
chevrolet-48
4 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Den här baren blir nog kanonbra !

DSCF8432.thumb.JPG.4fe342a1e3ac915785dd5866f7d6656b.JPG

Hej på dig !

DSCF8434.thumb.JPG.a3afff3fd481e780198fd69e5a0fd507.JPG

Inte bara en utan två Pärlor på samma bild

DSCF8437.thumb.JPG.a4bd59ace9ed912ffe0bb596349065b9.JPG

Det var faktiskt ganska kyligt den här kvällen och de flesta hade på sig en varm tröja eller en tjock jacka. Det var något som Pärla nummer två inte hade så hon var ordentlig frusen.

Nu hade jag kunnat vara en drummel och sagt till henne som nam na och skyll dig själv för att du inte har tagit på dig en varm jacka.

Men se, det gjorde jag inte !

Istället så erbjöd jag henne att få låna min tröja så att hon skulle slippa frysa.

Nu var det jag som var tunt klädd och riskerade att frysa men det avhjälptes genom att ta ett par ordentliga bäverhojtar som satte fart på blodet och gav mig invärtes värme  :party:

Så där ja !

474536241_DSCF8438-kopia.thumb.JPG.88bbb0f11947c48f2670c0563410553e.JPG

Sedan så hände inte så mycket mer för jag hade inga fler bilder från den kvällen. Men jag hade säkert så skoj så att jag helt glömde att fotografera mer.  :559bdc4880218_haveaniceday:

Luke the Drifter

Tack privata bilder  från sänghalmen undanbedes vänligen men bestämt ha haa haaa

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna lilla historia.

Luke the Drifter

Jag vet inte riktigt exakt hur jag skall börja den här historien om hur jag gick bankrutt men jag tror att jag lägger in den här bilden så får ni fundera lite medan jag å min sida får tänka på hur jag skall lägga upp historien om min ekonomiska kris.

Är ni nyfikna på fortsättningen så får ni hänga med på min resa mot ruinens brant !

Luke the Drifter
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Här kommer det lite gamla foton från isaantiden.
      Vi börjar med lite olika fordon som passerar lite då och då

En partybil

En högtalarbil

Munkens bil?

Snickarns bil

Vattenbilen

Bryggarbilen

En elefant

Fiskbilen

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Och det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Nu är hösten här och det är hög tid att fly innan man blir helt insnöad. Jag tänkte som så att jag börjar denna resa västerut och starten på turen går från en liten kobbe i Finska Viken. Lite omväxling förnöjer sägs det ju och det kan jag hålla med om.

Här och härifrån går startskottet för den här vinters resa !

Resan vidare från kobben går vidare från bryggan där nere där jag får åka båt ut i vida världen

Men sakta i backarna nu ! Har jag inte glömt något här ?
      Nix, jag har absolut inte glömt den lilla färdknäppen som skall ge mig lycka och tur på min färd.

Eftersom resan startar med en båtresa så får det naturligtvis bli något som anknyter till just det

- Skål och välkommen att följa med på min vådliga och vindliga resa vart den nu bär !

// Luke the Drifter

• Soengsang
      Av Soengsang
      De av oss som enl vissa har den dåliga smaken, eller är så fattiga så vi äter "Thaislaffs" titt som tätt, vilka rätter är era favoriter?
      Själv så svänger ja gärna några gånger i veckan in till byn, och sätter mig på en restuarang och tar in tex Tom tam kung, eller PhadThai. Även Nudelsoppa fungerar, gärna med "moo deng".
      Jag tycker det är rätt avslappnande att sätta sig på ett hak själv, slafsa i sig mat och skölja ner det med några kalla!

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy