Jump to content
Luke the Drifter

Lucky Luke besöker bystan

Recommended Posts

SWED THAI
1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Det kanske råkade slinka ner en till drink innan det var dags att knata bort till flygplatsen igen. Incheckningen var ju klar så det var bara att ta sig igenom säkerhetskontrollen och knata bort till gaten där man kunde ägna sig åt planespotting.

En kärra från Vespa Aero ?

DSCF8252.thumb.JPG.59a510223f9d4d74c9e995dfaaac4a0a.JPG

Den här gången så åkte vi inte med Vespa Aero utan fågelbolaget Nok Air. Vi bordade planet och fick platser nära varandra.

Inte riktigt stolsgranne men nästan

DSCF8253.thumb.JPG.bc7b79db0cf2e16f734a62a5f6cf9de4.JPG

Den här flygningen var så kort så man knappt hann beställa en flygplansöl och dricka upp den innan det var dags att gå ner för landning.

Tillbaka i risbyn  :good:

DSCF8254.thumb.JPG.ee89720d954850ae67b41b635beb8a46.JPG

Resan gick vidare med taxi från flygplatsen till Soi Samphan. 

Jaha, raka spåret till Udon Day and Night för att leva rövare kanske någon tänker. Inte alls, jag hade råkat boka ett hotell som ligger på Soi Samphan.

Det var en ren slump att hotellet råkar ligga på krypavstånd från Day and Night  :ange:

Dags för en snabbdusch för att skölja bort resdammet och sedan gå ut på byn !

Luke the Drifter

Ska du hälsa på Baa?

Mvh. SWED THAI

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
SWED THAI
4 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Vem vet vad som väntar i risbyn ;)

Då jag hade fått på mig nya kläder så tog jag en promenad bort till UD Town för att ta en pilsner och se om man träffar några lokalkändisar. Jag gick till det vanliga stället där kändisarna brukar sitta och fick syn på en söt flicka.

Om hon är kändis vet jag inte men hon är med största säkerhet lokalbo

112966371_DSCF8255(2).thumb.JPG.18da2f4ad38bff7c4470f2e93b110659.JPG

Tjejen lurade på mig några öl så efter en stund så var jag tvungen att ta en promenad till toaletterna. På vägen dit så tyckte jag att jag skymtade något trevligt uppträdande på scenen. Efter toalettbestyret så gick jag och tittade vad som försiggick på scenen.

OJ !   :love:

DSCF8257.thumb.JPG.da8444451562c4a05378ff9efc26f171.JPG

DSCF8259.thumb.JPG.2fe023ac114425270521a696cc59ae6a.JPG

1243563878_DSCF8260-kopia.thumb.JPG.2b1399f3d0a432719fa85ccf2d88b39c.JPG

Då jag gick och satte mig igen så kom det en servitris som har jobbat här flera år.

Lokalkändis ?  Fråga mig inte vad det är för trallgök som sitter vid bordet och pekar 

DSCF8263.thumb.JPG.65e718f78d3cbb987165e4f3c748dfb9.JPG

Vad som hände sendan vet jag inte och kameran fick visst vila efter den här sista bilden för det fanns inga bildbevis från den senare delen av aftonen.

Luke the Drifter

Är det inte Lillkrabbans gubbe som sitter där? Mr G

Mvh. SWED THAI

• Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
26 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Vem vet vad som väntar i risbyn ;)

Då jag hade fått på mig nya kläder så tog jag en promenad bort till UD Town för att ta en pilsner och se om man träffar några lokalkändisar. Jag gick till det vanliga stället där kändisarna brukar sitta och fick syn på en söt flicka.

Om hon är kändis vet jag inte men hon är med största säkerhet lokalbo

112966371_DSCF8255(2).thumb.JPG.18da2f4ad38bff7c4470f2e93b110659.JPG

Tjejen lurade på mig några öl så efter en stund så var jag tvungen att ta en promenad till toaletterna. På vägen dit så tyckte jag att jag skymtade något trevligt uppträdande på scenen. Efter toalettbestyret så gick jag och tittade vad som försiggick på scenen.

OJ !   :love:

DSCF8257.thumb.JPG.da8444451562c4a05378ff9efc26f171.JPG

DSCF8259.thumb.JPG.2fe023ac114425270521a696cc59ae6a.JPG

1243563878_DSCF8260-kopia.thumb.JPG.2b1399f3d0a432719fa85ccf2d88b39c.JPG

Då jag gick och satte mig igen så kom det en servitris som har jobbat här flera år.

Lokalkändis ?  Fråga mig inte vad det är för trallgök som sitter vid bordet och pekar 

DSCF8263.thumb.JPG.65e718f78d3cbb987165e4f3c748dfb9.JPG

Vad som hände sendan vet jag inte och kameran fick visst vila efter den här sista bilden för det fanns inga bildbevis från den senare delen av aftonen.

Luke the Drifter

https://www.ebay.com/bhp/power-bank-battery-charger

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Luke the Drifter
1 timme sedan, skrev SWED THAI:

Är det inte Lillkrabbans gubbe som sitter där? Mr G

Mvh. SWED THAI

Helt korrekt observerat ! Visst är det greven från kråkslottet på Soi Grusgång :good:

44 minuter sedan, skrev Esspe:

Hahaha. Touché !  :grin:

Luke the Drifter

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Muimatt
13 hours ago, hakancnx said:

Tydligen finns det några kvar på marknaden. Har köpt några flaskor i en butik nyligen. Har 5 kvar....

Datum är 2543....,

735353B2-9C3A-43C3-AA3F-D0F12E317F1F.jpeg

Säg till om du hittar några Sang tip! Det hade varit roligt att testa igen.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
hakancnx

Sang Thip har de också. Testade för nån vecka sen. Sang Som är klart bättre. 

Similan dricker jag bar i konjakskupa. 

Är likt riktig rom. 

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Muimatt
45 minutes ago, hakancnx said:

Sang Thip har de också. Testade för nån vecka sen. Sang Som är klart bättre. 

Similan dricker jag bar i konjakskupa. 

Är likt riktig rom. 

Var finns detta? Chang mai?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

• Liknande innehåll

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna lilla historia.

Luke the Drifter

Jag vet inte riktigt exakt hur jag skall börja den här historien om hur jag gick bankrutt men jag tror att jag lägger in den här bilden så får ni fundera lite medan jag å min sida får tänka på hur jag skall lägga upp historien om min ekonomiska kris.

Är ni nyfikna på fortsättningen så får ni hänga med på min resa mot ruinens brant !

Luke the Drifter
    • Cavemannen
      Av Cavemannen
      Här kommer det lite gamla foton från isaantiden.
      Vi börjar med lite olika fordon som passerar lite då och då

En partybil

En högtalarbil

Munkens bil?

Snickarns bil

Vattenbilen

Bryggarbilen

En elefant

Fiskbilen

• Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det sägs att man inte skall tro på allt man läser på internet och det är något man bör ha i åtanke när man läser detta kåseri.
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite.  Det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Jag tror att jag tar den här historien från början så att alla hänger med hur det hela startade. Jo, det startade med att jag gjorde illa min fot och det var ju inte alls bra, i synnerhet då jag var i fara och färde med att bege mig ut på resa. Nu var det ju i och för sig en dryg vecka vecka kvar innan jag skulle åka och jag tänkte att foten hinner nog läka på den tiden.

Asch, så farligt ser det ju inte ut. Den sitter ju kvar även om den ser ut som en fläskafot på en gödgris !  

Dagarna gick och jag hade en sagolik tur för jag hade professinionell hjälp som kom till mitt rum och såg till fläskafoten.

- Luke, nu får du inte vara ute och ränna på soi 80 ! Hör du mig ?

- Promise !

Foten läkte så sakteliga och till slut så kunde jag ta mig iväg på min utflykt.

Äntligen är luffargubben på väg igen !

Happ, happ, happ ! Sakta i backarna nu, är det inte så att han har glömt något essentiellt ?

Nope, jag hade nogsamt sett till att ta en färdknäpp innan jag reste !

Häng med !

// Luke the Drifter
    • Luke the Drifter
      Av Luke the Drifter
      Det mesta är helt sant men ibland så tar jag mig konstnärliga friheter att krydda historierna lite. Och det som inte är sant eller halvsant, det är mina helt egna fantasier som jag stundom låter få fritt utlopp i denna historia.

Luke the Drifter
      __________________________________________________________________________________

Nu är hösten här och det är hög tid att fly innan man blir helt insnöad. Jag tänkte som så att jag börjar denna resa västerut och starten på turen går från en liten kobbe i Finska Viken. Lite omväxling förnöjer sägs det ju och det kan jag hålla med om.

Här och härifrån går startskottet för den här vinters resa !

Resan vidare från kobben går vidare från bryggan där nere där jag får åka båt ut i vida världen

Men sakta i backarna nu ! Har jag inte glömt något här ?
      Nix, jag har absolut inte glömt den lilla färdknäppen som skall ge mig lycka och tur på min färd.

Eftersom resan startar med en båtresa så får det naturligtvis bli något som anknyter till just det

- Skål och välkommen att följa med på min vådliga och vindliga resa vart den nu bär !

// Luke the Drifter

• Soengsang
      Av Soengsang
      De av oss som enl vissa har den dåliga smaken, eller är så fattiga så vi äter "Thaislaffs" titt som tätt, vilka rätter är era favoriter?
      Själv så svänger ja gärna några gånger i veckan in till byn, och sätter mig på en restuarang och tar in tex Tom tam kung, eller PhadThai. Även Nudelsoppa fungerar, gärna med "moo deng".
      Jag tycker det är rätt avslappnande att sätta sig på ett hak själv, slafsa i sig mat och skölja ner det med några kalla!

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy