Jump to content
IGNORERAD

Flyget kostar mer i år?


Quicksilver

Recommended Posts

Quicksilver

Någon som har koll? Är varje år i T under nov-dec. Verkar som att Norwegian Luleå-Stockholm-Bangkok har lagt på ordentligt. Är detta pga flygskatt/flygbränsle/kronan? Skiljer ca 6 000 nu jämfört med förra året för två vuxna och 2 barn (6 & 3 år).

 

Söker även efter bil och även där verkar det vara höga priser.

 

Hotell samma sak.

 

?

Det högsta är inte att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas inlåst i ett olåst rum

Alla kan inte och somliga vill inte så är det bara (Ior)

Link to comment
Dela på andra sajter

ca 2000 kr av dessa kan du tacka miljöpartiet för resterande kan ju bero på kronan samt tillgång och efterfrågan.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Quicksilver:

Någon som har koll? Är varje år i T under nov-dec. Verkar som att Norwegian Luleå-Stockholm-Bangkok har lagt på ordentligt. Är detta pga flygskatt/flygbränsle/kronan? Skiljer ca 6 000 nu jämfört med förra året för två vuxna och 2 barn (6 & 3 år).

 

Söker även efter bil och även där verkar det vara höga priser.

 

Hotell samma sak.

 

?

Thai har en promotion från Stockholm nu. 6260 SEK om du beställer 90 dagar innan avfärd. Vet inte hur det står sig mot baggarna. Oljan, kronan och miljömupparna har gjort sitt till.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kom ihåg att kronan är Stefan Ingves fel!

Få om ens någon nationalekonom stödjer honom.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev apknug:

Och kom ihåg att kronan är Stefan Ingves fel!

Få om ens någon nationalekonom stödjer honom.

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Export industrin gillar Stefan Ingves.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skatten gör nog en del, själva åker vi alltid Finnair så där gör den ju ingen direkt skillnad. 6000kr/person gav jag för biljetter dec-jan (men då bokade jag i feb) så inte dyrare än vad jag brukar hamna på.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Quicksilver:

Någon som har koll? Är varje år i T under nov-dec. Verkar som att Norwegian Luleå-Stockholm-Bangkok har lagt på ordentligt. Är detta pga flygskatt/flygbränsle/kronan? Skiljer ca 6 000 nu jämfört med förra året för två vuxna och 2 barn (6 & 3 år).

 

Söker även efter bil och även där verkar det vara höga priser.

 

Hotell samma sak.

 

?

Vet inte var i Thailand du vill hyra bil men vi brukar hyra i Chiang mai varje år. Vi kommer i år vid Jul/nyår att hyra en Toyota new avanza 2018 för 1450 THB/dag. Ingen värsting direkt men bra med utrymme för packning och 7 sitsig om man vill. Vi behöver lite större i år då vi ska åka 4 stycken från flygplatsen med fullt bagage och dessutom har tänkt att proviantera på väg mot hembyn. Tyckte att en Toyota Fortuner för ca 3000 THB vart lite onödigt dyrt då dessutom bilen bara kommer att stå på gården en hel del. Förra året hyrde i en Honda City av nyare årsmodell vilken dom ska ha 1200 THB för vilket jag har för mig att vi även betalade förra året. Detta är från lokal uthyrare och om det är bra pris vet jag ej men jag tror det står sig mot dom större välkända uthyrningsfirmorna. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Min plåt i november gick på 5,400 kr i grundpris med Thai. Lite dyrare än tidigare, så det är nog mupparnas flygskatt som är skillnaden, men fortfarande prisvärt för direkt flyg.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...