Jump to content
IGNORERAD

Spontanträffar


Gorocco

Recommended Posts

Oregistrerad
6 minuter sedan, skrev Gorocco:

Lite grogg i hytten på Hotel Hilton strax under bildäck är standard innan baren.

Hytten ligger så långt ner under bildäck att inte ens råttorna vågar sig ner så här långt under.

 

Vid 21.00 igår så var man så trött att "partydjuret"  Gorocco allvarligt funderade på att gå och sova.

Men med lite bra livemusik så vaknade man till och höll ut till 01.00.

Tvingade sen mig att sova ut till 07.30 efter flera uppvaknande tidigare och pigg.

07.40 ringde Lillkrabban på Line (båtens WIFI, det enda som har täckning under kölen) och kollade att Gorocco sovit bra och framförallt... Själv. 😉

 

Nu stundar frukostbuffé och se vad det är för väder där uppe, eftersom Goroccos lyxhytt saknar fönster. 

Haha, där ser man!

Kom det ingen forummedlem och var med på havet? Och..... vad kallas drinken man kan göra med dina ingredienser? 😀

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 376
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nilsson68

    33

  • samet

    27

  • Gorocco

    25

  • Fantomen

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaha nu visade det sig att min mobil var inställd på finsk tid, vi tog omvägen via Åland för taxfree i natt. Och utan täckning under kölen trodde mobilen fortfarande imorse att vi hade finsk tid. 

 

Det betyder att jag gick upp en timma tidigare och att Lillkrabban ringde ännu tidigare för att se att jag sovit gott... 

 

Baj dä väj, det gungar på båten, kineserna spydde utanför hissen, jag har mot-stabiliserat med en grogg. 

IMG_20190705_075342_4.jpg.5980b9e9ba414d11365facbf72a075a3.jpg

 

Årets största MPR-träff väntar i Visby? 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Haha, där ser man!

Kom det ingen forummedlem och var med på havet? Och..... vad kallas drinken man kan göra med dina ingredienser? 😀

 

 

Oj oj oj, fantasin sätter inga gränser för de odrickbara häxblandningar Gorocco kan skapa med en flaska vodka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Drinken ser ut som en snik-ragnar.

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Gorocco:

imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aJaha nu visade det sig att min mobil var inställd på finsk tid, vi tog omvägen via Åland för taxfree i natt. Och utan täckning under kölen trodde mobilen fortfarande imorse att vi hade finsk tid. 

 

Det betyder att jag gick upp en timma tidigare och att Lillkrabban ringde ännu tidigare för att se att jag sovit gott... 

 

Baj dä väj, det gungar på båten, kineserna spydde utanför hissen, jag har mot-stabiliserat med en grogg. 

IMG_20190705_075342_4.jpg.5980b9e9ba414d11365facbf72a075a3.jpg

 

Årets största MPR-träff väntar i Visby? 

Träffen verkar bli försenad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VbaJP1/kryssningsfartyg-fast-i-blasten-utanfor-visby

 

Link to comment
Dela på andra sajter

För hög sjö, vi släpps inte in i hamnen i Visby av lotsen. Skulle lagt till runt 10.30 men får avvakta till 14.00 då ny information kommer. 

 

Är det någon med gummibåt på Gotland som kan hämta mig. Jag gör ett svanhopp från däck på tionde våningen och landar "mjukt" i fören på båten. 

 

Den största MPR-träffen på Gotland är uppskjuten på obestämd tid. 

Jag går och gör en Lyx-Ragnar, hittade ett gammalt tuggummi på mattan med jordgubbssmak som lyfter groggen till himmelska höjder, 70 meter under vattenytan i min Hilton-hytt. 

Knacka på kölen när gummibåten är på plats. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Gorocco:

imageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aimageproxy.php?img=&key=9a6f19c7101f294aJaha nu visade det sig att min mobil var inställd på finsk tid, vi tog omvägen via Åland för taxfree i natt. Och utan täckning under kölen trodde mobilen fortfarande imorse att vi hade finsk tid. 

 

Det betyder att jag gick upp en timma tidigare och att Lillkrabban ringde ännu tidigare för att se att jag sovit gott... 

 

Baj dä väj, det gungar på båten, kineserna spydde utanför hissen, jag har mot-stabiliserat med en grogg. 

IMG_20190705_075342_4.jpg.5980b9e9ba414d11365facbf72a075a3.jpg

 

Årets största MPR-träff väntar i Visby? 

Usch vilken sned horisontlinje, nu blir @edvardpop rosenrasande...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
27 minuter sedan, skrev Gorocco:

För hög sjö, vi släpps inte in i hamnen i Visby av lotsen. Skulle lagt till runt 10.30 men får avvakta till 14.00 då ny information kommer. 

 

Är det någon med gummibåt på Gotland som kan hämta mig. Jag gör ett svanhopp från däck på tionde våningen och landar "mjukt" i fören på båten. 

 

Den största MPR-träffen på Gotland är uppskjuten på obestämd tid. 

Jag går och gör en Lyx-Ragnar, hittade ett gammalt tuggummi på mattan med jordgubbssmak som lyfter groggen till himmelska höjder, 70 meter under vattenytan i min Hilton-hytt. 

Knacka på kölen när gummibåten är på plats. 

Du kan ju passa på och mata kölsvinet när du ändå är där nere 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast på ett fartyg med 95% pensionärer och kineser som spyr. 

Nu ska jag ta en grogg till och googla reglerna för bridge och sen ska jag spela av pensionärerna löständerna och sälja dem till kineserna som potensmedel. Skål. 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu bjuds vi på en gratislunch från klockan 12.00...alkoholfri! 

Ska samla upp ett gäng pensionärer och protestera och blockera ingången till restaurangen med alla rullatorer. 

Kineserna meddelar att de står över maten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

chevrolet-48
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Du kan ju passa på och mata kölsvinet när du ändå är där nere 

har han billsnyckel som passar till dörren till kölsvinet ???

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:

Usch vilken sned horisontlinje, nu blir @edvardpop rosenrasande...

 

Ingen fara. Det är åtgärdat nu...

 

170968041_25157951_2097991603757959_825130165726369774_ncopy.jpg.5d0d31b6923ccf26c1da93c7a26e84b7.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev edvardpop:

 

Ingen fara. Det är åtgärdat nu...

 

170968041_25157951_2097991603757959_825130165726369774_ncopy.jpg.5d0d31b6923ccf26c1da93c7a26e84b7.jpg

 

 

 

Oj! Fel bild😮 Här är rätt bild...

 

1081039053_IMG_20190705_075342_4.jpg.5980b9e9ba414d11365facbf72a075a3copy2.jpg.00254c663723fc15ec2f98f035b56ab6.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev edvardpop:

 

Ingen fara. Det är åtgärdat nu...

 

170968041_25157951_2097991603757959_825130165726369774_ncopy.jpg.5d0d31b6923ccf26c1da93c7a26e84b7.jpg

 

 

Om det där är kölsvinet ångrar jag att jag inte anslöt till träffen.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Gorocco:

Fast på ett fartyg med 95% pensionärer och kineser som spyr. 

Nu ska jag ta en grogg till och googla reglerna för bridge och sen ska jag spela av pensionärerna löständerna och sälja dem till kineserna som potensmedel. Skål. 

 

 

 

 

 

Min kusin med fru är med på båten. Leta rätt på dem :)

 

FB_IMG_1562328225478(1).jpg.ab1682613dad0ca8e731ad611041c245.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-04 at 11:41, skrev Gorocco:

 

vikingbok.PNG.b2b8d626c8bbe2ca1f49665d447a2ae4.PNG

 

Finns i baren eller på After Beach imorgon i hamnen i Visby.

 

6 timmar sedan, skrev Gorocco:

07.40 ringde Lillkrabban på Line (båtens WIFI, det enda som har täckning under kölen) och kollade att Gorocco sovit bra och framförallt... Själv. 😉

 

Nu stundar frukostbuffé och se vad det är för väder där uppe, eftersom Goroccos lyxhytt saknar fönster. 

Man ska som bekant inte dra alla över en kam, men det sägs ju att thaidamer är svartsjuka som få.

En viss förståelse har jag dock för landkrabban, sorry, lillkrabban då du löst biljett för två och hon blev kvar iland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, fick just besked om att det inte blir något hopp i land på Gotland. 

Jag får be om ursäkt till de hundratal MPR-medlemmar som står på kajen och väntar på den största MPR-träffen på Gotland. Vi tar den nästa sommar... 😜

En liten siesta nu efter alla Gotlandsupplevelser... på håll. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar bli ett ovanligt avslut på den här MPR festen:

Man kan ju tro att det är btt som googlat fram alt

Hårda vindar gjorde det omöjligt för kryssningsfartyget att gå in i hamnen i Visby på Gotland. Nu — efter många timmar till havs — vänder det tillbaka till Stockholm.

Enligt Viking Line som driver kryssningsfartyget är det nästan 1 600 personer ombord. Fartyget utgick från Stockholm i morse och skulle vara i land i Visby klockan 9.30 för att sedan vända tillbaka i kväll.

Klockan 14 gjordes ett nytt försök att lägga till men senare beslutades det att fartyget skulle vända tillbaka till Stockholm.

- Vi har tagit beslut om att avbryta försöken att komma i land. Det ser inte ut att finnas några vettiga utsikter för vinden att mojna. Vi kommer vända och köra tillbaka mot Stockholm, säger Eleonora Hansi till TT.

Enligt rapporter från personal ombord ska det vara lugnt bland passagerarna, uppger Eleonora Hansi.

- Det är ganska lugnt och folk har förståelse för situationen, men det är klart att de tycker det är tråkigt eftersom att man hade sett fram emot att komma i land men det finns personal som informerar passagerarna ombord. Det finns även tabletter för de som är åksjuka, säger hon.

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Båten ligger fortfarande still utanför Gotland och vi ska enligt planer förbi Mariehamn innan hemresan, som jag förstår det. Så vi kommer nog iland på utsatt tid i Stockholm vilket är 14.30 imorgon. Kanske blir Central bar då så man får till en definitiv MPR-träff... 

 

Synd för alla långväga gäster som åkte för att besöka Gotland och nu missar det.

Själv kan jag ta pendeltåget på 20 minuter till Nynäshamn och ta båten över när som. Men hade sett fram emot lite after beach i hamnen och kanske ett besök på Snäck där man tältade i unga år. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 timmar sedan, skrev rolba:

Om det där är kölsvinet ångrar jag att jag inte anslöt till träffen.

Va fan var kölsvinen på Stockholms träffen.....😊

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Spontanträffen blir på Hirschenkeller Götgatsbacken om 37 minuter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch vilken sned horisontlinje, nu blir [mention=3131]edvardpop[/mention] rosenrasande...
Japp.
Storm är ingen ursäkt.
Skärpning.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...