Jump to content
IGNORERAD

sitt plats Finnair


soi covboy

Recommended Posts

jag tänkte boka sitt plats hos Finnair men det är jäkligt dyrt . finns det något sätt att kringgå det??

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

jag tänkte boka sitt plats hos Finnair men det är jäkligt dyrt . finns det något sätt att kringgå det??

Köper du en Pro biljett ingår det. Men den är ju rejält mycket dyrare. 

 

Vanlig sittplats är väl inte så dyrt? Några 100-lappar. 

 

Enda sättet att slippa är nog att vara tidig vid incheckningen å fjäska med damen om placeringen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du en Pro biljett ingår det. Men den är ju rejält mycket dyrare. 
 
Vanlig sittplats är väl inte så dyrt? Några 100-lappar. 
 
Enda sättet att slippa är nog att vara tidig vid incheckningen å fjäska med damen om placeringen. 
Kan man inte ens välja sittplats själv vid internet incheckning?

Jag vet att Norwegian har inför det.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev samet:

Köper du en Pro biljett ingår det. Men den är ju rejält mycket dyrare. 

 

Vanlig sittplats är väl inte så dyrt? Några 100-lappar. 

 

Enda sättet att slippa är nog att vara tidig vid incheckningen å fjäska med damen om placeringen. 

Har för mig att det går att välja gratisplatser 24h innan på nätet, inte alla platser såklart men det fanns gott o välja på ändå.

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog stämma att man vid onlineincheckningen får välja bland tillgängliga och utvalda platser. 

 

Låter det vara osagt då det var lääänge sedan jag checkade in själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev samet:

Kan nog stämma att man vid onlineincheckningen får välja bland tillgängliga och utvalda platser. 

 

Låter det vara osagt då det var lääänge sedan jag checkade in själv. 

Mitt minne är otroligt bra men fruktansvärt kort, men 99% på att jag gjorde det när jag checkade in online för frugan i slutet på maj.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev hamnoi:

Mitt minne är otroligt bra men fruktansvärt kort, men 99% på att jag gjorde det när jag checkade in online för frugan i slutet på maj.

Tror det är 36h innan man kan välja sittplats utan kostnad. Om det finns begränsningar bland platserna vet jag ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

Tror det är 36h innan man kan välja sittplats utan kostnad. Om det finns begränsningar bland platserna vet jag ej.

Du har säkert rätt, det brukar du ha;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev M33:

Tror det är 36h innan man kan välja sittplats utan kostnad. Om det finns begränsningar bland platserna vet jag ej.

Går inte välja tex economy comfort, men vanliga platserna kostar inget.

Vi hade dock tur en gång och fick de bättre platserna från Thailand vid check in.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev NilsGJ:

Går inte välja tex economy comfort, men vanliga platserna kostar inget.

Vi hade dock tur en gång och fick de bättre platserna från Thailand vid check in.

Economy comport är ju en egen klass så den kan man såklart inte välja om man betalat för vanlig ekonomi.

 

Har de sålt för många platser i ekonomi och det finns ledigt i comfort eller business så kommer några personer hamna där.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev M33:

Economy comport är ju en egen klass så den kan man såklart inte välja om man betalat för vanlig ekonomi.

 

Har de sålt för många platser i ekonomi och det finns ledigt i comfort eller business så kommer några personer hamna där.

Är ju egentligen bara ett tillägg för sittplats, inte något val du gör när du köper biljetten som business.

Link to comment
Dela på andra sajter

Checka in online så tidigt du kan d v s 36 tim innan avgång. Då kan du även välja sittplats även om det inte är så säkert att några bra platser finns kvar då. 

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

ok tror att att det kostar mellan 250 upp till 950 för enkel resa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är bra att det kostar en rejäl slant. Köper man de billigaste kampanjbiljetterna så får man antingen betala en rejäl extraavgift eller nöja sig med de platser som blir över...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...