Jump to content
IGNORERAD

Reseförsäkring 6 månader


Badass

Recommended Posts

Hej

Funderar kring reseförsäkring då jag frugan å dottern 1.5 år ska till Thailand 6 månader. 

Ringde folksam och dom skulle ha 10300kr för 137 dagar, dom 45 första igår väll i hemförsäkringen. Jag tyckte de lät lite väl dyrt. Tips på billigare?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
5 minuter sedan, skrev Badass:

Hej

Funderar kring reseförsäkring då jag frugan å dottern 1.5 år ska till Thailand 6 månader. 

Ringde folksam och dom skulle ha 10300kr för 137 dagar, dom 45 första igår väll i hemförsäkringen. Jag tyckte de lät lite väl dyrt. Tips på billigare?

Är frugan och dottern Thai?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha adress kvar i Sverige funkar nog Gouda. https://www.gouda-rf.se/ Då har du akutsjukvård i Thailand och blir sedan körd till Sverige för eftervård.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer väldigt mycket mellan bolagen i olika hemförsäkringar. Jag har Dina försäkringar som jag förlänger och betalar ca 6000kr för 10 mån. 1500kr i självrisk. Billigt! Då ingår egendom, ansvar och rättskydd. Gouda är ett populärt bolag men det kostar om man ska ha mer än bara sjuk och olycksfall. Viktigt att jämföra vad som ingår, inte bara priser. Ansvar och rättskydd kan vara enormt viktigt om man t ex blir anklagad för att ha orsakat en skada t ex om man hyrt MC eller bil och kör på någon eller orsakar skador på bostaden. Egendom är kanske mindre viktigt men det beror på vad man har med sig. Dator, IPad, IPhone mm är värdefulla grejer. Många tycker att självrisken är ett problem men så länge man inte åker ut och in på sjukhus varje månad så är det en struntsumma. För det mesta händer ju ingenting och mindre problem med t ex infektioner är inga stora kostnader. Då kopplar man inte in försäkringen om det understiger självrisken. Jag har vänner som tycker Gouda är toppen pga att dom inte har någon självrisk. Ja, visst är det bra men om man inte har hälsoproblem som kräver ständiga sjukhusbesök så har jag svårt att acceptera att det motiveras att den kostar 8-10000kr för samma period som jag betalar 6000kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Badass:

Hej

Funderar kring reseförsäkring då jag frugan å dottern 1.5 år ska till Thailand 6 månader. 

Ringde folksam och dom skulle ha 10300kr för 137 dagar, dom 45 första igår väll i hemförsäkringen. Jag tyckte de lät lite väl dyrt. Tips på billigare?

Det blir ju ca 75:-/dag. Alltså 25:-/ skalle vilket är dyrt. Jag har Dina som försäkringsbolag och betalar ca 21:-/dag. Visserligen ca 8 månader minus 45 dagar då. Men jag har ju även passerat sextiostrecket vilket ska vara fördyrande.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Är frugan och dottern Thai?

Ja Frugan Thai och dottern har svensk och Thai pass. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Det blir ju ca 75:-/dag. Alltså 25:-/ skalle vilket är dyrt. Jag har Dina som försäkringsbolag och betalar ca 21:-/dag. Visserligen ca 8 månader minus 45 dagar då. Men jag har ju även passerat sextiostrecket vilket ska vara fördyrande.

Ja då borde de ju vara billigare för oss. Jag är 30 och frun 26.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Ska du ha adress kvar i Sverige funkar nog Gouda. https://www.gouda-rf.se/ Då har du akutsjukvård i Thailand och blir sedan körd till Sverige för eftervård.

9000kr på den sidan. Ungdomsreseförsäkring för dom under 34år

Ändrades av Badass
Link to comment
Dela på andra sajter

Betalde förra vintern 30 SEK/dag för 167 dagar som 62 år. Egendom, ansvar och rättsskydd m.m. inkluderat. Självrisk 1.500 SEK. Då var Gouda lite dyrare utan egendom men ingen självrisk. Tittade på Gouda nu och dom verkar ha höjt, skulle ha 35 SEK/dag nu.  Jag är ju iofs också ett år äldre men 15% var en ganska kraftig höjning. Har begärt in från DIna och nya priser från LF, får se vad dom säger.

 

Snabba ryck från LF. I princip samma pris som i fjor 30:50 SEK/dag. Gouda har alltså höjt betydligt mer. 

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Det blir ju ca 75:-/dag. Alltså 25:-/ skalle vilket är dyrt. Jag har Dina som försäkringsbolag och betalar ca 21:-/dag. Visserligen ca 8 månader minus 45 dagar då. Men jag har ju även passerat sextiostrecket vilket ska vara fördyrande.

Har du även andra försäkringar hos dom? Priset är ju klart bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev Badass:

Ja Frugan Thai och dottern har svensk och Thai pass. 

Då är det bara du som ska ha försäkring och visa. De andra 2 åker på sina Thai pass.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Då är det bara du som ska ha försäkring och visa. De andra 2 åker på sina Thai pass.

Frugan säger att hon bara har sjukvård i surin för 30 bath, i resten av landet måste hon betala alla kostnader själv så

Om hon är i Bangkok och blir akut sjuk, måste hon betala allt själv då? Låter ju sjukt

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag hittade en bra försäkring nu till oss tre för 6300kr. 

Sjukdom/olycksfall 

Ansvars-/rättsskydd 

Terrordåd/naturkatastrof 

Bagageförsening 

Missad avresa 

Ändrades av Badass
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Badass:

Tror jag hittade en bra försäkring nu till oss tre för 6300kr. 

Sjukdom/olycksfall 

Ansvars-/rättsskydd 

Terrordåd/naturkatastrof 

Bagageförsening 

Missad avresa 

Låter bra, vilket bolag?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Låter bra, vilket bolag?

Europeiska ERV Reseförsäkring Ung

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Badass:

Europeiska ERV Reseförsäkring Ung

Dom har alltid vart dyrare för min del. Kanske ska kolla där igen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Badass:

Europeiska ERV Reseförsäkring Ung

Dom verkar ha förändrat en del men mitt pris är inte intressant, 43 SEK/dag duger inte. Såg att dom hade egna larmcentraler och inte SOS international. Vet man ju inte vad det innebär. SOS fungerar ju utmärkt, någon som har erfarenhet av ERV?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2018-07-20 at 13:52, skrev rolba:

Det blir ju ca 75:-/dag. Alltså 25:-/ skalle vilket är dyrt. Jag har Dina som försäkringsbolag och betalar ca 21:-/dag. Visserligen ca 8 månader minus 45 dagar då. Men jag har ju även passerat sextiostrecket vilket ska vara fördyrande.

Fick svar från Dina nu. Dom kräver att jag flyttar min hemförsäkring dit om jag ska teckna reseförsäkring. Billigare än LF, ca 27:-/dag mot 30 hos LF. Samma självrisk. Det billigare priset äts upp av fördyrad hemförsäkring så jag får nog hålla mig till LF.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-06 at 14:47, skrev Esspe:

Fick svar från Dina nu. Dom kräver att jag flyttar min hemförsäkring dit om jag ska teckna reseförsäkring. Billigare än LF, ca 27:-/dag mot 30 hos LF. Samma självrisk. Det billigare priset äts upp av fördyrad hemförsäkring så jag får nog hålla mig till LF.

Nu blev jag lite förvånad.

Jag bytte till Dina för att deras hemförsäkring var billigast då.

Sen när jag behövde reseförsäkring var de ju ok åxå.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Nu blev jag lite förvånad.

Jag bytte till Dina för att deras hemförsäkring var billigast då.

Sen när jag behövde reseförsäkring var de ju ok åxå.

Jag är s.k. Guldkund hos LF så jag har lite rabatt på hemförsäkringen, kanske därför. Någon rabatt på reseförsäkring får jag däremot inte :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...