Jump to content
IGNORERAD

Det slår mig....


Jive

Recommended Posts

...när jag tittar på TV och läser tidningar här, vilken intensiv utveckling inom teknik och infrastruktur som sker här och även i Vietnam. Har sämre koll på Sverige, men har intrycket att Sverige står så gott som stilla i en jämförelse. Står det stilla i Sverige ...eller?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    21

  • Tallviking

    10

  • spooncreek

    7

  • HuaHindinnge

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
...när jag tittar på TV och läser tidningar här, vilken intensiv utveckling inom teknik och infrastruktur som sker här och även i Vietnam. Har sämre koll på Sverige, men har intrycket att Sverige står så gott som stilla i en jämförelse. Står det stilla i Sverige ...eller?



Nejdå! Det står inte stilla.
Det är våldsam fart på alla plan....bakåt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Min fru slår mig

 

 

:(

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Med häpnad :)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lovas ju mycket nu inför valet, precis som det gjordes förra gången...

Men den här gången, då j_lar.

 

Det ska satsas både här och där med pengar som ännu inte finns.

Ena sidan fixar det med höjda skatter och den andra med att få fler i arbete som betalar skatt på sin lön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Import/exporthamnen i Laem Chabang skall byggas ut kraftigt. Sriracha är metropolen inom data/IT och är under kraftig expansion. Ett stort projekt, som väntas starta snart, är utbyggnad av Utapao flygplats. En snabbtågslinje (skytrain) Bangkok - Sriracha - Laem Chabang - Chonburi - Pattaya - Rayong planeras vara färdigbyggd om 8 år. Pågående motorväggsbyggen går knappast att undvika när man ger sig ut på vägarna i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Import/exporthamnen i Laem Chabang skall byggas ut kraftigt. Sriracha är metropolen inom data/IT och är under kraftig expansion. Ett stort projekt, som väntas starta snart, är utbyggnad av Utapao flygplats. En snabbtågslinje (skytrain) Bangkok - Sriracha - Laem Chabang - Chonburi - Pattaya - Rayong planeras vara färdigbyggd om 8 år. Pågående motorväggsbyggen går knappast att undvika när man ger sig ut på vägarna i Thailand.



Angående järnväg och tåg så kan väl Sverige skicka dit några experter. [emoji51]
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Angående järnväg och tåg så kan väl Sverige skicka dit några experter. emoji51.png

 

 

Miljöpartisten Gardfjäll från Uppsala :)

 

10 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Angående järnväg och tåg så kan väl Sverige skicka dit några experter. emoji51.png

 

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

...när jag tittar på TV och läser tidningar här, vilken intensiv utveckling inom teknik och infrastruktur som sker här och även i Vietnam. Har sämre koll på Sverige, men har intrycket att Sverige står så gott som stilla i en jämförelse. Står det stilla i Sverige ...eller?

Ja Sweden har ej resurser för någon inte ens När Det Brinner i Knutarna Löven skulle ta ansvar gentemot oss ????

Nä bättre Gummibåtar ;?;!;!;!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

...när jag tittar på TV och läser tidningar här, vilken intensiv utveckling inom teknik och infrastruktur som sker här och även i Vietnam. Har sämre koll på Sverige, men har intrycket att Sverige står så gott som stilla i en jämförelse. Står det stilla i Sverige ...eller?

Vadå utveckling? Sverige har ju miljöpartiet.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det vore kanske bättre att rusta upp den befintliga järnvägen istället för att lägga 250+ miljarder för en ny..

 

https://www.nyteknik.se/opinion/orimliga-kostnader-for-snabbtag-i-sverige-6531289

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går undan i Sverige. 2045 har vi nya snabbtåg vad jag hörde sist. Tveksamt om tåg ens är ett transportsätt vi kommer att använda oss av om 25-30 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bananen:

Tja, det vore kanske bättre att rusta upp den befintliga järnvägen istället för att lägga 250+ miljarder för en ny..

 

https://www.nyteknik.se/opinion/orimliga-kostnader-for-snabbtag-i-sverige-6531289

Jag anser att jag att vi bör lägga pengar på båda dessa utmaningar.  Tyvärr tar det tid att fixa de värsta flaskhalsarna som "getingmidjan" på grund av det hårda trycket på den lilla kapacitet som finns. Att bara rusta upp den gamla järnvägen och inte satsa på något nytt är lite som att kissa i byxan för att det ska bli varmare för stunden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det går undan i Sverige. 2045 har vi nya snabbtåg vad jag hörde sist. Tveksamt om tåg ens är ett transportsätt vi kommer att använda oss av om 25-30 år.

Tveksamt dock om vi kommer att på beama oss fram liknade TV serien Star trek. Jag tror nog tåg kommer att vara ett viktig transportmedel även om 30 år. Problemet med stora infrastrukturprojekt är att de inte går att sätta i verket på någon 5 års period. Det tar tid. Kan man kapa tiden för det politiska beslutsprocessen så är mycket vunnet. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man åker på vägar utomlands som kineserna har lagt, så funderar man på om man kanske skulle lägga ut vägverkets verksamhet på Kinesiska underentreprenörer 😉😬

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev Mankan:

Tveksamt dock om vi kommer att på beama oss fram liknade TV serien Star trek. Jag tror nog tåg kommer att vara ett viktig transportmedel även om 30 år. Problemet med stora infrastrukturprojekt är att de inte går att sätta i verket på någon 5 års period. Det tar tid. Kan man kapa tiden för det politiska beslutsprocessen så är mycket vunnet. 

 

10 minuter sedan, skrev AnTove:

När man åker på vägar utomlands som kineserna har lagt, så funderar man på om man kanske skulle lägga ut vägverkets verksamhet på Kinesiska underentreprenörer 😉😬

 

 

Inte så mycket miljö och markhänsyn i Kina skulle jag tro

 

En linjal en penna och en karta.... ett rakt streck senare så är hela processen klar och allt annat får flytta på sig.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, hela Göteborg är uppgrävt nu.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Enis:

 

 

 

Inte så mycket miljö och markhänsyn i Kina skulle jag tro

 

En linjal en penna och en karta.... ett rakt streck senare så är hela processen klar och allt annat får flytta på sig.

 

/Enis

Förmodligen är det så och jag förstår att vägverket också är ansatt av besparingar. Man blir fundersam när det lade ny väg där min föräldrar bor för en dryg månads sedan. Och förra veckan så gick vägen av och och det blev ett stort hål. Det är andra gången på fem år som de lägger ny asfalt och det blir samma resultat. Det är en tungt trafikerad väg med mycket tung trafik. Men det är förmodligen mycket som man inte förstår i allt detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

 


Nejdå! Det står inte stilla.
Det är våldsam fart på alla plan....bakåt.

 

 

Bakåt i förhållande till vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev AnTove:

vägverket

Vägverket var en statlig myndighet i Sverige med anor från 1841. Myndigheten lades ned 31 mars 2010, och verksamheten togs över av Trafikverket.

 

/Enis i statens tjänst sedan 1995 🚆

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Migrationsverket är ju allt annat än långsamma, även polisen har blivit snäppet bättre på att sätta dit bilister så allt är ju inte becksvart.

"Man får vara glad för det lilla" som flickan sa :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag egentligen ville ha sagt är, att det finns ett "go" här nere som jag saknar från svenskt håll. Det kan inte vara bra för ett land med den "hopplösa" och negativa inställningen som jag tycker genomsyrar det svenska samhället. Det är faktiskt en enorm skillnad i detta avseende mellan Thailand och Sverige.

Sverige står stilla och Thailand kör så det ryker.

De stora satsningarna jag läser och hör om här, är i landremsan Bangkok-Rayong. Vet inte hur det ser ut i P3:s Surin och norrut, men det kan kanske P3 komplettera med.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Jive:

Vad jag egentligen ville ha sagt är, att det finns ett "go" här nere som jag saknar från svenskt håll. Det kan inte vara bra för ett land med den "hopplösa" och negativa inställningen som jag tycker genomsyrar det svenska samhället. Det är faktiskt en enorm skillnad i detta avseende mellan Thailand och Sverige.

Sverige står stilla och Thailand kör så det ryker.

De stora satsningarna jag läser och hör om här, är i landremsan Bangkok-Rayong. Vet inte hur det ser ut i P3:s Buriram och norrut, men det kan kanske P3 komplettera med.

Nja, Surin har en hel del vägbyggen, men i övrigt ganska lugnt. 

 

Buriram är det däremot mera "go" i, av förklarliga skäl. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...