Jump to content
IGNORERAD

Vilken tid äter ni lunch?


samet

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev wUThai:

Fri mat och slavarbete... Så gnäller man på odugliga kockar som man tycker att det är bra att risätare tjänar 1000$ månaden och får vara ifrån sin familj 8-9 månader! Ja, för arbeta är livet, helst gratis och utan familj! Samtliga redirerägare skulle ha ett taggtrådsinklätt baseballträ uppkört i rövern och sen kölhalas! Svinhoror är dom och inget annat! emoji867.png

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

Sen sitter det väl någon ljusskygg sjömansagent som förmedlar och tjänar minst lika mycket som slavarna.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    22

  • Soengsang

    18

  • SatanG

    18

  • Kenneth4618

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det där med riktiga vänner märks lätt, har/hade flera riktigt goda vänner i Sverige som jag hör av mig till 2-3 gånger i månaden men de hör aldrig av sig till mig, så snart bryr jag mig inte om dem.

Tja, man kan ju undra varför 555555555555555

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Fundera att starta en tråd om hur man blir MPR-polis, du har väl många tips vad vad den tråden ska innehålla:big_smile:.

Är inte ett dugg ledsen men därimot mycket tacksam när falska vänner visar sitt rätta ansikte när det hettar till lite grann, då sållas agnarna från vetet 55555555555555555555555.

Ja falska "vänner" sorterar man bort även om de blir ledsna i ögat och börjar älta om det 😀

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev wUThai:

Fri mat och slavarbete... Så gnäller man på odugliga kockar som man tycker att det är bra att risätare tjänar 1000$ månaden och får vara ifrån sin familj 8-9 månader! Ja, för arbeta är livet, helst gratis och utan familj! Samtliga redirerägare skulle ha ett taggtrådsinklätt baseballträ uppkört i rövern och sen kölhalas! Svinhoror är dom och inget annat! emoji867.png

 

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

 

 

 

 

 

Tror inte det är någon som är ute som hellre skulle vara hemma med samma jobb och en tiondel i lön. Troligen ingen alltså som ser sig som en slav men du vet säkert bättre.

Vad kommer just 1000 dollar i månaden ifrån? Thai painter team brukar nog ligga där utan öt. 

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Sen sitter det väl någon ljusskygg sjömansagent som förmedlar och tjänar minst lika mycket som slavarna.

 

Naturligtvis, en lurkande sådan :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det är bäst att stasi går in och styr upp det hela.:rotfl:🙂:rotfl:.

Varsågod. Vad hindrar dig ;)

Du fixar nog alla problem för världens sjömän i bara farten när du ändå är på G

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter



 
Tror inte det är någon som är ute som hellre skulle vara hemma med samma jobb och en tiondel i lön. Troligen ingen alltså som ser sig som en slav men du vet säkert bättre.
Vad kommer just 1000 dollar i månaden ifrån? Thai painter team brukar nog ligga där utan öt. 
 
/ SatanG


Är väl allmänt känt att just sjöfarten och dess ägare är svin utan dess like. Men du klagar på dålig kock.. Du får vad du förtjänar enligt vad ditt svin till arbetsgivare tycker, för han vill inte betala för en duktigt kock. Du verkar också tycka att ligga ute 8-9 månader om året för att kunna försörjs sin familj är helt på sin plats. Nej, det är väl klart när man inte har nåt val att man måste jobba och söka sig till slavarbete på sjön. Varför så dålig lön och varför så lite ledig tid? Att ens gå till försvar för rederiägare visar bara att man saknar allt vad moral och medmänsklighet är. Att tjäna pengar på sin affärsverksamhet är inget fel. Men att utnyttja fattiga människor är förkastligt och vedervärdigt.

Så, nu kan ni kalla mig kommunist eller miljöpartist! :mdr:

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Hoppas att Satan G frågar kocken om asa adobo innan han läser ditt inlägg.

Aso ;)

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen sitter det väl någon ljusskygg sjömansagent som förmedlar och tjänar minst lika mycket som slavarna.
Visst är de så. Men det kanske man inte ser när man åker båt hela dagarna i ända! [emoji23][emoji23][emoji23]

Sett en hel del dokumentärer om dessa as till rederiägare. Inte bara knullar dom sina anställda i röven utan dom förpesta havet med sina vidriga utsläpp med. Nej, vidriga as som går över lik för sina miljarder i goa skatteparadis! Göra rätt för sig finns inte på deras omänskliga moraliska karta! Nu går jag och spyr lite!

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Månadslön. men de har inget eller mycket lite när de är hemma. Därför många flappar jobbar runt 8-9 mån/år.  

Nä det är inte så dåligt för en kass kock, just nu har vi en vettig iaf även om det råder klart delade meningar om det.

 

/ SatanG 

Ja, för vem vill inte ligga ute 8-9 månader för att man tjäna så bra eller är det så att man kanske inte tjänar så bra och riskerar att bli av med jobbet p.g.a. att man vill se sin familj mer än 3 månader om året! Ja, jävla! Detta blir bättre och bättre! 😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev wUThai:

Ja, för vem vill inte ligga ute 8-9 månader för att man tjäna så bra eller är det så att man kanske inte tjänar så bra och riskerar att bli av med jobbet p.g.a. att man vill se sin familj mer än 3 månader om året! Ja, jävla! Detta blir bättre och bättre! 😂😂😂

 

Jag försvarar väl knappast någon redare, jag berättar bara hur det ligger till vilket tydligt behövs.

Anledningen till att de är ute 8-9 månader om året (kontrakten är på 4-5 mån) är ju något som de väljer för att dra in pengar snabbare. Jag fattar det, inget konstigt alls. Hör och ser många av dom som är kanonbra killar och ungefär lika många som är kungen över allt och alla och känner sig snorrika när de mönstrar av. De åker alltid förbi kontoret på vägen hem i Manila och säger när de är redo att ge sig ut igen, ofta söker de förlängning ombord på kontrakten vilket nekas oftast numera.


Ja de tjänar jävligt bra med tanke på förutsättningarna hemma, netto ligger en matros runt 2k usd, en pumpman ligger på närmare 3000 usd/mån. Ryska chiefen ligger 14,7k usd så hyffsat drar vi alla in om man jämför generellt tycker jag, kanske slavlöner om man jämför med dig men så ser det ut.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Jag försvarar väl knappast någon redare, jag berättar bara hur det ligger till vilket tydligt behövs.
Anledningen till att de är ute 8-9 månader om året (kontrakten är på 4-5 mån) är ju något som de väljer för att dra in pengar snabbare. Jag fattar det, inget konstigt alls. Hör och ser många av dom som är kanonbra killar och ungefär lika många som är kungen över allt och alla och känner sig snorrika när de mönstrar av. De åker alltid förbi kontoret på vägen hem i Manila och säger när de är redo att ge sig ut igen, ofta söker de förlängning ombord på kontrakten vilket nekas oftast numera.

Ja de tjänar jävligt bra med tanke på förutsättningarna hemma, netto ligger en matros runt 2k usd, en pumpman ligger på närmare 3000 usd/mån. Ryska chiefen ligger 14,7k usd så hyffsat drar vi alla in om man jämför generellt tycker jag, kanske slavlöner om man jämför med dig men så ser det ut.
 
/ SatanG
Haha! Sjöfarten är egentligen en humanitär organisation! Själv fick jag ta lunch redan 11:20! Tur var så smakade maten kanon! Aja, snart hemdags! Fan att man ska hem snart! Som tur är så jobbar frugan till 16:00 så slipper man henne ett par timmar!
Men det hjälper ju föga då grabbhalvan är hemma! Att man ska behöva träffa och umgås med sin indulenta familj var eviga dag! När man kunnat jobba på en båt 8-9 månader om året! Snacka om att man är född under fel förutsättningar!

Aja, man får trösta sig med att man iaf slipper se familjen 8 timmar om dagen iaf! [emoji106]



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev wUThai:

Haha! Sjöfarten är egentligen en humanitär organisation! Själv fick jag ta lunch redan 11:20! Tur var så smakade maten kanon! Aja, snart hemdags! Fan att man ska hem snart! Som tur är så jobbar frugan till 16:00 så slipper man henne ett par timmar!
Men det hjälper ju föga då grabbhalvan är hemma! Att man ska behöva träffa och umgås med sin indulenta familj var eviga dag! När man kunnat jobba på en båt 8-9 månader om året! Snacka om att man är född under fel förutsättningar!

Aja, man får trösta sig med att man iaf slipper se familjen 8 timmar om dagen iaf! emoji106.png



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Ja själv tröstar jag mig med att ha 6 månaders betald semester/år och att danska kronan är stark

Får rösta på Löfven så det håller i sig :-)

 

/ SatanG

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Ja själv tröstar jag mig med att ha 6 månaders betald semester/år och att danska kronan är stark

Får rösta på Löfven så det håller i sig :-)

 

/ SatanG

 

Allt är säkert ditt fel Satang, förmodligen med lite hjälp av Norwegian och bögarna ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Ja själv tröstar jag mig med att ha 6 månaders betald semester/år och att danska kronan är stark
Får rösta på Löfven så det håller i sig :-)
 
/ SatanG
 
Måste vara underbart att slippa och umgås med familjen 6 månader om året! Få förunnat! Kunde varit bättre om du jobbat 8-9 månader om året. Själv får man dras med att träffa och umgås med familjen dagligen och resa och gå på konserter och umgås med vänner var eviga jävla helg! Fan, jag tror jag skjuter skallen av mig snart! [emoji3]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev wUThai:

Måste vara underbart att slippa och umgås med familjen 6 månader om året! Få förunnat! Kunde varit bättre om du jobbat 8-9 månader om året. Själv får man dras med att träffa och umgås med familjen dagligen och resa och gå på konserter och umgås med vänner var eviga jävla helg! Fan, jag tror jag skjuter skallen av mig snart! emoji3.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Hahaha kan väl inte bli mycket nöjen med din lön, flapparna drar ju in mer än så.

Spännande att du har tid att resa, chaffisrabatt till baltstaterna eller annat "som livar upp det" gissar jag :-) 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Hahaha kan väl inte bli mycket nöjen med din lön, flapparna drar ju in mer än så.
Spännande att du har tid att resa, chaffisrabatt till baltstaterna eller annat "som livar upp det" gissar jag :-) 
 
/ SatanG
Hahaha! Det tog tid, men där kom den. Nu ska jag hem och äta en kall skål med ris, bara en grabbhalvan ätit upp den?! Lönen är slut sen två veckor tillbaks! Och inga sms-lån kan jag ta mer heller! Fan, tjänar multum och gratis mat...guppa runt i en båt låter som rena himmelriket! Familj och ett liv.. Vafan är det!



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, SatanG said:

 

Tror inte det är någon som är ute som hellre skulle vara hemma med samma jobb och en tiondel i lön. Troligen ingen alltså som ser sig som en slav men du vet säkert bättre.

Vad kommer just 1000 dollar i månaden ifrån? Thai painter team brukar nog ligga där utan öt. 

 

/ SatanG

Det var väl "Kappvändar Info"?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahaha! Det tog tid, men där kom den. Nu ska jag hem och äta en kall skål med ris, bara en grabbhalvan ätit upp den?! Lönen är slut sen två veckor tillbaks! Och inga sms-lån kan jag ta mer heller! Fan, tjänar multum och gratis mat...guppa runt i en båt låter som rena himmelriket! Familj och ett liv.. Vafan är det!



Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

 

Ja det är väl få som kan se allt i en annan dimension redan i förväg, grattis till det iaf. :-)

S3.jpg.39930cf22257237da0db6921ff7c3024.jpg

 

 

Hoppas också på att stämpla ut några timmar nu.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev judazzz:

Det var väl "Kappvändar Info"?

 

Det har du säkert rätt i, jag är inte riktigt med på tåget här.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Ja det är väl få som kan se allt i en annan dimension redan i förväg, grattis till det iaf. :-)

S3.jpg.39930cf22257237da0db6921ff7c3024.jpg

 

 

Hoppas också på att stämpla ut några timmar nu.

 

/ SatanG

Att du skulle kalla mig fattig var väl ingen högoddsare direkt, utan mer väntat. Dock tog det lite längre tid än jag räknat med. Men det kom till slut, precis som jag väntat mig från dig. Att du ser ner på folk som tjänar mindre än dig säger mer om dig än om mig. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev wUThai:

Att du skulle kalla mig fattig var väl ingen högoddsare direkt, utan mer väntat. Dock tog det lite längre tid än jag räknat med. Men det kom till slut, precis som jag väntat mig från dig. Att du ser ner på folk som tjänar mindre än dig säger mer om dig än om mig. :mdr:

 

Så du tycker det är ok att pissa på mig för att jag inte har lika mycket tid med min familj som du har men jag får inte svara att det betalar sig.

Jävla bitchtendenser du visar upp, skärp till dig.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Så du tycker det är ok att pissa på mig för att jag inte har lika mycket tid med min familj som du har men jag får inte svara att det betalar sig.

Jävla bitchtendenser du visar upp, skärp till dig.

 

/ SatanG

Hehe! Den tog verkligen skruv. Men inte blev jag upprörd över att du kallar mig fattig och att jag har chaffisrabbat och åker till baltstaterna på semester... frågan är vem det som har bitchtendenser?! :)

/Bitchen

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-14 at 10:38, skrev wUThai:

Ja, för vem vill inte ligga ute 8-9 månader för att man tjäna så bra eller är det så att man kanske inte tjänar så bra och riskerar att bli av med jobbet p.g.a. att man vill se sin familj mer än 3 månader om året! Ja, jävla! Detta blir bättre och bättre! 😂😂😂

 

On 2018-08-14 at 11:30, skrev SatanG:

 

Jag försvarar väl knappast någon redare, jag berättar bara hur det ligger till vilket tydligt behövs.

Anledningen till att de är ute 8-9 månader om året (kontrakten är på 4-5 mån) är ju något som de väljer för att dra in pengar snabbare. Jag fattar det, inget konstigt alls. Hör och ser många av dom som är kanonbra killar och ungefär lika många som är kungen över allt och alla och känner sig snorrika när de mönstrar av. De åker alltid förbi kontoret på vägen hem i Manila och säger när de är redo att ge sig ut igen, ofta söker de förlängning ombord på kontrakten vilket nekas oftast numera.


Ja de tjänar jävligt bra med tanke på förutsättningarna hemma, netto ligger en matros runt 2k usd, en pumpman ligger på närmare 3000 usd/mån. Ryska chiefen ligger 14,7k usd så hyffsat drar vi alla in om man jämför generellt tycker jag, kanske slavlöner om man jämför med dig men så ser det ut.

 

/ SatanG

Vad  @wUThai inte kan få sin tröga hjärna att förstå är att de flesta Fillipinarna vill och ber om att få längre arbetspass...

De jobbar för sina familjer och tjänar riktigt bra, med deras mått.

 

Jag är helt säker på att wuttan också hade bett om förlängning på sitt kontrakt på ett jobb där han tjänade 10 ggr mer än en normal månadslön i Sverige, låt oss säga 350.000Sek i månaden, istället för ynka 35.000... dessutom med en hel hög extra skattefria kontanter i bagaget (övertidspengar) när han kommer hem efter 6 månader.

 

Svårt för mellanmjölks wUThai och andra att fatta förstås.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...