Jump to content
IGNORERAD

Snabb fråga om UT besöksvisum


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Min sambos dotter ska komma hit på besök till att börja med. Hennes visum räcker till 25 Dec 2018. Eftersom vi har tänkt att förlänga hennes visum så undrar jag om man kan boka en returbiljett i början på Dec för att det ska bli så billigt som möjligt. Eller hur har ni gjort?

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Hur i Helvete kan det vara dubbelt så dyrt att flyga t&r Bangkok istället för Stockholm!!!!!!!!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai är dyrt

 

aeroflot, norweigian, Qatar går att hitta billigare

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev chrisnils075:

Min sambos dotter ska komma hit på besök till att börja med. Hennes visum räcker till 25 Dec 2018. Eftersom vi har tänkt att förlänga hennes visum så undrar jag om man kan boka en returbiljett i början på Dec för att det ska bli så billigt som möjligt. Eller hur har ni gjort?

Är det inte så att MIG är väldigt restriktiva numera med förlängningar av turistvisum och att ni måste kunna komma med en bra förklaring om vad som är nytt som gör att hon behöver stanna längre. Jag skulle inte våga boka ny biljett innan jag vet att visumet blir förlängt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Da_Ling_Boy

Hejsan,

 

är det 3 månaders besök du menar?

när jag fick besök av min gumma, och sökte 3 mån besöksvisa, och senare ansökte förlängning, så fick jag en motfråga, 'Varför sökte du/ni inte 6 månader direkt?' 

jag hade ta mig tusan lusläst all info o instruktioner om att ansöka om besöksvisa, och jag kan inte påminna mig att jag någonstans sett möjligheten till 6 månader....  (att det sen kanske finns info någonstans, det ifrågasätter jag inte, men var i såfall? :-) )

 

så kanske läge att kolla upp om möjligheten till att söka 6 månader direkt...

bara en tanke

 

Mvh

Micke

 

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev Da_Ling_Boy:

Hejsan,

 

är det 3 månaders besök du menar?

när jag fick besök av min gumma, och sökte 3 mån besöksvisa, och senare ansökte förlängning, så fick jag en motfråga, 'Varför sökte du/ni inte 6 månader direkt?' 

jag hade ta mig tusan lusläst all info o instruktioner om att ansöka om besöksvisa, och jag kan inte påminna mig att jag någonstans sett möjligheten till 6 månader....  (att det sen kanske finns info någonstans, det ifrågasätter jag inte, men var i såfall? :-) )

 

så kanske läge att kolla upp om möjligheten till att söka 6 månader direkt...

bara en tanke

 

Mvh

Micke

 

Schengenvisum för turistbesök, besöka vän, släkt är på max 90 dagar man kan däremot istället söka tillfälligt uppehållstillstånd för besök direkt och då söka på mer än 90 dagar. Obs se då till att vara ute i god tid om det ör något speciellt datum man vill de skall komma då handlingarna skickas till migrationsverket i Sverige.

 

min rek är 3 månader innan.

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Hon har ett ut som gäller till 25 Dec från 25 Juni. Kan man förlänga det ?

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Da_Ling_Boy:

Hejsan,

 

är det 3 månaders besök du menar?

när jag fick besök av min gumma, och sökte 3 mån besöksvisa, och senare ansökte förlängning, så fick jag en motfråga, 'Varför sökte du/ni inte 6 månader direkt?' 

jag hade ta mig tusan lusläst all info o instruktioner om att ansöka om besöksvisa, och jag kan inte påminna mig att jag någonstans sett möjligheten till 6 månader....  (att det sen kanske finns info någonstans, det ifrågasätter jag inte, men var i såfall? :-) )

 

så kanske läge att kolla upp om möjligheten till att söka 6 månader direkt...

bara en tanke

 

Mvh

Micke

 

Man kan ansöka om 6-månaders visum direkt. Man söker på ambassaden men det handläggs av MIG i Sverige. Min fru hade besök av en kompis ifrån Thailand i år och hon fick 6 månader utan problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev chrisnils075:

Hon har ett ut som gäller till 25 Dec från 25 Juni. Kan man förlänga det ?

Är inte säker men tidigare kunde ett besöksvisum bara gälla I & Mån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...