Jump to content

Recommended Posts

Nicholas

Ja att få olika religioner (makt strukturer) att fungera ihop brukar ju gå bra.

Irland är ett fint exempel.

• Snurrigt 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wanchai
1 timme sedan, skrev Nicholas:

Ja att få olika religioner (makt strukturer) att fungera ihop brukar ju gå bra.

Irland är ett fint exempel.

Att få (troende) muslimer att acceptera ickemuslimer ligger långt, långt borta. Tror man nåt annat så kallar jag de naiva!

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen
34 minuter sedan, skrev Wanchai:

Att få (troende) muslimer att acceptera ickemuslimer ligger långt, långt borta. Tror man nåt annat så kallar jag de naiva!

Ser ju bra ut för Sverige i framtiden då.

År 2050 kan mer än 30 procent av Sveriges befolkning vara muslimer om invandringen är hög – medan andelen blir 11 procent vid ”noll” invandring.

Detta enligt en ny studie från det kända amerikanska forskningscentret Pew.

https://www.expressen.se/nyheter/omstridd-studie-kan-bli-30-procent-muslimer-i-sverige/

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Nakhon
4 timmar sedan, skrev Bananen:

År 2050 kan mer än 30 procent av Sveriges befolkning vara muslimer om invandringen är hög – medan andelen blir 11 procent vid ”noll” invandring.

https://www.expressen.se/nyheter/omstridd-studie-kan-bli-30-procent-muslimer-i-sverige/

Helt fel faktiskt mr banan. Enligt min expertis säger det att vi har tämligen gott om tid faktiskt..? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe

Är nog bara en tidsfråga innan "Muslimska Partiet" bildas och man den vägen försöker skaffa sig mer inflytande. Som tur är finns det ju så många muslimska inriktningar att det nog blir svårt att enas under samma paraply.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
frogfish
1 timme sedan, skrev Esspe:

Är nog bara en tidsfråga innan "Muslimska Partiet" bildas och man den vägen försöker skaffa sig mer inflytande. Som tur är finns det ju så många muslimska inriktningar att det nog blir svårt att enas under samma paraply.

Finns väl redan ett? MP.

• Ge karma 2
  • Haha 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen
6 timmar sedan, skrev Nakhon:

Helt fel faktiskt mr banan. Enligt min expertis säger det att vi har tämligen gott om tid faktiskt..? 

Du glömde posta länken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
Inlagd (ändrad)
11 hours ago, Bananen said:

Intressant undersökning och intressant artikel, Expressen levererar. Man tackar fär länken @Bananen, missat denna artikel som jag såg var från januari. Svårt att sia om exakt hur det blir, vilket också många av de som uttalar sig i artikeln påpekar, men rimligtvis kan andelen muslimer i Sverige 2050 landa på 15 %, kanske något mer. En fördubbling mot idag alltså. Men vem vet idag 2018 hur tex flyktingströmmarna ser ut om 10-15 år, och om de som kommit hit de senaste åren ens vill vara kvar här då? Mycket kan hända i världen framgent som prognosen inte tar hänsyn till.

Fast fattar inte riktigt vad det har med Rohingyas situation att göra. Vad tycker du om den förresten?

Ändrades av spooncreek
  • Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Bananen
43 minuter sedan, skrev spooncreek:

Intressant undersökning och intressant artikel, Expressen levererar. Man tackar fär länken @Bananen, missat denna artikel som jag såg var från januari. Svårt att sia om exakt hur det blir, vilket också många av de som uttalar sig i artikeln påpekar, men rimligtvis kan andelen muslimer i Sverige 2050 landa på 15 %, kanske något mer. En fördubbling mot idag alltså. Men vem vet idag 2018 hur tex flyktingströmmarna ser ut om 10-15 år, och om de som kommit hit de senaste åren ens vill vara kvar här då? Mycket kan hända i världen framgent som prognosen inte tar hänsyn till.

Fast fattar inte riktigt vad det har med Rohingyas situation att göra. Vad tycker du om den förresten?

Så du tror alltså att det blir nästan ingen invandring till Sverige i framtiden, jag skulle tro att vansinnet fortgår ett bra tag till då det är nära 70 miljoner flyktingar i världen, och så länge vi har statsministrar som bryr sig mindre om sitt eget folk än folk från avlägsna länder så lär vi få stå ut med problemen/konsekvenserna det skapar.

Det gör inte jag heller då det inte var ett svar angående deras situation, den gemensam nämnaren var dock att dom är muslimer och att där muslimer finns runt om i världen så är det ofta problem eller har varit eller kommer att bli, och med 300-400 miljoner radikala muslimer runt om i världen så blir det ju givetvis en del problem.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
spooncreek
4 hours ago, Bananen said:

Så du tror alltså att det blir nästan ingen invandring till Sverige i framtiden, jag skulle tro att vansinnet fortgår ett bra tag till då det är nära 70 miljoner flyktingar i världen, och så länge vi har statsministrar som bryr sig mindre om sitt eget folk än folk från avlägsna länder så lär vi få stå ut med problemen/konsekvenserna det skapar.

Det gör inte jag heller då det inte var ett svar angående deras situation, den gemensam nämnaren var dock att dom är muslimer och att där muslimer finns runt om i världen så är det ofta problem eller har varit eller kommer att bli, och med 300-400 miljoner radikala muslimer runt om i världen så blir det ju givetvis en del problem.

Tala ur skägget nu istället för att komma med dina vanliga floskler. Detta är ju som sagt en tråd om Rohingya. Vad tycker du i den aktuella frågan, att  så många har mördats och drivits på flykt under ledning av Myanmars militär?

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Wanchai
10 timmar sedan, skrev spooncreek:

Menar du att muslimer ska återvända till sina hemländer? Kanske de som har en utbildning drar vidare till England, Canada eller USA men resten eller huvuddelen stannar här med de frikostiga bidrag som vi har, tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy