Jump to content
IGNORERAD

flygbiljett


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Hur i h- vete kan flygbiljetter till Thailand vara så dyra nu under sommaren? Dessutom när vädret är så här bra i Sverige! Är det något som jag har missat??

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev chrisnils075:

Hur i h- vete kan flygbiljetter till Thailand vara så dyra nu under sommaren? Dessutom när vädret är så här bra i Sverige! Är det något som jag har missat??

Troligen pga att dom flesta barnfamiljer endast kan åka under loven och som bekant så inträffar det längsta lovet under sommaren.

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, hobbe said:

Troligen pga att dom flesta barnfamiljer endast kan åka under loven och som bekant så inträffar det längsta lovet under sommaren.

 

Mvh Hobbe 

Precis, dom flesta flygbolagen har dessutom inte haft speciellt många kampanjer under 2018.

Förra året gick det att få tag på ToR. biljetter för under 4000 kr. men inte i år, inte ens med Air Ukraine...

Dessutom så har inte barnfamiljer någon släkting till Saida som kan förutspå sommar vädret i Sverige,

dom bokar i  många fall sina biljetter många månader i förväg.

Tillgång och efterfrågan kallas det visst

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, chrisnils075 said:

Märkligt dyrt ändå

När jag började flyga till SEA. i början av 90 talet kostade biljetterna runt 5000 kr.

Flygbränslet och löner till crew har stigit.

Även om Tex. Thai Air har dragit in på salt och peppar förpackningar när man bokat apklass...

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Thai har också fullt på grund av alla plockare som ska till sverige nu. Alltså behöver dom inte sänka priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna verkar ha gått upp rent generellt. 

Dessutom såg ju miljöpartiet till att det blev en extraskatt på runt 400 på varje biljett.

Förra året kunde jag få en 1-årsbiljett för 7900. När jag kollade för en vecka sedan låg samma biljett på 9400

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
36 minuter sedan, skrev rolba:

Priserna verkar ha gått upp rent generellt. 

Dessutom såg ju miljöpartiet till att det blev en extraskatt på runt 400 på varje biljett.

Förra året kunde jag få en 1-årsbiljett för 7900. När jag kollade för en vecka sedan låg samma biljett på 9400

Högre skatt

Högre oljepriser

Försvagad krona

.

.

.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är så att just nu går det 9 TG flyg till och från BKK Bangkok - ARN Arlanda.

TG 962 BKK - ARN 2 gånger i veckan

TG 963 ARN - BKK 2 gånger i veckan

 

CPH Kastrup - BKK går det också 9 TG flyg i veckan

TG 950, 951, 953 o 953

 

Så det reser många just nu.

Man kan boka 10 månader i förväg.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att priserna går upp, det håller det värsta drägget borta...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sommar priserna har varit svåra i många år tyvärr. Innan midsommar kan det var ok priser men sen måste man vänta in hösten.

Kommer ihåg när Aeroflot hade ett otroligt lågt sommar pris som aldrig skulle.komma tillbaka 4 600 kr, det var året 1990....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev rolba:

Priserna verkar ha gått upp rent generellt. 

Dessutom såg ju miljöpartiet till att det blev en extraskatt på runt 400 på varje biljett.

Förra året kunde jag få en 1-årsbiljett för 7900. När jag kollade för en vecka sedan låg samma biljett på 9400

Betalade ca 6500 kr med Finnair. Kostar dock 120 euro att boka om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror de tiderna e förbi när man åkte ner förr par år sen ,, min billigaste 3850 kr,, Qatar Från Köpenhamn   TOR   777 Till... Hamed tror jag flygplatsen hette , Sen 380 till bKK ,,  Så billigt blir det inte  igen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Betalade ca 6500 kr med Finnair. Kostar dock 120 euro att boka om.

Jo, men då kommer du väl bara till Bangkok?

Mina priser avser Phuket. Fast jag skrev nog inte det. :embarrassed:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev rolba:

Jo, men då kommer du väl bara till Bangkok?

Mina priser avser Phuket. Fast jag skrev nog inte det. :embarrassed:

Iof, men tor Phuket kommer du väl gör under 3000 kr? Ska båda vägarna vara ombokningsbara får du nog räkna med drygt 9000.

 

Qatar tor Phuket, ombokningsbar för 1500 kr kostar ca 7200 kr. Du får bestämma dig för när du ska resa :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...