Jump to content
IGNORERAD

Ny Mobil


BanFang

Recommended Posts

Visst kan man som många här gör pröjsa över 6 000 spänn ända upp till vad fan vet för android lur med hetaste Specs. Fast man får man inte så mycket mer för strålarna.

Se till att processorn är någorlunda snabb samt att internminne är minst 3-4gb så har man en OK lur, annars blir den för långsam och seg.



Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev wUThai:

Oneplus 6 är sjukt bra på alla områden. Rappaste telefonen jag nånsin ägt. Köpte 128gig med 8gig i ram för 5995 kr.

Kan bara instämma, det enda jag saknar kanske är min gamla SS A9:s 5000mAh batteri, men Oneplus batteri duger gott.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 år senare...

Då var det dags att skaffa en ny telefon, igen tycker jag! Har haft Samsung A71 i ca tre år och är väldigt nöjd men nu börjar batteriet ta slut, behöver laddas varje dag även med minimal använding! Vanliga samtal kan man ringa hur mycket som helst men en telefon är så mycket mer nuförtiden. Värsting modellena går på runt 12 000 SEK som enl min åsikt är alldeles för mycket för en apparat som kommer hålla ungefär två till tre år. Så det blev en Samsung igen, trots att jag övervägde starkt en Google pixel 7a, det var display storleken som avgjorde. Samsung 6,4" vs 6,13" i Google Pixel, samt 5000 mAh batteri i Samsung  vs 5385mAh i Google. Totalt blev det 6 388 kronor med skärmskydd och snabbladdare

 

Samsung Galaxy A54 5G smartphone 8/128GB, pris 5790.-

Google Pixel 7a 5G smartphone 8/128GB, pris 5690.-

  • Ge karma 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt en Samsung 23+ från Comviq. På Elgiganten kostar den 15500 men Comviq tog 8000

om man tog ett tvåårs abonnemang. Måste vara ett bra pris.

Såg nu att dom har en Ifån som månadens mobil istället.

 

MVH

Nutteman

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nutteman:

Har beställt en Samsung 23+ från Comviq. På Elgiganten kostar den 15500 men Comviq tog 8000

om man tog ett tvåårs abonnemang. Måste vara ett bra pris.

Såg nu att dom har en Ifån som månadens mobil istället.

 

MVH

Nutteman

Beror vad det kommer kosta med abonnemang per månad? Själv har jag nu 175 SEK per månad, då fick jag en billig Samsung A14 på köpet, löper ut i januari 2024 och få se om jag binder igen på 24 mån. Vad ligger priset per mån med abonnemang? Ifan vill man inte ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Nutteman:

Har beställt en Samsung 23+ från Comviq. På Elgiganten kostar den 15500 men Comviq tog 8000

om man tog ett tvåårs abonnemang. Måste vara ett bra pris.

Såg nu att dom har en Ifån som månadens mobil istället.

 

MVH

Nutteman

 

Är du 55+ får man bättre förmån, jag skaffade en s22 ifjol

Du har sparad surf
Surf kvar
235.5 GB
av 200 GB
Ny period (200 GB) om 5 dagar
Surfa i EU
20 GB kvar av 20 GB
Ringa till utlandet
2000 min kvar
Mobilabonnemang Senior 100 GB
325 kr/mån
Bindningstid abonnemang
9 månader kvar, 2024-08-10
Samsung Galaxy S22 128 GB, Svart
104 kr/mån
Delbetalning mobil
20 månader kvar, 2025-07-24
Total månadsavgift
429 kr/mån
Se faktura

Jag tecknade ett 100GB surf skulle få 200Gb mån men jag har alltid 300Gb från början varje mån, fråga mig inte varför

Så mobilen kommer kosta 3744:- har den på 36månX104:-  tyckte det var så bra pris tot.

Ingen utköp av mobilen den är min efter 36mån

Mobil abb skulle jag haft i vilket fall som helst

Så tot 429 för internet och mobil i mån tycker jag är ett bra pris

 

Då behöver jag inge internet hemma delar via mobilen

 

Mvh snåle Dolemon

Ändrades av Dolemon
  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Amigo:

Beror vad det kommer kosta med abonnemang per månad? Själv har jag nu 175 SEK per månad, då fick jag en billig Samsung A14 på köpet, löper ut i januari 2024 och få se om jag binder igen på 24 mån. Vad ligger priset per mån med abonnemang? Ifan vill man inte ha.

Utöver kostnaden för mobilen så kostar 20 gb 5g 195 kr/månad.

Totalt 526 kr / månad i två år.

MVH

Nutteman

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2023-11-05 at 15:54, skrev Amigo:

Så det blev en Samsung igen, trots att jag övervägde starkt en Google pixel 7a, det var display storleken som avgjorde. Samsung 6,4" vs 6,13" i Google Pixel, samt 5000 mAh batteri i Samsung  vs 4385mAh i Google. Totalt blev det 6 388 kronor med skärmskydd och snabbladdare

 

Betalade 5 790 SEK för min, på torsdag kan man köpa samma telefon för 4 290 SEK under black friday. 🤣

 

Dessutom trivs jag inte med den nya, vet inte vad det beror på men ändå. Ingen längre batteritid på den heller trots att jag rensat och ställt appar i viloläge. Men det kanske blir bättre efter några laddningar, har ställt laddningen på sparläge, 85% av totalen, det borde förlänga batteriets livslängs. 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Amigo:

Betalade 5 790 SEK för min, på torsdag kan man köpa samma telefon för 4 290 SEK under black friday. 🤣

 

Dessutom trivs jag inte med den nya, vet inte vad det beror på men ändå. Ingen längre batteritid på den heller trots att jag rensat och ställt appar i viloläge. Men det kanske blir bättre efter några laddningar, har ställt laddningen på sparläge, 85% av totalen, det borde förlänga batteriets livslängs. 

Samsung behöver inte anstränga sig, folk, utan bättre vetande, köper på "märket" trotts att allt är gjort på samma Fabriker i Kina. 

 

Köp istället nån av utmanarna nästa gång, mycket mer värde, prestanda , för pengarna! 

  • Ge karma 3
  • Haha 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en Infinix Note 30 5G nyss.

8+8Gb RAM 

256Gb lagring

 

Riktigt bra telefon hittills.

 

7.500 Baht

 

Bytte ifrån iPhone 11 för att prova Android.

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev apknug:

Samsung behöver inte anstränga sig, folk, utan bättre vetande, köper på "märket" trotts att allt är gjort på samma Fabriker i Kina. 

 

Köp istället nån av utmanarna nästa gång, mycket mer värde, prestanda , för pengarna! 

Blir mindre å mindre som tillverkas i Kina! Tror jag läste att tex ajjpfpåne (sorry herr Chang) skulle tillverkas i Vietnam snart! Även Indien kommer starkt inom detta område!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla andra appar gick smidigt att flytta över utan Bualung banking (Bangkok bank) Först skulle man ställa om inställningar och tillgänglighet, sedan var man tvungen att sätta i thailändsk SIM i telefonen och stänga av Wi-Fi för att kunna registrera appen i en ny enhet. Först var nätet unstabil och till sist fick man ett notice att man har försökt för många gånger och ska ta kontakt med deras kundtjänst. Så appen blev låst tills de öppnar den. Har lyckats flytta samma app tidigare utan att behöva ringa till kundtjänst, men denna gång gick det inte.  Få se till att inte strula med datorens websida/inloggning fast har inte särskild många ärenden längre att sköta, ladda prepaid SIM för att hålla den i liv, och nån enstaka överföring årligen.

 

Trots appen "smart switch" är det ganska mycket som man ska knappa in manuellt, alla kontokort nummer i olika appar som parkerings appar och samsung walley o butiker som COOP, ICA, Willys mm

  • Ge karma 2
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Alla andra appar gick smidigt att flytta över utan Bualung banking (Bangkok bank) Först skulle man ställa om inställningar och tillgänglighet, sedan var man tvungen att sätta i thailändsk SIM i telefonen och stänga av Wi-Fi för att kunna registrera appen i en ny enhet. Först var nätet unstabil och till sist fick man ett notice att man har försökt för många gånger och ska ta kontakt med deras kundtjänst. Så appen blev låst tills de öppnar den. Har lyckats flytta samma app tidigare utan att behöva ringa till kundtjänst, men denna gång gick det inte.  Få se till att inte strula med datorens websida/inloggning fast har inte särskild många ärenden längre att sköta, ladda prepaid SIM för att hålla den i liv, och nån enstaka överföring årligen.

 

Trots appen "smart switch" är det ganska mycket som man ska knappa in manuellt, alla kontokort nummer i olika appar som parkerings appar och samsung walley o butiker som COOP, ICA, Willys mm

Jag bytte nyligen från en Google Pixel 4a 5G till en Pixel 8 Pro. Pixel har en app där man för över allt via WiFi.

Jäkligt smidigt, men ändå var det nog närmare 3 timmars "pillande" innan jag hade igång allt som jag vill ha det.

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jag bytte nyligen från en Google Pixel 4a 5G till en Pixel 8 Pro. Pixel har en app där man för över allt via WiFi.

Jäkligt smidigt, men ändå var det nog närmare 3 timmars "pillande" innan jag hade igång alltsom jag vill ha det.

Med googleskonto och säkerhetkopiering så är det ju bara att ladda ner appar och foton m.m. från molnet när man byter telefon. Så har vad jag kommer ihåg gjort så länge jag ha haft adroidtelefoner.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Med googleskonto och säkerhetkopiering så är det ju bara att ladda ner appar och foton m.m. från molnet när man byter telefon. Så har vad jag kommer ihåg gjort så länge jag ha haft adroidtelefoner.

Jo, men det är en massa appar som det ska loggas in i och läggas till kortbetalning, appar till bilen med batteriövervakning, styrning av parkeringsvärmare, BankID, Secure Hub, InfoMentor, parkerinsappar, koppla alla Bluetooth grejor mm mm.

Sen kommer alla nya inställningar och justeringar man måste göra med en ny telefon, t.ex. ringsignal, aviseringssignaler, ställa in alla tider och larmsignal i alarmklockan mm mm.

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 2

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jo, men det är en massa appar som det ska loggas in i och läggas till kortbetalning, appar till bilen med batteriövervakning, styrning av parkeringsvärmare, BankID, Secure Hub, InfoMentor, parkerinsappar, koppla alla Bluetooth grejor mm mm.

Sen kommer alla nya inställningar och justeringar man måste göra med en ny telefon, t.ex. ringsignal, aviseringssignaler, ställa in alla tider och larmsignal i alarmklockan mm mm.

Ja visst men menar du att du slapp det då när du använde appen som kunde föra över via wifi?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja visst men menar du att du slapp det då när du använde appen som kunde föra över via wifi?

Nej, jag förde över allt som gick från gamla telefonen till nya via WiFi, ändå var det mycket meckande innan allt var klart.

Såg du inte att jag skrev det i första inlägget?

Ändrades av uptoyou
  • Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev uptoyou:

Jo, men det är en massa appar som det ska loggas in i och läggas till kortbetalning, appar till bilen med batteriövervakning, styrning av parkeringsvärmare, BankID, Secure Hub, InfoMentor, parkerinsappar, koppla alla Bluetooth grejor mm mm.

Sen kommer alla nya inställningar och justeringar man måste göra med en ny telefon, t.ex. ringsignal, aviseringssignaler, ställa in alla tider och larmsignal i alarmklockan mm mm.

Ja sitter på en bärbar dator just nu o ska byta , Blir väl en veckas jobb o få till det som man vill ha det 

  • Ge karma 3
Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev uptoyou:

Nej, jag förde över allt som gick från gamla telefonen till nya via WiFi, ändå var det mycket meckande innan allt var klart.

Såg du inte att jag skrev det i första inlägget?

Det var din första mening/rad jag svarade på. "Jag bytte nyligen från en Google Pixel 4a 5G till en Pixel 8 Pro. Pixel har en app där man för över allt via WiFi." 

 

Det är ingen jätte grej att man kan kopiera allt från den gamla telefonen via molnet om man har googlekonto. Har gjort så in många år. Det var mitt budskap.

  • Ge karma 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Pärkele! Jag måste ha nått superabonnemang på Telenor! Det ringer flera gånger i veckan från olika försäljare som vill sänka mina kostnader!!! Man blir så trött på detta!

Men som tur är kan man blocka numret som ringde till en så det blir spamsamtal nästa gång dom ringer! Då blinkar det rött på skärmen så man vet. Ibland så brukar jag dra ned svara knappen och lägga ifrån mig luren och sedan lyssna på deras desperata "halo halo, e det någon där"!😆

  • Ge karma 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2023-11-06 at 00:46, skrev Nutteman:

Utöver kostnaden för mobilen så kostar 20 gb 5g 195 kr/månad.

Totalt 526 kr / månad i två år.

MVH

Nutteman

Jag förstår nu att Thorn hyr-tv aldrig försvann, dom bytte bara namn och produkt, kunderna fanns kvar tydligen. 

 

  • Haha 6
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...