Jump to content
IGNORERAD

Ny Mobil


BanFang

Recommended Posts

Ja nu köpte jag en Oneplus 6. 8GB Ram och 256GB minne. 

Kameran är i toppklass och snabb som attan är den. 

Är den bättre än IPhone 8+ samt IPhone X??

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev BanFang:

Ja nu köpte jag en Oneplus 6. 8GB Ram och 256GB minne. 

Kameran är i toppklass och snabb som attan är den. 

Är den bättre än IPhone 8+ samt IPhone X??

image.jpeg.2336d778f4ba5130e894d38ba95a4994.jpegHär har du grejer! (ps:kunde inte låta bli) :big_smile:image.jpeg.2336d778f4ba5130e894d38ba95a4994.jpeg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev BanFang:

Ja nu köpte jag en Oneplus 6. 8GB Ram och 256GB minne. 

Kameran är i toppklass och snabb som attan är den. 

Är den bättre än IPhone 8+ samt IPhone X??

Den klassas ju iaf som den snabbaste androidtelefonen, så prestandamässigt så är den nog minst lika vass som en iPhone X, men iPhonens kamera är grym, så där vinner nog iPhone X

Personligen väljer jag en Op6 alla dagar i veckan, men tyvärr tycker jag de blivit lite dyra, från att ha varit en billig telefon med bra prestanda, sneglar lite åt en Xiaomi mi 8, tycker helt enkelt att en Op6 för 6,5k är för dyr att supa bort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Den klassas ju iaf som den snabbaste androidtelefonen, så prestandamässigt så är den nog minst lika vass som en iPhone X, men iPhonens kamera är grym, så där vinner nog iPhone X

Personligen väljer jag en Op6 alla dagar i veckan, men tyvärr tycker jag de blivit lite dyra, från att ha varit en billig telefon med bra prestanda, sneglar lite åt en Xiaomi mi 8, tycker helt enkelt att en Op6 för 6,5k är för dyr att supa bort.

Gör du rätt i, med Xiaomi får du världsledande videostabiliseringsteknik från svenska Imint.

Perfekt när du guppar runt på havet eller i sänghalmen.

  • Haha 1

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Fan vet vad jag ska ha för lur. Denna börja batteriet bli riktigt sunkigt på. Pixel 3 kanske jag slå till med eller LG V40.. V serien med LG är riktigt bra. Oneplus har för dålig kamera för att jag ska bli nöjda. Mja, Pixel 3 lutar det åt. Hoppas denna håller tills den är släppt. [emoji3]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev audirs2:

image.jpeg.2336d778f4ba5130e894d38ba95a4994.jpegHär har du grejer! (ps:kunde inte låta bli) :big_smile:image.jpeg.2336d778f4ba5130e894d38ba95a4994.jpeg

Tog fram en så för två mån sen, ladda och stoppa i ett simkort funka

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
38 minuter sedan, skrev Boa52:

Tog fram en så för två mån sen, ladda och stoppa i ett simkort funka

Du bara ljuger och snackar skit
😁

  • Haha 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Fan vet vad jag ska ha för lur. Denna börja batteriet bli riktigt sunkigt på. Pixel 3 kanske jag slå till med eller LG V40.. V serien med LG är riktigt bra. Oneplus har för dålig kamera för att jag ska bli nöjda. Mja, Pixel 3 lutar det åt. Hoppas denna håller tills den är släppt. emoji3.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Xiaomi mi 8 lär ha riktigt bra kamera också, särskilt med tanke på priset.

Nackdelen är att det är svårt att "känna" på luren innan köp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Fan vet vad jag ska ha för lur. Denna börja batteriet bli riktigt sunkigt på. Pixel 3 kanske jag slå till med eller LG V40.. V serien med LG är riktigt bra. Oneplus har för dålig kamera för att jag ska bli nöjda. Mja, Pixel 3 lutar det åt. Hoppas denna håller tills den är släppt. emoji3.png

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

https://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/batterier/mobilbatteri/htc-batterier/index.html?gclid=EAIaIQobChMIn7PigJaX3AIVBRUYCh2KvABYEAAYASAAEgIbS_D_BwE:lol:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Hehe! Inte aktuellt.. Denna luren är över två år gammal nu. Jag vill ha nåt nytt.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 

Så det var där skon klämde, men du ville motivera köpet med dåligt batteri😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Om kameran är viktig så kolla på Huawei P20 Pro tex.

Och givetvis Samsung´s toppmodeller .

Xaiomi´n har man dåligt med koll på ännu.

 

Citat

Gör du rätt i, med Xiaomi får du världsledande videostabiliseringsteknik från svenska Imint.

Perfekt när du guppar runt på havet eller i sänghalmen.

Har sett testvideo från en billigare Xaiomi ,Redmi note 5 och den hade imponerande videostabilisering.

Samma på den?

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Ducce:

Om kameran är viktig så kolla på Huawei P20 Pro tex.

Och givetvis Samsung´s toppmodeller .

Xaiomi´n har man dåligt med koll på ännu.

 

Har sett testvideo från en billigare Xaiomi ,Redmi note 5 och den hade imponerande videostabilisering.

Samma på den?

Förmodligen bättre, samma som i Huawei  p20.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Xiaomi mi 8 lär ha riktigt bra kamera också, särskilt med tanke på priset.

Nackdelen är att det är svårt att "känna" på luren innan köp.

Visst, det finns väl idag inga riktigt dåliga telefoner idag om man slänger upp 5k och uppåt. HTC, blir det tyvärr inte mer för min del. Den jävla muppen som designa telefoner på HTC har kört hela företaget i botten. 

LG V40 kommer ha 5 kameror enligt ryktet?! Pixel 3 florerar det inte så mycket rykten... några bilder som visar lite av den om det nu är en pixel 3. Pixel 2 kameran hamnar än idag i topp.. grym lur men det är ju förra årets modell. Tyvärr blir väl pixel 3dyr, runt en 10k skulle jag tippa!? Hade gärna velat testa en värsting från Nokia, men det verkar inte komma nån som faller mig i smaken iaf. Nokia, kör ju också clean Android vilket är att föredra imo. 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar HTC som fan men kände mig för att byta så det blev sonys värsting  och blev överraskad hur imponerade bilder och video det är

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev wUThai:

Visst, det finns väl idag inga riktigt dåliga telefoner idag om man slänger upp 5k och uppåt. HTC, blir det tyvärr inte mer för min del. Den jävla muppen som designa telefoner på HTC har kört hela företaget i botten. 

LG V40 kommer ha 5 kameror enligt ryktet?! Pixel 3 florerar det inte så mycket rykten... några bilder som visar lite av den om det nu är en pixel 3. Pixel 2 kameran hamnar än idag i topp.. grym lur men det är ju förra årets modell. Tyvärr blir väl pixel 3dyr, runt en 10k skulle jag tippa!? Hade gärna velat testa en värsting från Nokia, men det verkar inte komma nån som faller mig i smaken iaf. Nokia, kör ju också clean Android vilket är att föredra imo. 

Håller med, körde ett antal HTC förut gillade kvalitén och designen.

Som jag ser det så är Xiaomi mi 8 det enda alternativet till OP 6 om man inte vill lägga en 10:a bland "flagskeppstelefoner", visst Pixel3 eller Note 9 som strax kommer är ju kanon men fan för dyra o supa bort och inte motiverat att de är dubbelt så dyra som de jag nämner.

 

En sak är iaf säker, köper aldrig mer en telefon med skärm mindre än 6'', jävligt nöjd med min Galaxy A9pro, det kom ju en efterföljare C9pro för 1-2 år sen, skulle det vara att de släpper en till i samma serie så blir det en sån, men de har inte flaggat för en ännu.........hm jag som tidigare svor på att aldrig en Samsunk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
Håller med, körde ett antal HTC förut gillade kvalitén och designen.
Som jag ser det så är Xiaomi mi 8 det enda alternativet till OP 6 om man inte vill lägga en 10:a bland "flagskeppstelefoner", visst Pixel3 eller Note 9 som strax kommer är ju kanon men fan för dyra o supa bort och inte motiverat att de är dubbelt så dyra som de jag nämner.
 
En sak är iaf säker, köper aldrig mer en telefon med skärm mindre än 6'', jävligt nöjd med min Galaxy A9pro, det kom ju en efterföljare C9pro för 1-2 år sen, skulle det vara att de släpper en till i samma serie så blir det en sån, men de har inte flaggat för en ännu.........hm jag som tidigare svor på att aldrig en Samsunk.
Skulle lätt kunna tänka mig en Samsung om den hade någorlunda rent Android typ som HTC.. Frugan har en Samsung s9 plus.. Grym telefon på alla sätt förutom Samsungs egna bloat som ligger över android. Får krupp när jag ser det! [emoji4]

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lämnade iphone träsket för ett par veckor sedan och köpte en xiamoi mi 8. Funkar hur bra som helst och slår ajfånen med hästlängder i både pris och prestanda. Kan varmt rekommendera den!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Muimatt:

Jag lämnade iphone träsket för ett par veckor sedan och köpte en xiamoi mi 8. Funkar hur bra som helst och slår ajfånen med hästlängder i både pris och prestanda. Kan varmt rekommendera den!

Grattis från att kommit ifrån iPhoneträsket.

Köpte du mi8 från leverantör i Thailand eller Hongkong?

Kul att du är nöjd med den, ångrar jag inte beställde en före jag åkte och jobbade.

  • Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Soengsang said:

Grattis från att kommit ifrån iPhoneträsket.

Köpte du mi8 från leverantör i Thailand eller Hongkong?

Kul att du är nöjd med den, ångrar jag inte beställde en före jag åkte och jobbade.

Köpte från HK genom Aliexpress.

Jag tror det finns 3 Xiaomi butiker i Bangkok nu för dom som vill känna o klämma på telefonen innan inköp. (Finns en i MBK)

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Trådlyft.

 

Då har det blivit dags, min Samsung S6 Edge sjunger på sista versen. Batteriet säckade ihop för några månader sedan och dessutom lyckades jag tappa den i backen i förra veckan så skärmen är lite spräckt.

 

Men, den har tjänat mig bra, och funktionaliteten  är fortfarande helt ok. Jag använder min telefon till rätt mycket, såsom e-post, streamingtjänster, läsa officedokument, videochatt ,och olika mötesappar, kamera etc, etc.  Den får bekänna färg varje dag och är för mig ett viktigt arbetsredskap.

 

När jag nu tittar på nya telefoner så blir det såklart först att man kollar in det riktiga high-end segmentet, det tillhörde ju min S6 Edge när jag köpte den en gång i tiden. Men, när jag jämför specar med andra telefoner i lägre prisklass kan jag konstatera att om jag vill ha samma prestanda och funktionalitet, eller till och med något bättre, behöver jag inte lägga ut mer än max 8000 THB.

 

Eller varför inte en MI A2 lite som på kampanjpris och med ett abonnemang jag ändå behöver förlänga för 1900 THB?

Tror det är dags att hoppa av mobilracet med high-end telefoner som kostar 25 000 THB eller mer. Eller vad är det jag missar då? Ni med det nya senaste, upplys mig :-) . Tackar på förhand.

 

20181012_123725.thumb.jpg.93048d698eb2476de860c979ea4d6a14.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Trådlyft.

 

Då har det blivit dags, min Samsung S6 Edge sjunger på sista versen. Batteriet säckade ihop för några månader sedan och dessutom lyckades jag tappa den i backen i förra veckan så skärmen är lite spräckt.

 

Men, den har tjänat mig bra, och funktionaliteten  är fortfarande helt ok. Jag använder min telefon till rätt mycket, såsom e-post, streamingtjänster, läsa officedokument, videochatt ,och olika mötesappar, kamera etc, etc.  Den får bekänna färg varje dag och är för mig ett viktigt arbetsredskap.

 

När jag nu tittar på nya telefoner så blir det såklart först att man kollar in det riktiga high-end segmentet, det tillhörde ju min S6 Edge när jag köpte den en gång i tiden. Men, när jag jämför specar med andra telefoner i lägre prisklass kan jag konstatera att om jag vill ha samma prestanda och funktionalitet, eller till och med något bättre, behöver jag inte lägga ut mer än max 8000 THB.

 

Eller varför inte en MI A2 lite som på kampanjpris och med ett abonnemang jag ändå behöver förlänga för 1900 THB?

Tror det är dags att hoppa av mobilracet med high-end telefoner som kostar 25 000 THB eller mer. Eller vad är det jag missar då? Ni med det nya senaste, upplys mig :-) . Tackar på förhand.

 

20181012_123725.thumb.jpg.93048d698eb2476de860c979ea4d6a14.jpg

 

Oneplus 6 är sjukt bra på alla områden. Rappaste telefonen jag nånsin ägt. Köpte 128gig med 8gig i ram för 5995 kr. Fick senaste Android versionen knappt en månad efter att Google släppt den till sina egna. Oneplus var först med att uppdatera till Android 9 av alla andra märken förutom Pixel telefonerna från Google. Personligen kommer jag aldrig mer slänga ut 10k kr för en telefon igen. Samsung klara jag inte av p.g.a. deras blotade Android os. Att köpa en billig mobil 2-3k kr kommer jag heller aldrig göra då dom sunkar ihop rätt kvickt och bli laggiga och slöa. Du är väl rätt mycket i Kina av vad jag förstått... kolla in vad en Oneplus 6 kostar där? 

 

Upplever ingen som helst lagg eller slöhet på min Oneplus 6. Batteritiden är riktigt bra, snabbladdningen är sjukt snabb, kameran hänger med i toppsegmentet. Jobbar man mycket med sin telefon så är Oneplus given p.g.a. sin snabbhet.

 

Oneplus 6 vs Iphone XS Max. 6k vs 12k. :)

 

 

 

Oneplus 6 vs Iphone Xs Max. Kameran.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en Lenovo Moto G6 plus, riktigt bra lur, valuta för pengarna, och en rejäl slant över att göra nåt skoj för.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...