Jump to content
virgo

Norwegian agerar märkligt

Recommended Posts

apknug

Ja Norwegian presenterade Krabi som "ny" destination. Vad som talades lite lägre om var att det är Bangkok flyget som dragits ner och flyttats till Krabi.

Tyvärr har man inte så mycket att sätta emot när bolaget ändrar så här långt i förväg. Får man meddelande mer än 14 dagar innan avgång så har de skyldighet att fixa en alternativ väg eller tidtabell men är man inte nöjd med den så är det bara pengar tillbaka som gäller.

Surt i högsäsong.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Soengsang
5 timmar sedan, skrev wUThai:

Vi fick bara en tillsägelse när vi hade en dags overstay inte en satang i böter.

Var blev du stoppad, på vägen till flygplatsen eller i Pattis?

Jag har bara fått passet kontrollerat en gång efter vägen.

Annars tillämpar de denna regel hårt nu, känner till en som hade ett par dagar vid kontroll, det blev arresten och efterföljande banlysning.

Bara dumt att chansa på en dag, inte värt risken för 5 års banlysning, tror inte arresten lockar särskilt mycket heller?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Jolo

Norwegian bevisar alltså återigen att man aldrig ska boka long haul med dom.

Hur oseriös får man bli?

Man får väl ändra destination från det datumet man inte sålt biljettet till.

Har aldrig åkt med dom till Thailand men då många här på MPR varit nöjda så har jag börjat snegla på dem.

Nu kan man konstatera att det är lika bra att även fortsättningsvis välja bort dom i biljettsökningarna.

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41
4 timmar sedan, skrev evert 1:

Vi har tidigare haft "några" overstay, aldrig varit några problem vid nästa ankomst, endast EN gång fått förfrågan om hur många dagars overstay jag ska skaffa mig på denna resa.

Sanningen är också att det numera är 6 år senast och reglerna har kanske ändrats, blivit striktare.

En dags overstay har varit gratis dock en stämpel i passat och säkert noterat i datorn.

Har också svårt att förstå varför Norwegian ska neka dig gå ombord när du enkelt kan förlänga ditt uppehållstillstånd i Thailand med en extramånad, eller kanske ämnar ta en resa till ett grannland under din nuvarande tripp..

För 2 år sedan nekade både  SAS och Lufthansa mig att gå ombord då min biljett var på 45 dagar, och jag inte hade något visa.

Har berättat om det i en annan tråd, sas åkte på pumpen senare och gav mig en massa pengar - men det är en annan historia.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy