Jump to content
IGNORERAD

Fulwiskey?


thomas001

Recommended Posts

2 minutes ago, Batting said:

Ja det var ju inte bra. "nerpissat buffelgräs" :grin:

Många av smuggel ciggen som säljs i tex. Malmö är kines tillverkade med endast en liten andel "bra" tobak, skeppas från kina till baltium/polen

och sen vidare till hamnar i södra skåne. 

Inget nytt under solen!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    9

  • judazzz

    4

  • Kenneth4618

    3

  • hamnoi

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai
Precis nyss, skrev Batting:

Ja jag menar, vad väntar man sig för de pengarna?

Vad man väntar sig beror väl på vilka krav man har. Personligen så hade jag inte ens rört en flaska sprit som nån kuf säljer. Men det är jag det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 minuter sedan, skrev Batting:

Frågan är - Gick det att dricka?

Inte vet jag. Jag svarade på  din fråga:

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har du rest runt i Kina och Sydostasien har du nog druckit fulsprit rätt ofta. Minst 30 % av all "äkta" sprit som säljs, antagligen klart mer. 60 % av all sprit som säljs på barer och klubbar  hävdade en nattklubbsägare jag vart ute med en del i Vietnam. Oftast finspriten dock, dvs 12-24 årig whisky eller konjak, inte red label som i TS exempel. 

 

Detta var jag med om när jag bodde i Vietnam,köpte en liten Vietnam producerad vodka tog en grogg å efter 10-15 min så skakade jag som ett asplöv å började bada i svett,veckan efter stod det tidningen att detta märke hade förfalskats i stor kvantitet och dom hade slagit igen fabriken.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hamnoi:

Är det krokodiler på Ralph Lauren så är den garanterat falsk;)

My Point....

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, berlitz said:

Detta var jag med om när jag bodde i Vietnam,köpte en liten Vietnam producerad vodka tog en grogg å efter 10-15 min så skakade jag som ett asplöv å började bada i svett,veckan efter stod det tidningen att detta märke hade förfalskats i stor kvantitet och dom hade slagit igen fabriken.

Tråkig historia. Oftast är ju den falska spriten dock fullt drickbar. även om det som sagt inte är äkta vara.

I Thailand går det ju ofta att handla med sig spriten från 7/11 eller annat ställe och ta med in på nattklubben mot en öppningsavgift och/eller att man handlar det överprisade groggvirket, så brukar jag ofta göra om det är dags att dela på ett helrör.  Inbillar mig att risken för att få fulsprit är mindre då, nattklubbar och barer är de största syndarna.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Inte vet jag. Jag svarade på  din fråga:

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

 

Ja och inte var det väl träsprit?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
19 minuter sedan, skrev Batting:

Ja och inte var det väl träsprit?

t.ex. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...