Jump to content
IGNORERAD

Fulwiskey?


thomas001

Recommended Posts

Var i MaeSot igår och stämplade mitt pass. Vid den stora marknaden under bron till gränsen mot Burma står det fler och fler Burmeser med egna stånd på gången utmed floden och kränger allt mellan himmel och jord.

 

Inhandlade ett helror Johnnie Walker till det facila priset av knappt 300 Baht.

 

 Nu är denna wiskey inte min favorit men duger med mycket is och Cola.

wi1.jpg.4c784646de5409da0932694ad638f4b7.jpg

 

Till experterna på MPR: Äkta importerad Red Label eller inte?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    9

  • judazzz

    4

  • Kenneth4618

    3

  • hamnoi

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var försiktig. Finns mycket kopior. 

 

Har själv köpt Absolut där. Verkar vara äkta men ska kolla alkoholstyrkan också. 

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Var försiktig. Finns mycket kopior. 
 
Har själv köpt Ansolut där. Verkar vara äkta men ska kolla alkoholstyrkan också. 
Ansolut låter som en kopia i mina öron...



Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, thomas001 said:

Var i MaeSot igår och stämplade mitt pass. Vid den stora marknaden under bron till gränsen mot Burma står det fler och fler Burmeser med egna stånd på gången utmed floden och kränger allt mellan himmel och jord.

 

Inhandlade ett helror Johnnie Walker till det facila priset av knappt 300 Baht.

 

 Nu är denna wiskey inte min favorit men duger med mycket is och Cola.

wi1.jpg.4c784646de5409da0932694ad638f4b7.jpg

 

Till experterna på MPR: Äkta importerad Red Label eller inte?

 

Jag har svårt att tro att det är ett genuint helrör JW.  Om den är inhandlad vid bron men det kan vara stöld gods och en flaska som skeppats ut ifrån JWs destelleri i närområdet. Jag köpte 2 flaskor smirnoff på Russian market phnom phen för 10 us. $. Dom varken smakade terpentin eller Lao kao. Utmärkta att använda till caprinoshka. I samma stånd således även Marlboro cigg limpor för  4 us $ , låter väldigt billigt men köpte inga då jag inte röker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Skulle inte ens överväga att dricka den whiskyn. Minsta lilla misstanke om att det är fulwhisky eller fulsprit går fetbort! Sen får det vara hur billigt som helst.

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Skåål på er gubbar nå blir du lika glad på denna flaska som någon annan stackare 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev burrabus:

Skåål på er gubbar nå blir du lika glad på denna flaska som någon annan stackare 

 

Ja eller lika blind kanske :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har luktat och smuttat på den s.k Wiskeyn igår. Nu är jag ingen expert men lukt och smak helt ok. Jag lever och ser fortfarande. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev thomas001:

Har luktat och smuttat på den s.k Wiskeyn igår. Nu är jag ingen expert men lukt och smak helt ok. Jag lever och ser fortfarande. 

Int säljer de va skit som helst same same butdiffrent helan går sjung hoppfadderalla lej den som inte helan tar den heller inte halvan får 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-07-09 at 13:21, skrev thomas001:

Var i MaeSot igår och stämplade mitt pass. Vid den stora marknaden under bron till gränsen mot Burma står det fler och fler Burmeser med egna stånd på gången utmed floden och kränger allt mellan himmel och jord.

 

Inhandlade ett helror Johnnie Walker till det facila priset av knappt 300 Baht.

 

 Nu är denna wiskey inte min favorit men duger med mycket is och Cola.

wi1.jpg.4c784646de5409da0932694ad638f4b7.jpg

 

Till experterna på MPR: Äkta importerad Red Label eller inte?

 

Var den väl försluten så är det säkert okej. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Var den väl försluten så är det säkert okej. 

Jo tack, det var ett bra tips. Lika bra som att kolla att krokodilerna på Ralph Lauren skjortan satt på rätt avstånd från kragen.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev M33:

Jo tack, det var ett bra tips. Lika bra som att kolla att krokodilerna på Ralph Lauren skjortan satt på rätt avstånd från kragen.

Är det krokodiler på Ralph Lauren så är den garanterat falsk;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev M33:

Jo tack, det var ett bra tips. Lika bra som att kolla att krokodilerna på Ralph Lauren skjortan satt på rätt avstånd från kragen.

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Batting:

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

Väldigt stor

https://www.thaivisa.com/forum/topic/945624-thought-the-black-label-gave-you-a-headache-lately-heres-why/#comment-11193641

 

https://www.bangkokpost.com/news/general/1452402/fake-whiskey-scam-busted-200-crates-seized

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

Behöver väl inte vara träsprit.

Förfalskade cigaretter finns det gott om, affären hemmavid sålde falska Prince som det inte gick att se skillnad på mot original.

Dock så kände man direkt efter några bloss att det var nerpissat buffelgräs i skiten, sved som fan i halsen.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Batting:

Hur stor är chansen att någon som håller på med t.ex. träsprit skulle anstränga sig att skaffa rätt flaska med förslutningsanordning samt kartong?

Ungefär lika stor chans som att Alexandra Pascalidou  skulle plagiera en krönika...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Sen kan man vända på det. Smakar det inte värre än Hong Thong så går det säkert ner. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev hamnoi:

Behöver väl inte vara träsprit.

Förfalskade cigaretter finns det gott om, affären hemmavid sålde falska Prince som det inte gick att se skillnad på mot original.

Dock så kände man direkt efter några bloss att det var nerpissat buffelgräs i skiten, sved som fan i halsen.

Ja det var ju inte bra. "nerpissat buffelgräs" :grin:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Benriach:

Ungefär lika stor chans som att Alexandra Pascalidou  skulle plagiera en krönika...

Har hon gjort det?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Batting said:

Frågan är - Gick det att dricka?

Det har TS. redan svarat på men det kanske är någon annan som fått i sig träsprit och nedsatt synförmåga...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev wUThai:

Sen kan man vända på det. Smakar det inte värre än Hong Thong så går det säkert ner. :)

Ja jag menar, vad väntar man sig för de pengarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Batting said:

Frågan är - Gick det att dricka?

Har du rest runt i Kina och Sydostasien har du nog druckit fulsprit rätt ofta. Minst 30 % av all "äkta" sprit som säljs, antagligen klart mer. 60 % av all sprit som säljs på barer och klubbar  hävdade en nattklubbsägare jag vart ute med en del i Vietnam. Oftast finspriten dock, dvs 12-24 årig whisky eller konjak, inte red label som i TS exempel. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev wUThai:

Sen kan man vända på det. Smakar det inte värre än Hong Thong så går det säkert ner. :)

Ujujuj, nu hamnar du på stålis svarta lista igen!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...