Jump to content
IGNORERAD

Invandra


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Det är mycket snack om visa runs och non-imigrant A-Ö visa, men hur ser det ut om man vill kunna stanna på riktigt? Finns det någon (om än bara hypotetisk) möjlighet att få immigrera på riktigt?

Thailändskt pass och "stanna hur länge du vill"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Durian,

Ja, det finns en teoretisk möjlighet att få permanent visa i Thailand.

Då ska du dock ha haft ettårsvisum i ett antal år, anses vara en tillgång för Thailand, givetvis kunna tala thailändska bra etc. Dessutom är det en kvot på 200 personer per land och år som kan beviljas detta PUT. Med reservation för att jag minns fel.

Thailändskt pass får du däremot nog inte. Men PUT räcker ju långt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst på thaivisa om faranger som blivit thailändska medborgare. Undrar om det finns några svenska sådana?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag träffade en kille som blivit thai-medborgare. Förmodligen samma kille som Joints menar.

Han sa att han INTE skulle göra om det.

Så mycket jobb - För så lite...

Han höll i princip på dygnet runt i flera år, för att fixa detta, inget att rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, som sagt, något motsvarande PUT räcker väl långt.

Fast om man smidigt vill äga mark i Thailand så är väl thailändskt medborgarskap nödvändigt.

Dessutom blir det väl billigare att besöka nationalparkerna ;-)

Om det är värt besväret kan säkert diskuteras.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om det finns några svenska sådana?

Han som sjunger såna där Thaisånger vad han nu hette har put, men han har bott där med sina föräldrar sedan han var liten, han är den enda jag har hört talas om vet ej om det finns flera. m.v.h. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker oftast med thaikörkort för att slippa farangpriser på tex nationalparker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Durian,

Ja, det finns en teoretisk möjlighet att få permanent visa i Thailand.

Då ska du dock ha haft ettårsvisum i ett antal år, anses vara en tillgång för Thailand, givetvis kunna tala thailändska bra etc. Dessutom är det en kvot på 200 personer per land och år som kan beviljas detta PUT

...

Hej!

Liechtenstein är snart med i Schengen. Det är inget hinder att flytta dit. Sedan kan man söka thailändskt PUT från det lillaputtlandets kvotering!  :great:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Någon med erfarenhet eller sjyssta vägar att gå? Jag tycker att det är en form som diskuteras alderles för lite. Iallafall om man jämför med hur villiga många svenskar verkar vara att flytta till Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Liechtenstein är snart med i Schengen. Det är inget hinder att flytta dit. Sedan kan man söka thailändskt PUT från det lillaputtlandets kvotering!  :great:

Hälsning

Svarten

HEJ!

Hur blir du medborgare i Liechtenstein?

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många fördelar med att vara thailändsk medborgare. Bara en sådan sak som att få jobba som tuktuk-förare.  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...