Jump to content
Da_Ling_Boy

Resa till Göteborg, hur undvika köerna på E6'n?

Recommended Posts

Da_Ling_Boy

Hejsan,

skall till Thaifestivalen i helgen, vid Folkets hus Backa... och skall bo på Quality hotel vid Tingstad

kommer farandes från Malmö med bil, runt 15,30-16,00 tiden till Götet...

och vet att det är ruggiga köer vid rusningstiden...

så kära Örebroare, ehh... Göteborgare,  är det värt att försöka hitta några andra vägar att komma dit än via E6 o Tingstadstunneln?

funderar på att åka av vid Kungsbacka och ta 158 - Västra frölunda - Västerleden - Älvsborgsbron....

men är det lika mycket köer den vägen också?

tackar för feedback

Micke

• Ge karma 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
NilsGJ

Nu har jag mest åkt kallebäcksbacken mot tunneln, men brukar nig stocka sig via Älvsborgsbron också speciellt nu när Götatunneln är stängd.

Jag brukar åka in via Örgryte sedan danska vägen och ut till tunneln igen när det varit stopp förbi Liseberg.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
kongo24

Sväng av mot Frölunda och kör över Älvsborgsbron

Christer e bäst

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Da_Ling_Boy

Halloy boys, tack för svaren! 

tog faktiskt o lyssnade på Kongo och tog min tilltänkta väg, och det gick jävligt smidigt, lugn och ro att köra den vägen, kan rekommendera detta alternativ att köra. (men jävlar vad filer och tighta filbyten det är... gällde att hålla tungan i rätt mun!)

Enda hick-up'n var att sista bron/tunneln som skulle ta mig över till Tingstadsvägen var bortopererad i en stor trafikombyggning... men det löste sig, fick åka längre bort och köra runt o tillbaka...

ha de'

Micke

640326568_Borttrolladvg_tingstadsvgenGteborg.thumb.jpg.636117822201f771a9d12421dbde23f2.jpg

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy