Jump to content
IGNORERAD

7 saknade från två kapsejsade båtar


Tallviking

Recommended Posts

Tallviking

AP skriver att sju personer saknas efter att två turistbåtar i södra Thailand vält i hårt väder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

 

Two Phuket tour boats sink in storm

national July 05, 2018 20:27

By The Nation

Two tour boats sank off Phuket on Thursday evening, forcing about 130 tourists into the sea until fishermen and marine police came to their rescue.

There are currently no reports of casualties but a relief operation centre has been set up at Chalong Bay for the victims. 

 

image.png.83835d236744a014f865b0774093147f.png

 

http://www.nationmultimedia.com/detail/national/30349418

 

image.png.785fc449a155b1761ab2c659d47531c7.png

 

image.png.c0fe95a6e1a83cc79a5f5497f2af57d1.png

 

image.png.24ab1a7f45c61b26b5bda1ad376d06b2.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya uppgifter: 48 personer saknas. Det var totalt 130 personer i 2 båtar och den största sjönk.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
8 minuter sedan, skrev Nicholas:

var skit-väder här på kho-lanta för 3-4 timmar sedan

 

Det ar det har i Khao lak ocksa regn och blast, kom hit och besok oss Nicholas nu nar du ar i krokarna

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Scandinaviancorner said:

Det ar det har i Khao lak ocksa regn och blast, kom hit och besok oss Nicholas nu nar du ar i krokarna

skulle jag hellre gjort, för här ser hela ön ut som ett stampat jordgolv med plåtskjul.

bedrövligt.

 

men det var regeringens önskan att åka hit,
men vi gör en snabb reträtt tlll Bangkok.
next time, khao lak 100% när tanten börjar yla om havet, själv nöjer jag mig med en pool

 

vi flög ner hit, hade jag haft bilen med mig så hade vi åkt up direkt till kao-lak

 

Link to comment
Dela på andra sajter

På TV-nyheterna nu: 1 kines död och 53 personer saknas.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många andra företag, är det här turistföretaget som arrangerade båtturer och annat nere i Phuket, ett kinesiskt företag med några thainamn på papperet för att kunna operera i Thailand. De ser ganska lätt på säkerhet och vill tjäna så mycket pengar som möjligt som sedan går till Kina. PM skall nu med kraft ta tag i detta i Thailand för att se hur det egentligen ser ut bland företagen här. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som så många andra företag, är det här turistföretaget som arrangerade båtturer och annat nere i Phuket, ett kinesiskt företag med några thainamn på papperet för att kunna operera i Thailand. De ser ganska lätt på säkerhet och vill tjäna så mycket pengar som möjligt som sedan går till Kina. PM skall nu med kraft ta tag i detta i Thailand för att se hur det egentligen ser ut bland företagen här. 
Dog eat dog.

Thaiarna tog emot mutorna dock.
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Dog eat dog.

Thaiarna tog emot mutorna dock.

Jag vet inte vilka mutor du menar, men isf är det historia och det positiva tycker jag att PM har ambitioner att se över situationen och att försöka rensa upp i träsket. Jag tycker PM Prayuth verkar vara en bra och rakryggad karl och en bra ledare för Thailand. Han får gärna kallas diktator med general i botten, men tror att han är 1000 ggr bättre att få ordning på ett land än den demokratiska gäggan i Sverige. Heja Thailand!!!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vilka mutor du menar, men isf är det historia och det positiva tycker jag att PM har ambitioner att se över situationen och att försöka rensa upp i träsket. Jag tycker PM Prayuth verkar vara en bra och rakryggad karl och en bra ledare för Thailand. Han får gärna kallas diktator med general i botten, men tror att han är 1000 ggr bättre att få ordning på ett land än den demokratiska gäggan i Sverige. Heja Thailand!!!
Om det överhuvudtaget kommer bli någon förändring (mycket tveksamt) så är det för att Kinas regering kommer trycka på och säga att några kinesiska turist-grupper utsätter ni inte för fara för dom kommer fan och hämtar er.
Punkt slut.

Någon säkerhet för övriga nationaliteter kan jag omöjligt se framför mig, för det är bara pappa Kina som har inflytande på Thailand.

Ett grymt stort inflytande.
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Om det överhuvudtaget kommer bli någon förändring (mycket tveksamt) så är det för att Kinas regering kommer trycka på och säga att några kinesiska turist-grupper utsätter ni inte för fara för dom kommer fan och hämtar er.
Punkt slut.

Någon säkerhet för övriga nationaliteter kan jag omöjligt se framför mig, för det är bara pappa Kina som har inflytande på Thailand.

Ett grymt stort inflytande.

Jag föredrar ju att vara optimistisk och välkomnar alla ansträngningar till förändring och positiv utveckling för Thailand. Jag har dessbättre, under mina 16 år i Thailand, lyckats skaka av mig lite av min gnälliga och "det går inte" svenskhet. Heja Thailand!!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar ju att vara optimistisk och välkomnar alla ansträngningar till förändring och positiv utveckling för Thailand. Jag har dessbättre, under mina 16 år i Thailand, lyckats skaka av mig lite av min gnälliga och "det går inte" svenskhet. Heja Thailand!!
Inga problem.
Vi har lite olika syn på saken bara.
Så är det ibland.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...