Jump to content
gst

Åtta månader i Thailand (tredje året)

Recommended Posts

måne
56 minuter sedan, skrev gst:

Vi hade svärfar med oss på senaste besöket på HomePro. Han tände direkt på en fåtölj som vi "lockade" honom att provsitta. Eftersom han har ganska gott om pengar bestämde han sig för att köpa den. Nu lär vi väl inte se mer av honom på ett tag :(

IMG_20181005_160749(1).thumb.jpg.3c95d13141ca3281321f3b749e4491dc.jpg

En sån har jag oxå investerat i ,mycket bekväm

• Ge karma 8

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
John Khonken
On ‎2018‎-‎10‎-‎08 at 09:19, skrev gst:

Tappade en plomb före helgen igen, så det blev ett nytt besök hos tandläkaren idag. Blev en ny tandläkare (samma ställe dock), som pratade mycket bättre engelska än den förra. Hon tyckte jag skulle sätta in en krona för att det skulle hålla, vilket skulle kosta 9000 baht, och tre besök. Vi bestämde ändå att testa en lagning först. Hon borrade ut all amalgam som fanns i tanden, så det blev lite dyrare än sist, 1200 baht.

Tog kort på mottagningen denna gång också.

IMG_20181008_112238.thumb.jpg.f49a14299961e1b6b494296e0a271208.jpg

Jag åt knäckebröd till midsommar I Udon. Då blev det en ny krona. Kostade 10500bath. Värt varenda krona ha ha. Du fick bättre pris. Min tandläkare frågade efter vilken kvalitet jag vill ha. Fanns två prisförslag.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag åt knäckebröd till midsommar I Udon. Då blev det en ny krona. Kostade 10500bath. Värt varenda krona ha ha. Du fick bättre pris. Min tandläkare frågade efter vilken kvalitet jag vill ha. Fanns två prisförslag.

Gick ju att få i guld också, men frågade aldrig efter priset :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pust
On 2018-10-08 at 09:19, skrev gst:

Tappade en plomb före helgen igen, så det blev ett nytt besök hos tandläkaren idag. Blev en ny tandläkare (samma ställe dock), som pratade mycket bättre engelska än den förra. Hon tyckte jag skulle sätta in en krona för att det skulle hålla, vilket skulle kosta 9000 baht, och tre besök. Vi bestämde ändå att testa en lagning först. Hon borrade ut all amalgam som fanns i tanden, så det blev lite dyrare än sist, 1200 baht.

Tog kort på mottagningen denna gång också.

IMG_20181008_112238.thumb.jpg.f49a14299961e1b6b494296e0a271208.jpg

Är det tandläkaren på Prajak Sillapakom,bredvid ett växlingskontor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
56 minuter sedan, skrev pust:

Är det tandläkaren på Prajak Sillapakom,bredvid ett växlingskontor?

Vet inte var Prayut Sillapakom ligger. Tandläkaren jag rekommenderar ligger vid Ubon Square alldeles bakom McDonalds.

Bor du i Ubon, så vore det kul att träffas :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
pust
2 timmar sedan, skrev gst:

Vet inte var Prayut Sillapakom ligger. Tandläkaren jag rekommenderar ligger vid Ubon Square alldeles bakom McDonalds.

Bor du i Ubon, så vore det kul att träffas :)

Nej,men kommer nästa månad då kan vi ta en öl 😀👍

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
biran

Hej, roligt att följa din tråd.

Du skrev att ni ska lägga ner dräneringsrör. Har du hittat dränrör eller är det de blå rören det borras hål i? Är själv intresserad av att dränera på tomten,

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy