Jump to content
gst

Åtta månader i Thailand (tredje året)

Recommended Posts

rolba

Glöm inte att rösta innan du drar iväg.

Jag stannar nog här till efter valet har jag tänkt.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
Precis nyss, skrev rolba:

Trodde du skulle åka före mig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
6 minuter sedan, skrev gst:

Trodde du skulle åka före mig?

Pinky åker 6/8 men jag har inte bestämt mig helt hundra än. Lutar åt mitten av september. Men jag kan ju ändra mig i morgon igen. :-)

• Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300
13 timmar sedan, skrev gst:

Bokade idag nästa resa till Thailand. Vi hade ju räknat med att vara kvar i Sverige till oktober, men har nu ändrat oss. Nästa resa bär iväg den 27/8, med hemresa 29/4, så det blir åtta månader denna tripp, i stället för sex och en halv som de tidigare två åren.

Blir en resa med Finnair denna gång, blir lite onödigt dyrt att resa PE med Norwegian varje år. Med Finnair blir det nästan bara halva priset. Man kan även boka stolar med extra benutrymme (kostar extra), och det är ju skönt med mina långa ben. Grundpriset för biljetten blev ca 6500 kr, tillkommer sedan tillägget för stolar med extra benutrymme.  Biljetterna är ombokningsbara för 120 Euro, men är väl tveksamt om det ska behöva utnyttjas. Möjligheten finns i alla fall.

Blir väl ganska lugnt i den här tråden ett tag nu, till det är dags att dra :)

Ja vad tusan ska ni sitta i Falun och göra av med el föremoticonblog.jpeg.8e47aa477509b2f9692a9120fb8d45cf.jpeg.

• Ge karma 6
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
stefan5300
6 timmar sedan, skrev rolba:

Går att göra på svensk ambassad eller konsulat utan röstkort men man måste visa sitt pass.

I Pattaya är det röstdagar 30-31 Augusti.

• Ge karma 3
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
3 timmar sedan, skrev stefan5300:

Ja vad tusan ska ni sitta i Falun och göra av med el föremoticonblog.jpeg.8e47aa477509b2f9692a9120fb8d45cf.jpeg.

Har ju varit en kanonsommar i Falun hittills, men lär ju ta slut nån gång. I september lör det ju definitivt vara skönare i Thailand :)

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe
1 timme sedan, skrev gst:

Beställde förlängd försäkring idag via min hemförsäkring. 6209 kr för 245 dagar. Räknar man bort de 45 dagar som ingår i hemförsäkringen, blir det 31 kr per dag. Är väl OK antar jag.

LF?

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
4 minuter sedan, skrev Esspe:

LF?

Stämmer bra det :)

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba

Beställde förlängd försäkring idag via min hemförsäkring. 6209 kr för 245 dagar. Räknar man bort de 45 dagar som ingår i hemförsäkringen, blir det 31 kr per dag. Är väl OK antar jag.

Jag har Dina hemförsäkring.

Brukar hamna på ca 21,50/dag.

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
rolba
7 timmar sedan, skrev stefan5300:

Går att göra på svensk ambassad eller konsulat utan röstkort men man måste visa sitt pass.

I Pattaya är det röstdagar 30-31 Augusti.

Jo jag känner till det men åker jag till Pattaya så är det stor risk att jag glömmer bort att rösta. 😉

Fast det finns ju konsulat på Phuket åxå.

• Ge karma 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
Inlagd (ändrad)
12 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har Dina hemförsäkring.

Brukar hamna på ca 21,50/dag.

Du är väl yngre än mig, så då blir det billigare. Jag har fyllt 65. Kollade för min fru som är 48, och då blev priset strax under 14 kr per dag.

Ändrades av gst
  • Ge karma 4
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Esspe

Stämmer bra det :)

Fick tyvärr utnyttja försäkringen i vintras. Inget speciellt allvarligt men blev då varse skillnaden gentemot Gouda. Priserna brukar ligga ungefär på samma nivå mellan dom båda för mig (visserligen Egendom inkl hos LF, går ej att välja bort) men den stora skillnaden var att hos LF har du en självrisk på 1500 per diagnos vilket du inte har hos Gouda. Blir förmodligen Gouda till hösten.

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
gst
3 timmar sedan, skrev Esspe:

Fick tyvärr utnyttja försäkringen i vintras. Inget speciellt allvarligt men blev då varse skillnaden gentemot Gouda. Priserna brukar ligga ungefär på samma nivå mellan dom båda för mig (visserligen Egendom inkl hos LF, går ej att välja bort) men den stora skillnaden var att hos LF har du en självrisk på 1500 per diagnos vilket du inte har hos Gouda. Blir förmodligen Gouda till hösten.

1500 kr kan jag leva med, problemet är ju när det blir allvarligare saker. Hittills har jag inte kommit över självrisken, inte ens när jag var allvarligt sjuk för några år sen.

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy