Jump to content
scorpio63

Frugan flyttat, skilsmässa klar. renovera.

Recommended Posts

Soengsang
22 minuter sedan, skrev Mankan:

Citerade fel inlägg först, men du förstod antagligen vad jag menade eller inte :) . Men brukar Knasen kommentera elinstallationer?

Anade vilken bild du menade, Kansen brukar väl vara observant på små detaljer, och man behöver nog inte vara elektriker för att reagera på det du såg, kanske snarare snickare ;)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Mankan:

Citerade fel inlägg först, men du förstod antagligen vad jag menade eller inte :) . Men brukar Knasen kommentera elinstallationer?

Det var kanske denna du tänkte på. 

DA9C23EA-FC2C-4E61-AA22-96D21EA3932A.png

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
scorpio63

Äsch.

Det där funkar kalas och är bättre än att ha den liggande på golvet.

• Ge karma 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Mankan
9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det var kanske denna du tänkte på. 

DA9C23EA-FC2C-4E61-AA22-96D21EA3932A.png

Exaktamente 

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41

När det gäller robotgräsklippare så är utbudet stort. Kan du programmera så den klipper när den vänder hem för laddning?

Den jag har klipper inte på hemvägen, så jag måste ta ett varv med handjagaren ibland för att slå gräset runt om. Jag la ett varv med 15 sm cementplattor runt tomten för att minimera efterputsning.

Det skiljer också hur nära kanterna man skall lägga tråden som begränsar ytterlinjerna.Tänk på att om du har träd i gräsmattan så går det illa åt barken och ett skydd på stammen är att rekommendera.

Den lata "bonden"

Born41

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
scorpio63
8 timmar sedan, skrev born41:

När det gäller robotgräsklippare så är utbudet stort. Kan du programmera så den klipper när den vänder hem för laddning?

Den jag har klipper inte på hemvägen, så jag måste ta ett varv med handjagaren ibland för att slå gräset runt om. Jag la ett varv med 15 sm cementplattor runt tomten för att minimera efterputsning.

Det skiljer också hur nära kanterna man skall lägga tråden som begränsar ytterlinjerna.Tänk på att om du har träd i gräsmattan så går det illa åt barken och ett skydd på stammen är att rekommendera.

Den lata "bonden"

Born41

Ingen aning hur den funkar, kommer den i morgon så får jag väl se, jag köpte den som grisen i säcken.

Förhoppningsvis funkar den som det ska:-)

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
born41

Gräsklipparmaskinen är extremt känslig för åsknedslag, så se till att du enkelt kan dra ur sladden när åska är på gång.

Enligt Folksam:s statistik så drabbas 25 % av dom som får ersättning för utomhusgrejer vid åsknedslag så är det klipparna.

Born41

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Kenneth4618
14 minuter sedan, skrev born41:

Gräsklipparmaskinen är extremt känslig för åsknedslag, så se till att du enkelt kan dra ur sladden när åska är på gång.

Enligt Folksam:s statistik så drabbas 25 % av dom som får ersättning för utomhusgrejer vid åsknedslag så är det klipparna.

Born41

Och med ålderavdrag och självrisk så får man 200 spänn med lite tur

• Ge karma 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
scorpio63
14 minuter sedan, skrev born41:

Born41

Bra att veta. får koppla den över en Zwave brytare då och låta mitt larm stänga av den automatiskt om vädertjänsten varnar för åska.

• Ge karma 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägget

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll

Viktig information om sekretess och kakor

Sekretesspolicy