scorpio63 13 201 Inlagd Juli 3, 2018 Jag har länge irriterat mig på att köket varit slitet. och det är helt omöjligt att få tid att göra något då det alltid ska göras något i köket. Nu har exfrun flyttat ut och jag har huset för mig själv, jag klarar mig utan kök några dagar. Nu ska bänkskivorna bort. Mitt i alltihop kom jag på att då jag köpt nya bänkskivor i granitfusklaminat på ikea så vore det fräckt med stolar i svart. Nu är bänkskivorna borta till slut, tog längre tid än jag trodde. Eftersom jag började fuska med det här för några veckor sedan redan så hade jag redan installerat ett högskåp med en ugn. Så då åkte den gamla spisen ut. Jag hade tänkt att använda den diskbänk och blandare jag hade, men det blev inte så. Diskbänken gick att rädda men blandaren var nog på gränsen och då ikeas priser på blandare är som dom är så lönar det sig inte att jävlas. Ser bra ut tills man kikar närmare. Totalt sönder och fastrostat. Lägger den åt sidan och försöker kapa ut bänkskiva till diskbänk istället. Nu är det slut för idag. det här var dagens jobb från ca 16.00 Ikea i morgon bitti för att hitta en ny bra blandare. 49 4 Dela detta inlägg Länk till inlägget
Benriach 60 983 Inlagd Juli 3, 2018 Klart du klarar dig utan kök, du har ju grillen... 2 4 Dela detta inlägg Länk till inlägget
stefan5300 111 009 Inlagd Juli 4, 2018 Som gammal rhörmokare så skulle jag satsa på en svensk kvalitetsblandare, ligger IKEA på reservdelar till sina blandare om det skulle behövas? 8 Dela detta inlägg Länk till inlägget
andrejsdenruskige 58 823 Inlagd Juli 4, 2018 5 minuter sedan, skrev stefan5300: Som gammal rhörmokare så skulle jag satsa på en svensk kvalitetsblandare, ligger IKEA på reservdelar till sina blandare om det skulle behövas? Ofta läckage mellan varm och kallvatten på Ikeas blandare 2 1 Dela detta inlägg Länk till inlägget
stefan5300 111 009 Inlagd Juli 4, 2018 23 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige: Ofta läckage mellan varm och kallvatten på Ikeas blandare Vet jag inget om men vet att det kan vara problem att få tag på reservdelar. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägget
andrejsdenruskige 58 823 Inlagd Juli 4, 2018 Vet jag inget om men vet att det kan vara problem att få tag på reservdelar.Samtidigt som reservdelar verkar behövas ofta om man inte vill ha KV i VV 2 Dela detta inlägg Länk till inlägget
Duracell 18 782 Inlagd Juli 4, 2018 Renovering och skapa trådar är alltid trevligt. "keep up the good work" 4 Dela detta inlägg Länk till inlägget
burrabus 2 904 Inlagd Juli 4, 2018 arbete ger hälsa och välstånd Dela detta inlägg Länk till inlägget
husse 28 214 Inlagd Juli 4, 2018 ikeas kranar får man oftast skära loss med vinkelslipen, det skulle vara straffbart att sälja den skiten 2 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägget
Mankan 21 027 Inlagd Juli 4, 2018 16 timmar sedan, skrev stefan5300: Vet jag inget om men vet att det kan vara problem att få tag på reservdelar. Fast dom har ju 10 års garanti så det kanske kan kvitta om det finns reservdelar. Pajar den efter det kan man ju köpa en ny. 7 2 Dela detta inlägg Länk till inlägget
hamnoi 52 332 Inlagd Juli 4, 2018 13 minuter sedan, skrev Mankan: Fast dom har ju 10 års garanti så det kanske kan kvitta om det finns reservdelar. Pajar den efter det kan man ju köpa en ny. Stor skillnad på blandarna Ikea säljer nu mot förr. Innan var det plast i princip, rörläggaren som monterade hos mig hade inga anmärkningar ivf. 3 Dela detta inlägg Länk till inlägget
M33 87 456 Inlagd Juli 4, 2018 16 minuter sedan, skrev Mankan: Fast dom har ju 10 års garanti så det kanske kan kvitta om det finns reservdelar. Pajar den efter det kan man ju köpa en ny. Fast om du anlitar en rörkrökare för installationen så är det ju trevligt att slippa göra om det i tid och otid. Har ju varit en del snack om överdebiteringar, servicebilar och annat... 10 Dela detta inlägg Länk till inlägget
hamnoi 52 332 Inlagd Juli 4, 2018 6 minuter sedan, skrev M33: Fast om du anlitar en rörkrökare för installationen så är det ju trevligt att slippa göra om det i tid och otid. Har ju varit en del snack om överdebiteringar, servicebilar och annat... Janne tar bara 3-5k för o byta en blandare för 1k,prisvärt! 1 1 1 14 Dela detta inlägg Länk till inlägget
scorpio63 13 201 Inlagd Juli 4, 2018 Nu sitter bänkskivorna på plats och väntar på att limmet ska torka innan hällen kan sågas in. Det blev förresten en Ikea blandare. den förra var ju en sån här kvalitetsblandare som ni kallade det och den var helt slut. Den här har i alla fall 10 års garanti och skitbra fastsättning och Ikea har reservdelar till den om man vill, annars så får man en ny kran om det strular. En stol kvar att måla ikväll, sedan ska nya köksbordet monteras ihop. 40 3 Dela detta inlägg Länk till inlägget
audirs2 39 642 Inlagd Juli 4, 2018 Tycker det e fult med rostfritt, snyggare med marmor eller fuskmarmor! 2 Dela detta inlägg Länk till inlägget