Jump to content
IGNORERAD

Dom har hittat pojkarna


nissehult_13

Recommended Posts

1 hour ago, Tallviking said:

De tre brittiska grottdykarna som hittade pojkarna har nu åkt hem

 

Inga hyllningar, intervjuer eller fanfarer, bara hjältar och "Job done"

 

image.png.c32342074ef28e26970fafcabc71ca15.png

Nää, kanske inga officiella trumpeter och fyrverkerier ännu.

Det kan vara så att det sticker i ögonen på en del att var "kroknäsor" som lokaliserade grabbarna och inte Thai som löste situationen med att komma fram.

Dock så hyllar dom flesta av mina Thailändska kompisar, kollegor, fd. kollegor deras insats.

 

Som vanligt så blir det en massa prat,rykten och hel och och halv sanningar som florerar.

Inget nytt, under där solen inte skiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 322
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    67

  • Nicholas

    31

  • Tallviking

    28

  • audirs2

    22

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

soi covboy
On ‎2018‎-‎07‎-‎03 at 05:40, skrev Thaiger:

Ekot säger att de kan behöva stanna i grottan ända upp till fyra månaders tid.

vad ekot säger betyder inte ett piss- här är det MPR som vet bäst och mest 😘

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

jag skulle tro att dom måste bli vana först med vara under vattnet med utrustningen innan det är dags. ev att dom får kanske en tablett som motverkar stress och panik

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tallviking:

De tre brittiska grottdykarna som hittade pojkarna har nu åkt hem

 

Inga hyllningar, intervjuer eller fanfarer, bara hjältar och "Job done"

 

image.png.c32342074ef28e26970fafcabc71ca15.png

Vad är det du surrar om TV och vad är det du vill ha sagt egentligen. Det har varit långa och återkommande intervjuer på thaiTv (Tv3) med dessa personer och guvernören, som är projektledare har flera gånger hyllat deras insartser. Självt tycker jag att det är väl unnat Thailand att få credit för att ha lyckats med den största räddningsinsatsen i landets historia. Det har varit över 1000 personer inblandade i operationen, som har letts och organiserats  av Chang Rais guvernör och han har gjort det bra.  Men du är så typisk svensk, TV och måste leta efter något negativt att gnälla över och kritisera. Låt nu Thailand och thailändarna vara lite stolta och glada!!!! Vi som har följt det här nere dagligen är iaf det. Fan vad förbannad jag blir över din skitnödiga kommentar!!!

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Jive:

Vad är det du surrar om TV och vad är det du vill ha sagt egentligen. Det har varit långa och återkommande intervjuer på thaiTv (Tv3) med dessa personer och guvernören, som är projektledare har flera gånger hyllat deras insartser. Självt tycker jag att det är väl unnat Thailand att få credit för att ha lyckats med den största räddningsinsatsen i landets historia. Det har varit över 1000 personer inblandade i operationen, som har letts och organiserats  av Chang Rais guvernör och han har gjort det bra.  Men du är så typisk svensk, TV och måste leta efter något negativt att gnälla över och kritisera. Låt nu Thailand och thailändarna vara lite stolta och glada!!!! Vi som har följt det här nere dagligen är iaf det. Fan vad förbannad jag blir över din skitnödiga kommentar!!!

Är ganska säker på att TV menar att de gjorde ett kanonjobb utan en massa krusiduller och efterfester.

 

I övrigt är jag fortfarande lite lugn med att fira... De sitter ju fortfarande kvar i grottan och pessimist som jag är, så känns det som det "lätta" jobbet är avklarat och det svåra återstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev Jive:

Vad är det du surrar om TV och vad är det du vill ha sagt egentligen. Det har varit långa och återkommande intervjuer på thaiTv (Tv3) med dessa personer och guvernören, som är projektledare har flera gånger hyllat deras insartser. Självt tycker jag att det är väl unnat Thailand att få credit för att ha lyckats med den största räddningsinsatsen i landets historia. Det har varit över 1000 personer inblandade i operationen, som har letts och organiserats  av Chang Rais guvernör och han har gjort det bra.  Men du är så typisk svensk, TV och måste leta efter något negativt att gnälla över och kritisera. Låt nu Thailand och thailändarna vara lite stolta och glada!!!! Vi som har följt det här nere dagligen är iaf det. Fan vad förbannad jag blir över din skitnödiga kommentar!!!

Nu missuppfattade du det hela rejält !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Är ganska säker på att TV menar att de gjorde ett kanonjobb utan en massa krusiduller och efterfester.

 

I övrigt är jag fortfarande lite lugn med att fira... De sitter ju fortfarande kvar i grottan och pessimist som jag är, så känns det som det "lätta" jobbet är avklarat och det svåra återstår.

Ja på typisk känslolöst soldatmane'r och du ser och förstår väl andemeningen med hans kommentar - trams med känslor. "Job done" tufft och känslokallt så det blir is på skärmen. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nu missuppfattade du det hela rejält !!

Hur ska man då uppfatta den sista meningen?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
Precis nyss, skrev Jive:

Hur ska man då uppfatta den sista meningen?

Försök läs texten utan att försöka tolka in en massa i den. Lyssna på P3 som förstod den exakt så som jag skrev den !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nu missuppfattade du det hela rejält !!

Hur ska man då uppfatta den sista meningen? " Inga hyllningar, intervjuer eller fanfarer...." Du försöker säga och betona något som är helt fel, förutom fanfarer förstås. Vad är det egentligen då du vill säga med den meningen?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar dessa filurer åker till diverse grottor titt som tätt som ett jobb.

Dom fick väl betalt för en viss tid.
Konsulter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
27 minuter sedan, skrev Jive:

Hur ska man då uppfatta den sista meningen? " Inga hyllningar, intervjuer eller fanfarer...." Du försöker säga och betona något som är helt fel, förutom fanfarer förstås. Vad är det egentligen då du vill säga med den meningen?

Dessa tre herrar kallas i flera medier för "The Humble Heroes"

 

Förstår du då bättre det jag skrev ?

 

image.png.98cc7e8b46a742488408a7d0330aa627.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Tallviking:

Dessa tre herrar kallas i flera medier för "The Humble Heroes"

 

Förstår du då bättre det jag skrev ?

 

image.png.98cc7e8b46a742488408a7d0330aa627.png

Ja det gör jag och det var på pricken och en mycket bättre formulering. Jag har följt dramat dagligen och sett många intervjuer samt sett guvernören hylla och berömma dessa personer. Jag var väl i början lite orolig att thailändarna bara skulle framhäva sina egna insatser, men den oron kom dessbättre på skam. Förstår du nu bättre min reaktion?

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 timme sedan, skrev Jive:

Ja det gör jag och det var på pricken och en mycket bättre formulering. Jag har följt dramat dagligen och sett många intervjuer samt sett guvernören hylla och berömma dessa personer. Jag var väl i början lite orolig att thailändarna bara skulle framhäva sina egna insatser, men den oron kom dessbättre på skam. Förstår du nu bättre min reaktion?

Till viss del men din överreaktion har jag svårt att förstå trots det för den var väldigt "over the top" !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Tallviking:

Till viss del men din överreaktion har jag svårt att förstå trots det för den var väldigt "over the top" !

För mig har det gått många olika slags känslor i detta, bl a att Thailand så väl behöver denna framgång (hittills) att glädjas åt. Nog därför jag reagerade så starkt. Ber om ursäkt, TV!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
10 minuter sedan, skrev Jive:

För mig har det gått många olika slags känslor i detta, bl a att Thailand så väl behöver denna framgång (hittills) att glädjas åt. Nog därför jag reagerade så starkt. Ber om ursäkt, TV!

Såg någon munk nu i flera reportage som ville vara i rampluset och sade sig ha "spått" lösningen eller liknande

 

Såg även en artikel om att oregistrerade "hjälparbetare" hade lyckats pumpa ur vatten ur grottan men utloppet av pumparna ledde vattnet in i grottorna igen !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Såg någon munk nu i flera reportage som ville vara i rampluset och sade sig ha "spått" lösningen eller liknande

 

Såg även en artikel om att oregistrerade "hjälparbetare" hade lyckats pumpa ur vatten ur grottan men utloppet av pumparna ledde vattnet in i grottorna igen !

Ja, den där munken har jag också sett och reagerat som du gjort, förmodar jag. Uppgiften om hjälparbetarna har jag inte hört eller sett.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Hur ska man då uppfatta den sista meningen? " Inga hyllningar, intervjuer eller fanfarer...." Du försöker säga och betona något som är helt fel, förutom fanfarer förstås. Vad är det egentligen då du vill säga med den meningen?

Våffå måste du tjafsa i denna tråden?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Munken ska vara en supermunk som bl.a. kan flyga enligt frugan. Hon träffade honom för ca 30 år sedan inne i Burma med sin mamma som åkt för att träffa honom. Han var inte hemma sa vakterna men kom under tiden. Det märkliga va sade min fru var att han kom före bilen vilken hon då tolkade att han kunde flyga. OK, sade jag och tyckte det var bra, vis av gamla munkdiskutioner.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hamnade de i situationen över huvud taget ?

Är hela grottan öppen för allmänheten ?

Verkar vara välldigt oansvarigt av ledaren.

TIT ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hamnade de i situationen över huvud taget ?
Är hela grottan öppen för allmänheten ?
Verkar vara välldigt oansvarigt av ledaren.
TIT ??

Har varit där. Det är bara att gå ner i grottan. Finns skyltar som säger att man inte får gå in där under regnperioden.
IMG_3054.JPG
Ingången när jag var där 2016.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter


Har varit där. Det är bara att gå ner i grottan. Finns skyltar som säger att man inte får gå in där under regnperioden.
IMG_3054.thumb.JPG.6de864851827ae8919a04e59d063f7a7.JPG
Ingången när jag var där 2016.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo.
Men den var väl inte obemannad?

Dvs det fanns guider där för dom som ville ha en?
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.
Men den var väl inte obemannad?

Dvs det fanns guider där för dom som ville ha en?

Inte utanför grottan. Möjligen på något ställe i närheten. Fanns ett par hus där ganska nära ingången iaf 2016 och tidigare.

Men i princip var det bara att gå ner i grottan.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt på TV-nyhetern ( kl 24.00 😞 grabbarna måste tas ut samma väg som de kom in och det innebär att de måste dyka och simma under vatten. Vattennivån har sjunkit, men kan snart höjas om det börjar regna. 3 av grabbarna är svagare än de andra och de överväger nu om dessa svaga skall tas ut först eller sist. Vissa passager är väldigt trånga och hala. En passage har en uppförslutning på ca 45 grader. Det är bråttom nu. Usch, jag fick en dålig känsla, verkar inte finnas tid för dykträning.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...