Jump to content
IGNORERAD

Visum för systerdotter som min tjej tar hand om


mikhay

Recommended Posts

Hej! 

En väldigt god vän till mig och potentiell flickvän och framtida hustru, som jag känner sedan ca 6 år tillbaka kan nu tänka sig komma till Sverige på ett besök på några veckor. Har tidigare aldrig haft tid då hon jobbar så mycket. För tillfället dock mellan jobb och tänkte då att hon kunde passa på. 

Problemet som jag inte vet hur man ska lösa är att hon ofrivilligt sedan 3 år tillbaka har fått ta hand om sin systers ena dotter då systern själv inte kan ta hand om sina barn. Resterande ungar tar andra syskon till min tjej hand om. Jag känner även systerdottern väl då vi setts mycket när jag varit och hälsat på. Har även passat henne då min tjej jobbat så hon ser mig lite som en extrapappa då hon inte har någon fadersfigur att vända sig till. Hon är 8 år. Nu till min fråga; 

Kan vi ansöka om normalt visum för henne också, eller behövs det några intyg om att hon har sin moster som vårdnadshavare från någon av de biologiska föräldrarna? 

Sen behöver dom ju båda två pass och jag antar även där att vi behöver någon förälder att intyga att det är ok just för barnet? 

Finns det någon i närheten av Pattaya /Jomtien som hjälper till med visumärenden så det blir rätt? Går förstås också om det finns i Bangkok. Min tjej är nämligen lite osäker på vart hon ska vända sig för allt hon behöver och jag är ju i Sverige så vore ju bra om hon kunde ringa någon eller träffa någon för råd. 

Vore tacksam om någon vet mer om detta och kan ge mig lite svar...

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Amru@rlsic.com, info@visa4sweden.com eller info@thaikonsult.se kanske kan vara dig behjälplig.

 

vad säger migrationsverket och svenska ambassaden?

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...