Jump to content
IGNORERAD

Vistelselängd i Thailand?


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Hur länge har ni sammanlagt vistats i Thailand under era liv? Och vad är ert första starkaste minne av landet?

 

Själv har jag genom att kolla upp gamla passtämplar räknat ut att min sammanlagda tid i Thailand är 4 år 2 månader och 12 dagar.

 

Mitt starkaste minne är en nattlig taxi upp till ett hotel vid floden och när man sen vandrade ut på morgonen efter i området kring Khao San Road och när man verkligen kände att man var i en annan världsdel. Framförallt minns jag alla matstånden längs med gatan upp mot Khao San Road.

 

Jag bodde då 1993 på new world apartment strax intill floden och man gick på en bro och passerade en park med ett tempel minns jag.

 

Jag har undervisat senare i en skola som ligger precis bredvid parken men har glömt namnet på templet.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • berlitz

    5

  • andrejsdenruskige

    4

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Åfan,det hade varit intressant att se stämplarna. Nu har du chans att trycka till alla belackare👍

 

Själv kommer jag nog bara upp i runt 12månader om jag drar fritt från minnet.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev hamnoi:

Åfan,det hade varit intressant att se stämplarna. Nu har du chans att trycka till alla belackare👍

 

Själv kommer jag nog bara upp i runt 12månader om jag drar fritt från minnet.

Kanske ska försöka göra denna tråd till en seriös tråd även om jag vet att trådförstörarna med säkerhet dyker upp.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Kanske ska försöka göra denna tråd till en seriös tråd även om jag vet att trådförstörarna med säkerhet dyker upp.

 

BTT

Och det är oseriöst med en bild på passet då anser du...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Benriach:

Och det är oseriöst med en bild på passet då anser du...

 

Jag har inget att bevisa.

 

Jag vet hur länge och var jag vistats i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

Kanske ska försöka göra denna tråd till en seriös tråd även om jag vet att trådförstörarna med säkerhet dyker upp.

 

BTT

Då är det nog bäst att du själv slutar skriva omgående :whoco5:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
27 minuter sedan, skrev Knasen:

Då är det nog bäst att du själv slutar skriva omgående :whoco5:

 

 

Jag ska väl kunna skriva seriösa trådar utan att trackarna ska dyka upp?

 

Jag brukar inte gå in i trådar och trakassera skribenterna så varför ska dom ge sig på mig?

 

Jo svaret är att på grund av gammal vana och att dom vet att inget händer om man ger sig på BTT.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag ska väl kunna skriva seriösa trådar utan att trackarna ska dyka upp?

 

Jag brukar inte gå in i trådar och trakassera skribenterna så varför ska dom ge sig på mig?

 

Jo svaret är att på grund av gammal vana och att dom vet att inget händer om man ger sig på BTT.

 

BTT

Du klarar ju aldrig av att förhålla dig seriöst i en tråd. Får se hur länge det dröjer innan du börjar svamla om dina fantasiträffar i den här tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
15 minuter sedan, skrev Knasen:

Du klarar ju aldrig av att förhålla dig seriöst i en tråd. Får se hur länge det dröjer innan du börjar svamla om dina fantasiträffar i den här tråden?

 

Sanningen är ju att det oftast är andra som får mina trådar att spåra ur.

 

Jag bemöter anklagelser bara och sen spårar allt ur.

 

Du började ex att anklaga mig i denna tråden utan att jag började anklaga dig och så är det nästan alltid men jag får bära skiten efteråt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Sanningen är ju att det oftast är andra som får mina trådar att spåra ur.

 

Jag bemöter anklagelser bara och sen spårar allt ur.

 

Du började ex att anklaga mig i denna tråden utan att jag började anklaga dig och så är det nästan alltid men jag får bära skiten efteråt.

 

BTT

Mja, när en av de största trådförstörarna genom MPR`s historia tillika en av den mest oseriösa skribenten vädjar om seriositet och beklagar sig över trådförstörare så är det liksom lite svårt att ta dig på allvar ;) 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
57 minuter sedan, skrev Knasen:

Mja, när en av de största trådförstörarna genom MPR`s historia tillika en av den mest oseriösa skribenten vädjar om seriositet och beklagar sig över trådförstörare så är det liksom lite svårt att ta dig på allvar ;) 

 

Nja nu funkar det ju så med trådar och det vet alla som skriver på nätet att så länge man håller sig till föregående skribents ämne så är det ingen trådförstörelse.

 

Jag har aldrig medvetet gått in för att förstöra trådar utan jag följer vad andra skriver och svarar på dom ämnen som tråden leder till.

 

Och det kan ofta bli andra ämnen än det som tråden skapades för.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Istället för att förstöra min tråd kan ju du knasen istället hålla dig till ämnet och berätta för oss hur länge du varit i Thailand sammanlagt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Menar du då det riktiga Thailand eller bara om man träffat alkoholiserade barrävar och förtappade barflickor som ser slitna ut?

LT eller ST ?

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Istället för att förstöra min tråd kan ju du knasen istället hålla dig till ämnet och berätta för oss hur länge du varit i Thailand sammanlagt.

 

BTT

Orkar inte leta rätt på gamla pass. Men längsta vistelsen var 12 månader och utöver det så är det 30-35 resor som varat allt mellan 2 veckor till dryga månaden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Hur länge har ni sammanlagt vistats i Thailand under era liv? Och vad är ert första starkaste minne av landet?

 

Själv har jag genom att kolla upp gamla passtämplar räknat ut att min sammanlagda tid i Thailand är 4 år 2 månader och 12 dagar.

 

Mitt starkaste minne är en nattlig taxi upp till ett hotel vid floden och när man sen vandrade ut på morgonen efter i området kring Khao San Road och när man verkligen kände att man var i en annan världsdel. Framförallt minns jag alla matstånden längs med gatan upp mot Khao San Road.

 

Jag bodde då 1993 på new world apartment strax intill floden och man gick på en bro och passerade en park med ett tempel minns jag.

 

Jag har undervisat senare i en skola som ligger precis bredvid parken men har glömt namnet på templet.

 

BTT

 

Mitt bästa och roligaste minnet är från MPRs största träff genom tiderna i Naklua i mitten på December förra året :-)

Minns att jag minglade med Hugh Hefner bl.a.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
11 minuter sedan, skrev SatanG:

 

Mitt bästa och roligaste minnet är från MPRs största träff genom tiderna i Naklua i mitten på December förra året :-)

Minns att jag minglade med Hugh Hefner bl.a.

 

/ SatanG

Själv träffade jag pappa Ben Hedenhös även kallad grottmannen på den träffen :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
37 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Menar du då det riktiga Thailand eller bara om man träffat alkoholiserade barrävar och förtappade barflickor som ser slitna ut?

LT eller ST ?

 

 

Då vill jag minnas vad Gee sa en gång till mig.

 

" You come to me you come to Thailand"

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag ska väl kunna skriva seriösa trådar utan att trackarna ska dyka upp?

 

Jag brukar inte gå in i trådar och trakassera skribenterna så varför ska dom ge sig på mig?

 

Jo svaret är att på grund av gammal vana och att dom vet att inget händer om man ger sig på BTT.

 

BTT

Hur fan orkar du, är ju som en skiva som hakat upp sig.

Samma eviga tugg i tråd efter tråd....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i riktiga Thailand 2 stenkast ifrån Soi Portisan :D. Bott i Thailand i 10 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur länge har ni sammanlagt vistats i Thailand under era liv? Och vad är ert första starkaste minne av landet?
 
Själv har jag genom att kolla upp gamla passtämplar räknat ut att min sammanlagda tid i Thailand är 4 år 2 månader och 12 dagar.
 
Mitt starkaste minne är en nattlig taxi upp till ett hotel vid floden och när man sen vandrade ut på morgonen efter i området kring Khao San Road och när man verkligen kände att man var i en annan världsdel. Framförallt minns jag alla matstånden längs med gatan upp mot Khao San Road.
 
Jag bodde då 1993 på new world apartment strax intill floden och man gick på en bro och passerade en park med ett tempel minns jag.
 
Jag har undervisat senare i en skola som ligger precis bredvid parken men har glömt namnet på templet.
 
BTT
Min analys för din totala vistelse tyder på
0 år 0 månader och 0 dagar.
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg
9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Hur länge har ni sammanlagt vistats i Thailand under era liv? Och vad är ert första starkaste minne av landet?

 

Själv har jag genom att kolla upp gamla passtämplar räknat ut att min sammanlagda tid i Thailand är 4 år 2 månader och 12 dagar.

Så exakt har jag inte. Men jag får det till  ca 220 veckor. Så det blir väl i samma härad.

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Min analys för din totala vistelse tyder på
0 år 0 månader och 0 dagar.

och du som han frågar efter

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Sanningen är ju att det oftast är andra som får mina trådar att spåra ur.

 

Jag bemöter anklagelser bara och sen spårar allt ur.

 

Du började ex att anklaga mig i denna tråden utan att jag började anklaga dig och så är det nästan alltid men jag får bära skiten efteråt.

 

BTT

Känner igen det där. Svarar man så har man kommit med ovidkommande ämnen, och svarar man inte så får man kritik för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Batting:

Känner igen det där. Svarar man så har man kommit med ovidkommande ämnen, och svarar man inte så får man kritik för det.

Bra svar 🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...