Jump to content
IGNORERAD

Cardiologist Surin?


Jan L

Recommended Posts

För bra kardiologi bör du nog söka dig till Bangkok eller kanske best hem till Sverige. Nu är ju kardiologi ett samlings namn på hjärtsjukdomar, så det finns massor av sjukdomar som ryms under det ämnet. Sverige är, hör och häpna, världsledande i detta ämne!

  //S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
7 minuter sedan, skrev Stefan:

För bra kardiologi bör du nog söka dig till Bangkok eller kanske best hem till Sverige. Nu är ju kardiologi ett samlings namn på hjärtsjukdomar, så det finns massor av sjukdomar som ryms under det ämnet. Sverige är, hör och häpna, världsledande i detta ämne!

  //S

Har man hjärtproblem i Thailand kanske man inte kan åka hem till Sverige utan får snällt stanna kvar och hoppas på good luck.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

Har man hjärtproblem i Thailand kanske man inte kan åka hem till Sverige utan får snällt stanna kvar och hoppas på good luck.

 

BTT

Hmm, ja du har ju en gedigen erfarenhet i ämnet!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Stefan:

Hmm, ja du har ju en gedigen erfarenhet i ämnet!

Nja inte gedigen direkt.

 

Den enda gången hjärtat krånglat var ju den gången jag skulle ha bott hos Maitan och han blev sur över att jag blev sjuk och tvingades lämna återbud till 15000 bahts rummet som han påstod jag bokat för en månad.

 

Hur man nu kan boka för en hel månad?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Nja inte gedigen direkt.

 

Den enda gången hjärtat krånglat var ju den gången jag skulle ha bott hos Maitan och han blev sur över att jag blev sjuk och tvingades lämna återbud till 15000 bahts rummet som han påstod jag bokat för en månad.

 

Hur man nu kan boka för en hel månad?

 

BTT

lite lätt hjärtskärande inlägg!

//S 

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Stefan:

lite lätt hjärtskärande inlägg!

//S 

 

Ja och maitan vägrade tro på mig och ville att jag skulle komma och betala i efterhand för hela månaden.

 

Dålig stil.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ja och maitan vägrade tro på mig och ville att jag skulle komma och betala i efterhand för hela månaden.

 

Dålig stil.

 

BTT

Ja, det där med att köpa och sälja kan man nog ha olika åsikter om, i min lilla värld är ett kontrakt bindande!

Oavsett om det är muntligt eller skriftligt, man står helt enkelt upp för uppgörelsen! 

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 minuter sedan, skrev Stefan:

Ja, det där med att köpa och sälja kan man nog ha olika åsikter om, i min lilla värld är ett kontrakt bindande!

Oavsett om det är muntligt eller skriftligt, man står helt enkelt upp för uppgörelsen! 

//S

 

Jag anser ju att en värdshusvärd i Pattaya inte kan begära några pengar såvida inte gästen redan har betalat rummet och bott ett antal dagar på stället.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte om Pattaya skulle vara annorlunda än någon annanstans i världen, men "no show up" brukar rendera i en kostnad, nu skall man även räkna in att "Maitans" var ett litet guesthouse och väldigt ekonomiskt känsligt. Ett bokat rum av typ 10 betyder en hel del!

Men nu var det inte det tråden handlade om, utan Jan,s fråga om behandling av hjärtproblem i Thailand, jag står fast vid min åsikt att den överläget bästa sjukvården för detta är att söka sig till Sverige.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Toppen, det blev ungefär som jag trodde och kan meddela att jag är fullständigt ointresserad av Maitans affärer.

Jag tror ni inser varför man drar sig för att skriva något i forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jan L:

Toppen, det blev ungefär som jag trodde och kan meddela att jag är fullständigt ointresserad av Maitans affärer.

Jag tror ni inser varför man drar sig för att skriva något i forumet.

Ja, det är sant, och jag håller med dig! Jag ber om ursäkt för OT i detta allvarliga ämne.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Stefan:

För bra kardiologi bör du nog söka dig till Bangkok eller kanske best hem till Sverige. Nu är ju kardiologi ett samlings namn på hjärtsjukdomar, så det finns massor av sjukdomar som ryms under det ämnet. Sverige är, hör och häpna, världsledande i detta ämne!

  //S

Allt beror nog på var i Thailand man bor. I Khon Kaen finns Quen Sirikit Heart Center, vilket jag förstått har gott ryckte. Fast det är kanske en bit till Surin.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 timmar sedan, skrev Stefan:

Nu vet jag inte om Pattaya skulle vara annorlunda än någon annanstans i världen, men "no show up" brukar rendera i en kostnad, nu skall man även räkna in att "Maitans" var ett litet guesthouse och väldigt ekonomiskt känsligt. Ett bokat rum av typ 10 betyder en hel del!

Men nu var det inte det tråden handlade om, utan Jan,s fråga om behandling av hjärtproblem i Thailand, jag står fast vid min åsikt att den överläget bästa sjukvården för detta är att söka sig till Sverige.

//S

 

Håller med dig men ringer man värdshusvärden och meddelar att man blivit sjuk en dag innan man ska komma då kan man ju tycka att man inte ska behöva åka ut till Jomtien i efterhand och betala 15000 baht för en månad.

 

Möjligen att man betalar för två eller tre dygn men maitan skulle ha 15000 baht.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT var tyst nu.  Jan.l ställde en seriös fråga om så förstör inte den här tråden också .Med vänlig hälsning

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Allt beror nog på var i Thailand man bor. I Khon Kaen finns Quen Sirikit Heart Center, vilket jag förstått har gott ryckte. Fast det är kanske en bit till Surin.

lasseiudon, tack för ett seriöst svar och ditt tips om Khon Kaen det skall jag ha i åtanke.

Känns betydligt enklare och trevligare att resa dit jämfört med Bkk.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-06-16 at 16:19, skrev broder tuk tuk:

 

Ja och maitan vägrade tro på mig och ville att jag skulle komma och betala i efterhand för hela månaden.

 

Dålig stil.

 

BTT

Jag är definitivt inte aktiv på det här forumet - av lättförklarliga skäl.

Men jag blir aningen förvånad när ansvariga låter någon som kallar sig BTT hållas på det här sättet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan förstå att man kan bli frustrerad på forumet ibland. 

 

Men jag har personligen i princip alltid försökt svara seriöst på frågor jag vet någonting om som är vettiga. Och jag tycker, även om ämnet i sig säkert är seriöst, att ställa en fråga om en Cardiologist I Surin på ett forum med en potential till en handfull svenskar som möjligen har minimal vetskap i detta ämne känns långsökt.

 

Lite som att stå i en thailändsk bybar och bli förbannad för att dessa fyllskallar inte vill svara på var närmaste Volvoåterförsäljare finns.

 

Och jag vill inte försvara detta beteende, men jag har faktiskt hellre ett forum där folk blir kränkta/irriterade/arga emellanåt och får lite skinn på näsan (eller inte), än tvärtom. 

 

Om anarki och total politisk korrekthet är valen, så väljer jag anarki. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag kan förstå att man kan bli frustrerad på forumet ibland. 

 

Men jag har personligen i princip alltid försökt svara seriöst på frågor jag vet någonting om som är vettiga. Och jag tycker, även om ämnet i sig säkert är seriöst, att ställa en fråga om en Cardiologist I Surin på ett forum med en potential till en handfull svenskar som möjligen har minimal vetskap i detta ämne känns långsökt.

 

Lite som att stå i en thailändsk bybar och bli förbannad för att dessa fyllskallar inte vill svara på var närmaste Volvoåterförsäljare finns.

 

Och jag vill inte försvara detta beteende, men jag har faktiskt hellre ett forum där folk blir kränkta/irriterade/arga emellanåt och får lite skinn på näsan (eller inte), än tvärtom. 

 

Om anarki och total politisk korrekthet är valen, så väljer jag anarki. :)

OK, med tanke på forumets målgrupp kan du kalla mitt inlägg för långsökt, men jag fick ett seriöst svar från "lasseiudon" vilket jag uppskattar och kollar vidare på det. Klart slut, från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jan L:

OK, med tanke på forumets målgrupp kan du kalla mitt inlägg för långsökt, men jag fick ett seriöst svar från "lasseiudon" vilket jag uppskattar och kollar vidare på det. Klart slut, från mig.

Mår du dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag kan förstå att man kan bli frustrerad på forumet ibland. 

 

Men jag har personligen i princip alltid försökt svara seriöst på frågor jag vet någonting om som är vettiga. Och jag tycker, även om ämnet i sig säkert är seriöst, att ställa en fråga om en Cardiologist I Surin på ett forum med en potential till en handfull svenskar som möjligen har minimal vetskap i detta ämne känns långsökt.

 

Lite som att stå i en thailändsk bybar och bli förbannad för att dessa fyllskallar inte vill svara på var närmaste Volvoåterförsäljare finns.

 

Och jag vill inte försvara detta beteende, men jag har faktiskt hellre ett forum där folk blir kränkta/irriterade/arga emellanåt och får lite skinn på näsan (eller inte), än tvärtom. 

 

Om anarki och total politisk korrekthet är valen, så väljer jag anarki. :)

 

Får man undra vad du menar med forumets målgrupp?

 

Är det bargubbar och före detta bargubbar och alkoholälskare?

 

Eller vad menar du?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...