Jump to content
IGNORERAD

Livet är kort.

FF

Recommended Posts

Inatt gick min mamma bort, nu blev hon 84 år.

Fick tanken idag när min flickvän nu mera min fru sa idag.

När jag träffad min mamma så var hon 39 år gammal.

Hon var verkligen ung jämfört med hennes mamma.

Idag är våran son 39 år gammal.

Vart tar åren vägen, det var ju bara år sen jag träffade frugan första gången.

Ursäkta att blev jag sentimal ville bara skriva mig.

IMG_0560.thumb.JPG.a7ab76fa7b8e8e0a88bfce8f9bf214b1.JPG

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev FF:

FF

Beklagar sorgen min vän......:y8:

Be inte om ursäkt för att du skriver av dig, det är ett bra sätt att få ur sig "skiten" och jag läser gärna.......

Kram till er alla i familjen......❤️

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag beklagar dig förlust.

Jag har förlorat båda mina föräldrar och de är förstås saknade. Det ligger mycket i det du skriver "vart tar åren vägen". Jag vet inte - det hela går väldigt fort.

Det gäller att ta vara på varje sekund - du är en fin kille och du förtjänar verkligen att ha det bra! Take care! 🌷 

Dela på andra sajter

Beklagar sorgen! Det är verkligen inte lätt att se tiden går. Det slår mig allt oftare när jag ser hur gråhårig pappa har blivit och kämpade sig igenom en hjärntumör och operationer i höstas. Och igår gick min mormor bort, det känns väldigt konstigt. Tycker inte att det var länge sedan mormor, morfar, farmor och farfar passade mig och mina systrar så att vi aldrig behövde att gå på dagis. Vi hade det så bra och slapp all stress i barndomen. De var alltid där och ställde upp för oss. Mamma och pappa behövde aldrig fundera på hur det skulle få ihop livspusslet. Nu är de alla fyra borta. Ta hand om dig och din familj er sorg, beklagar verkligen. 

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev AnTove:

Beklagar sorgen! Det är verkligen inte lätt att se tiden går. Det slår mig allt oftare när jag ser hur gråhårig pappa har blivit och kämpade sig igenom en hjärntumör och operationer i höstas. Och igår gick min mormor bort, det känns väldigt konstigt. Tycker inte att det var länge sedan mormor, morfar, farmor och farfar passade mig och mina systrar så att vi aldrig behövde att gå på dagis. Vi hade det så bra och slapp all stress i barndomen. De var alltid där och ställde upp för oss. Mamma och pappa behövde aldrig fundera på hur det skulle få ihop livspusslet. Nu är de alla fyra borta. Ta hand om dig och din familj er sorg, beklagar verkligen. 

Det var tråkigt att höra, dock väldigt fint och känsligt skrivet. Ha det så bra ni kan nu i familjen och ta hand om varandra i sorgearbetet.

//Din vän S 

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

ja livet är bra konstigt. man undrar hur man orkar när en kär och när person går bort. när det behövs skrivas på allvar på MPR så  ställer Mpr vännerna upp . fint skrivet FF

Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev FF:

FF

Ja livet är inte långt sen får man tänka på alla ljusa stunder !

Visst sörjer man !

Går inte en dag att man tänker på nära å Kära som somnat !

Men ljuva minnen ger Själsro iallafall för mig ?

Man kan inte vända tiden hur än man Vill ibland !

MV H Swamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

För en del blir livet kort och för en del långt.

Din mor blev 84 och rent statistiskt så har jag bara några år kvar. Ibland funderar jag på vad har jag som jag vill göra på den tiden. Astrid Lindgren yttrade en gång "Döden döden döden och så är det färdigpratat om den"

Vi vill väl alla leva så länge som möjligt. Oavsett hur man har förberett sig inför en anhörigs bortgång så blir det liksom en chock när stunden är inne.

I morgon skall jag åka på min brorsons begravning, han blev bara 52 år när kanser:n tog honom. en välutbildad och mycket skötsam man med ett liv utan tobak och alkohol.

Mvh

Born41

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev born41:

För en del blir livet kort och för en del långt.

Din mor blev 84 och rent statistiskt så har jag bara några år kvar. Ibland funderar jag på vad har jag som jag vill göra på den tiden. Astrid Lindgren yttrade en gång "Döden döden döden och så är det färdigpratat om den"

Vi vill väl alla leva så länge som möjligt. Oavsett hur man har förberett sig inför en anhörigs bortgång så blir det liksom en chock när stunden är inne.

I morgon skall jag åka på min brorsons begravning, han blev bara 52 år när kanser:n tog honom. en välutbildad och mycket skötsam man med ett liv utan tobak och alkohol.

Mvh

Jag hejar på min 17 åriga tjej.

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...

Sista bilden som jag har på min mamma, hennes lillabröder var och hälsade på den 17/5 då var hon ganska pigg.

IMG_0619.thumb.JPG.a3a4ff217fc429bdf27e391c2d0fabeb.JPG

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...