Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM


Cavemannen

Får ni titta på Fotbolls VM?  

49 röster

  1. 1. Får ni titta på Fotbolls VM eller väljer frugan?

    • Jag är herre över fjärrkontrollen och ser på fotboll om jag vill
      41
    • Nej, fru/barn vill se på annat, ja jag bär tofflor.........
      3
    • Ibland har jag tur.......
      5


Recommended Posts

  • Svar 695
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    44

  • hamnoi

    42

  • Peolito

    37

  • GreenValley

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Beroende på,, 

Jag tänker inte tjata på ungen att släppa fjärrkontrollen om tex Egyptien spelar,,

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Alt nr1 men det blir ingen fotboll på min TV om jag får bestämma

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Alt nr1 men det blir ingen fotboll på min TV om jag får bestämma

Tror mer att nr2 passar in på dig, vill inte se hahahahaha :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka tar hem VM-turneringen i år? Blir det dem gamla vanliga lagen(Tyskland, Brasilien, Argentina, Spanien, Frankrike) det kommer stå mellan

eller kan något lag överraska tom så pass mycket att dem går hela vägen? Hur går det för Sverige? Klarar dem sig vidare från gruppspelet?

Vem blir VM:s skyttekung och har Broder Tok Tok några fler hittepå-storys på lager från fiskebyn VM-sommaren 2002 i Japan och Sydkorea

där han tillsammans med kolegorna khun Manot och fröken Somjai  sysselsätter sig med den ena aktiviteten mer crazy än den andra?

Frågor, frågor som om en månad kommer få sina svar ;) 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

1: gamla vanliga, Argentina denna gång

2: Sverige åker tyvärr redan i gruppen, oavgjort mot Sydkorea och Mexico och stryk mot Tysken..........Sverige gör endast 1st mål på 3 matcher........

3:Messi, ja tråkigt svar, men men.....

4: BTTs sagobok är väldigt tjock, så lite nya stories ser vi fram emot i halvtids-vilorna :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige går vidare och Brasilien vinner.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Changnoi:

Sverige går vidare och Brasilien vinner.

Jag hoppas ju på Brassarna, inte för att jag är ett jättefan av dem.

Men jag köpte ju en Brasiliansk landslagströja med nr 10 på ryggen när jag besökte Rio under OS-2016, då skulle jag ju få användning av den :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en 2-åring och 6-åring på dator/tablet (youtube) är det sällan jag pallar vrida på en ljudkälla till.

Så ja, jag har underkastat mig min lott här i livet och hasar mig fram på tofflorna.

Har annars svensk tv så det blir ibland lite dämpat då man kan läsa textningen på t.ex. Discovery Investigation.

Kan rekommendera för den med hyffsad Internetuppkoppling.

https://www.overboxtv.com/channels/#tabs_desc_24002_47

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har ju haft en bra nr10 genom alla år, de 2 senaste är ju King Henrik Larsson och Lejonet Zlatan, bägge erkänt bra och spelat i storklubbar som ManU och Barca.

Dagens nr 10 vet jag inte ens vem det är....är det Toivonen? han som har varit avbytare vart han än hamnat sedan han lämnade Degerfors.......ja herre gud, vart skall detta sluta?

 

ps. jag vet inte vad B-klubarna heter där han "spelat" med betoning på spelat, det är ialla fall inte ManU eller Barca........

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas på Brasilien, men tror att Tyskland tar det. Jag hoppas att inte mitt hatobjekt Ronaldo och Portugal vinner så är jag nöjd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gott om idi*ter under fotbolls-VM...tex de som planerar att gifta sig...hur fan tänker dom?

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev AnTove:

Hoppas på Brasilien, men tror att Tyskland tar det. Jag hoppas att inte mitt hatobjekt Ronaldo och Portugal vinner så är jag nöjd. 

Oj......

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan! Fyra matcher idag är ju minst en för mycket. Well, så länge matcherna håller samma kvalitet som den mellan Spanien och Portugal igår

kan man väl stå ut...

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev edvardpop:

Fy fan! Fyra matcher idag är ju minst en för mycket. Well, så länge matcherna håller samma kvalitet som den mellan Spanien och Portugal igår

kan man väl stå ut...

Tveksamt att det går att slå den kanonmatchen
Fra-Aus - 12:00  -  Spel mot ett mål i stort sett, men många mål är ju kul

Arg-Isl - 15:00  - Risk att Argentina spelar ut Islänningarna fullständigt

Per-Den - 18:00  - Ingen högre klas på dessa lag. Tror nog Danskarna vinner ganska komfortabelt

Kro-Nig - 21:00  - Kroatien vinner lätt, men Nigeria kan överaska

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Aldrig gillat Ronaldo. Har alltid erkänt honom som en extremt duktig fotbollsspelare. Men igår mot Spanien... vad säger man? Vilken legend han är! Han kommer alltid finnas i historieböckerna som en av dom största! Zlatan i alla ära. Men Zlatan kommer aldrig upp i den klassen.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga Ronaldo Guldfot !!

Spanien går nog till Final & Hoppas Svergie krånglar sig vidare i Gruppen ?!?!

Ska bli kul o se Argentina idag !

Tjo Flöjt !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wUThai:

Aldrig gillat Ronaldo. Har alltid erkänt honom som en extremt duktig fotbollsspelare. Men igår mot Spanien... vad säger man? Vilken legend han är! Han kommer alltid finnas i historieböckerna som en av dom största! Zlatan i alla ära. Men Zlatan kommer aldrig upp i den klassen.

 

 

Aldrig gillat Ronaldo särskilt mycket heller men en fantastisk fotbollspelare kan man ju inte komma ifrån att han är.

Det jag är mest imponerad över både när det gäller han och Messi är att dem varit så bra under så lång tid. Såg tex att bägge två varit

topp 3 i Balon d'Ors omröstning över världens bästa fotbollspelare alla år utom ett sedan 2007. Elva år på raken alltså. Helt otroligt!

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai
4 minuter sedan, skrev edvardpop:

Aldrig gillat Ronaldo särskilt mycket heller men en fantastisk fotbollspelare kan man ju inte komma ifrån att han är.

Det jag är mest imponerad över både när det gäller han och Messi är att dem varit så bra under så lång tid. Såg tex att bägge två varit

topp 3 i Balon d'Ors omröstning över världens bästa fotbollspelare alla år utom ett sedan 2007. Elva år på raken alltså. Helt otroligt!

 

Helt klart. Men jag anser att Ronaldo är bättre än Messi. Messi kan ju iofs motbevisa detta under detta VM:et. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har jag inte sett alla lagen ännu men ett tips blir väl som vanligt att tyskarna går till semifinal minst såvida dom inte faller på straffar innan.

 

Men annars lutar det väl åt Frankrike, Spanien, Brassarna, Argentina och möjligen England om allt faller på plats.

 

Vem som vinner av dessa lär nog turen sköta om.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Spelade en 500 hundring på Spanien. Boostat odds på Pokerstars. Går det hem blir det fest på lokal.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Fransmännen imponerar inte, men Australien spelar mycket bättre än vad jag hade trott.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev AnTove:

Fransmännen imponerar inte, men Australien spelar mycket bättre än vad jag hade trott.

 

Alla som kan fotboll ser ju att Frankrike är väldigt blekt.

 

Australien är inte bra.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Allt filmande inom elitfotbollen har fått mig att delvis tappa intresset. Man måste göra någon slags upprensning med start internationellt genom FIFA, annars tappar folk förtroendet för fotbollen. Precis som jag har gjort...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...