Jump to content
IGNORERAD

Vilken öl är bäst i Thailand.


Farang

Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?  

281 röster

  1. 1. Vad dricker ni helst i ölväg när ni är i Thailand?

    • Chang
      137
    • Singha
      43
    • Heineken
      15
    • Leo
      57
    • Tiger
      18
    • Nån annan, nämligen...
      11


Recommended Posts

Vet inte om denna omröstning funnits tidigare, har den det ber jag om ursäkt.

Mitt favvo-öl i Thailand är beer Chang på flaska, väl kyld och helst i en bar. Då trivs jag som bäst och ölen smakar som mest. Men det skall vara dom små flaskorna, och inget glas. Dom stora tycker jag är för "tunga" att sluka och tar då hellre 2 små.

Därefter kommer chang-ölen i burk.

Sen kan jag nån gång ta Leo, Singha undviker jag så mycket det går. Vet att det är Singha som gör Leo men det är 2 olika öl.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    13

  • Odin

    12

  • thomas001

    9

  • Baa

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Chang, eller som den eg heter Elefantöl, är en dansk phulöl som drickes av klientel som oftast ses utför Seven Eleven. Vissa restaurangen vägrar rätteligen att servera denna "öl".

Det enda positiva man kan sägas om dansköl är väl att den är billig.

[move]

Arne Hvergang

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Chang eller Tiger om man ska vara "nykter".  Singha = nam maleng sab  bara när thaiabstinensen blir för start i svedala :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålandsölen "Stallhagen" vinner ofta blindtester. Testa!  :good:

Den har tyvärr inte kommit till los ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bästa ölen i Thailand har jag druckit på de små microbryggerierna som finns lite här och där. Ölen som säljs där är riktig öl och borde få de övriga att skämmas.

På andra ställen försöker jag hålla mig till Kloster som jag anser vara ett helt ok ölmärke.

Den här omröstningen kommer såklart att visa att chang är det populäraste ölen. Så är det alltid. För mig är det ett mysterium men det är ganska lustigt att alla changälskar hävdar att den ska drickas iskall. När en öl är iskall försvinner ju smaken så det är väl där roten till populariteten ligger. Och priset såklart... :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den bästa ölen i Thailand har jag druckit på de små microbryggerierna som finns lite här och där. Ölen som säljs där är riktig öl och borde få de övriga att skämmas.

På andra ställen försöker jag hålla mig till Kloster som jag anser vara ett helt ok ölmärke.

Den här omröstningen kommer såklart att visa att chang är det populäraste ölen. Så är det alltid. För mig är det ett mysterium men det är ganska lustigt att alla changälskar hävdar att den ska drickas iskall. När en öl är iskall försvinner ju smaken så det är väl där roten till populariteten ligger. Och priset såklart... :whistle:

Det är mej veteligen bara Engelsmän som dricker värmd öl.

Men du har rätt iskall öl smakar inte mycket, men kyld eller källarsval så är denna dryck gudomlig...

Jag föredrar Chang när jag är i Los, jag blir risig i kistan av Shinga.

Fast inget smakar så gott som en källarsval Guinnes på en pub i Kilkenny

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värmd öl var väl att ta i. Tycker som du att källarkyld öl smakar bäst. Vissa brittiska ölsorter kan man dock dricka fisljummna.  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Joints.

Ja om det enda alternativet är ``Bia Sing´´ så dricker jag nog hellre kroppstempererad öl.

Har du varit i Kilkenny?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har inte ens varit i Irland. Vad är det som är så speciellt med ölen i Kilkenny?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ölen kanske är densamma men miljön är helt underbar, pubar med stora stockbrasor stämningen när man sitter å sjunger m. gubbarna genuint trevliga människor överlag.

Guinness har dessutom ett bryggeri där och den provsmakningen går inte av för hackor :drinks:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter ju toppen. Det finns väl en anledning till att irländska pubar har gått på export.

Ännu mer OT men lite kuriosa. En kompis här i UK hävdar att världens största bryggeri är en guinessfarbrik som ligger i, hör och häpna, Kenya. Har inte kollat om det är sant men när saker och ting låter osannolika så är de ofta sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Carlsberg själva hävdade på the good old days att den bästa Hof'en brygdes i Thailand, de var nåt om att vattnet i Los. passade bra ihop med deras humle/maltblandning

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Någon som hörttalas om "Lucky Chang" ?

Jag föredrar Shinga, men en Chang är ok med inte så förtjust i de licensbryggda Ölen, de har en ojämn kvalite tyvärr!

Här hemma gärna en hof, eller en Guinnes på puben.

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har druckit ett fåtal Guinness draft i Thailand men det är inte samma sak, det blir fel på nåt vis.

Den ska nog avnjutas här uppe i norr.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guinness och dylika produkter skall ej drickas utan ätes med sked och gärna en klick vispgrädde.

[move]

Smakrådaren Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker också att  Guinness är lite väl kraftig, däremot Killkeny har en väldigt god smak.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lung Lennart

Spelar väl inte så stor roll vilken öl man dricker där nere. Blask som blask, utanför Europa är kunskapen att brygga ett gott öl nästan lika med noll. Och vad skall man göra åt all tokig serveringspersonal som envisas med att lägga isbitar i ölen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att chang är helt ok men absolut inte kall eller med is i  :nono:   upptäckte tiger nu senast och den var oxå ok,singha däremot är ett ångestbringande skitöl  :diablo: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och vad skall man göra åt all tokig serveringspersonal som envisas med att lägga isbitar i ölen?

Gör som jag, drick den ur flaskan. Kan inte heller med is i ölen :)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det låter ju toppen. Det finns väl en anledning till att irländska pubar har gått på export.

Ännu mer OT men lite kuriosa. En kompis här i UK hävdar att världens största bryggeri är en guinessfarbrik som ligger i, hör och häpna, Kenya. Har inte kollat om det är sant men när saker och ting låter osannolika så är de ofta sant.

Då kan du hälsa din kompis att han har fel.

Världens största bryggeri är fortfarande det Amerikanska Anheuser-Busch, med 10% av den totala världsmarknaden.

Och på andra plats kommer South African Breweries (SAB) går i dag under namnet SABMiller, efter att ha slagits samman med amerikanska Miller Brewing Company.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Aherm...

Chang, chang, chang

Nong kei hen chang rue plau

Chang man tau tau mai bao

Jamook jao jao riek wa ngoang

Mee kiew dtai ngoang rieak wa nga

Mee huu mee dtaa

Haaaaaang yaaaaaooooo

...

...

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

lostinisaan

Chang är mest poppis pga förhållandet volymprocent alkohol per satang.

Inte ens mördarsniglarna i min trädgård dricker det ...

2 Thessalonikerbrevet 3:10

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Chang är mest poppis pga förhållandet volymprocent alkohol per satang.

Inte ens mördarsniglarna i min trädgård dricker det ...

Ouch...

Jag håller inte med dig, utav alla öl-sorter i Thailand så tycker jag att chang har den fylligaste smaken. Problemet med chang är dock att den inte är lika lättdrucken som Leo eller Singha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, en phulöl är väldigt fyllig och blir sällan uppdrucken men det ringa priset får ju Seven Eleven festprissarna att vekna.

Mången fattig stackare åkte till och med tidigare till Danmark för att handla denna billiga öl enär di ej hade råd att dricka riktig öl.

[move]Phin Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Exactemente, en phulöl är väldigt fyllig och blir sällan uppdrucken men det ringa priset får ju Seven Eleven festprissarna att vekna.

Mången fattig stackare åkte till och med tidigare till Danmark för att handla denna billiga öl enär di ej hade råd att dricka riktig öl.

[move]Phin Arne[/move]

Om jag vill ha lättdrucket köper jag Singa, om jag vill ha billigt köper jag leo, om jag vill ha öl köper jag Chang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...